دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / معما و هوش /

معرفی بازی جذاب حکمران + فیلم 

یکشنبه، 30 آبان 1400
از روش‌های بالا بردن آرامش و کاهش استرس، انجام بازی‌های فکری است. تاثیر مثبت بازی فکری در بزرگسالان با خندیدن همراه است که به کاهش استرس کمک می کند. (طبق نظرسنجی Realnetworks، بازی فکری بیش از 53 درصد در تسکین استرس نقش دارد). یک نمونه از بازی فکری که طرفداران زیادی نیز دارد، بازی فکری حکمران است. در ادامه همراه ما باشید تا با این بازی آشنا شوید.

اگر شما در گروه افرادی هستید که هیجان با ریسک بالا را دوست دارید تجربه کنید، بهترین پیشنهاد این بازی است. این بازی در دسته بازی های کارتی (card games) مدلی از بازی های رومیزی (Table Top Games) می باشد. این بازی را می توان به هر جایی که خواستید ببرید و بازی کنید. قانون ساده این بازی باعث می شود که به راحتی بازی را یاد بگیرید و به دیگران نیز آموزش دهید. تعداد افرادی که در این بازی می توانند شرکت کنند 2 الی 6 نفر هستند. زمان بازی 20 تا 40 دقیقه بوده و مناسب برای گروه سنی 8 سال به بالا است.

محتوای داخل جعبه بازی حکمران

  • 66 کارت بازی

  • 1 توکن شروع کننده

  • 1 دفترچه امتیاز

  • راهنمای بازی

بازی حکمران چند دور بازی دارد؟

بازی فکری حکمران بازی ایرانی و کارتی، برگرفته از بازی خارجی Skull king است و سیاست بازی با پیشنهاد دادن یا شرکت در مزایده شکل می گیرد. اساس این بازی بر نوعی پیش بینی و حدس استوار است.

حکمران در 10 دور (55 دست) بازی می شود و در هر دور، بازیکنان به اندازه ی عدد دور بازی، کارت دریافت می کنند.

دور اول هر بازیکن یک کارت دارد و در دوره های بعدی به تعداد دور بازی کارت دریافت می کنند. به عنوان مثال در دور چهارم، نفری 4 کارت، دور هشتم، نفری 8 کارت. به همین شکل تا دور آخر کار ت ها تقسیم می شود. بازیکنان با توجه به کارت هایی که در دست دارند باید یک کارت بازی کنند و بالاترین کارت برنده آن دست خواهد بود. ولی چیزی که این بازی را متفاوت می کند این است که بازیکنان باید سعی کنند آن میزانی برنده شوند که در ابتدای بازی ادعا می کنند. بازیکن ها با تخمینی که از ارزش کارت هایی که در دست دارند، باید پیش بینی کنند؛ که در این دور از بازی، احتمالاً می توانند چند دست از بازی را پیروز شوند!… در پایان هر دور، امتیازات، بر مبنای دُرست یا غلط بودنِ حدس (یا ادّعای) بازیکن ها تقسیم می شود . این تقسیم بندی با جدولی که در بازی قرار دارد، انجام می شود.

کارت های بازی فکری حکمران

کارت های این بازی رومیزی دارای کاراکتر و رنگبندی هستند. کاراکتر های این بازی شامل: «حُکمران»، «بانو»، «شوالیه»، «صلح» و «جنگ/صلح» می باشد. کارت های رنگبندی نیز شامل رنگ: قرمز، آبی، سبز و سیاه هستند.

پرامتیازترین کارت رنگی؛ کارت سیاه است و در بین کارت های غیر رنگی، کارت «حُکم» -یعنی کارتی که «حاکم» بازی کرده بالاترین امتیاز را دارد. نکته ای که در کارت های این بازی وجود دارد، آن هم این است که امتیاز کاراکترها اصولاً از کارت های رنگی بیشتر است به جز کارت صلح -که از همه ی کارت ها امتیاز پایین تری دارد و برای زمانی به کار می رود که بازیکن عمدی می خواهد ببازد.

سخن پایانی

اگر به دنبال سبک بازی هستید که قدرت ریسک پذیری و انتخاب شما را بالا ببرد و همچنین امکان بازی دسته جمعی در آن نیز فراهم باشد بازی حکمران جزو بهترین گزینه ها به شمار می آید. در این مطلب به کمک فایل ویدیویی به آموزش کامل این بازی پرداخته ایم، امیدواریم مفید واقع شده باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی