معرفی بهترین لاستیک های ژاپنی

  جمعه، 04 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی بهترین لاستیک های ژاپنی
بهترین لاستیک ژاپنی متعلق به کدام برند است؟ آیا لاستیک ژاپنی بخریم؟ ممکن است این سؤالات ذهن شما را هم درگیر کرده باشد. در این مقاله به این سؤالات پاسخ داده و برندهای مختلف لاستیک تولید ژاپن را بررسی خواهیم کرد.

زندگی بشر پس از اختراع چرخ دچار تحول بزرگی شد، تا آنجا که تقریباً تمام وسایل نقلیه ای که امروزه می شناسیم از چرخ و لاستیک استفاده می کنند. نقش لاستیک ها در حرکت وسایل نقلیه مخصوصاً خودرو نقشی مهم و انکارناپذیر است. حرکت صحیح خودرو، مصرف بهینه سوخت و بسیاری موارد دیگر جزو تأثیرات لاستیک خوب و باکیفیت روی خودرو هستند.

صنعت خودروسازی ژاپن در دهه های اخیر رشد سریعی را تجربه کرده است و لازمه این رشد عالی این است که صنعت تایر نیز باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند نیاز خودروهای جدید را تأمین کند. طبق آمار انجمن تولیدکنندگان تایر خودروی ژاپن، تولیدکنندگان لاستیک در سال ۲۰۱۸ در حدود ۱۴۷ میلیون تایر تولید کرده اند. هم اکنون صنعت لاستیک سازی در ژاپن بسیار قدرتمند و سابقه دار است. ژاپن به عنوان یکی از قطب های خودروسازی آسیا در ساخت لاستیک پا را فراتر گذاشته و توانسته به یکی از مهم ترین کشورهای تولیدکننده لاستیک در دنیا تبدیل شود.

لاستیک های ژاپنی به دلیل عمر بسیار بالا و قیمت مناسب در برابر رقبا همواره از اقبال خوبی در بین صاحبان خودرو و مصرف کنندگان برخورد بوده اند. ما در این مقاله از مجله رینگو قصد داریم به معرفی معروف ترین و بهترین برندهای لاستیک های ژاپنی بپردازیم. این برندها عبارت اند از: شرکت بریجستون، شرکت تویو تایر، سومیتومو تایر، یوکوهاما تایر، IRC تایر، شینکو تایر، فالکن تایر که در ادامه هرکدام به صورت جداگانه معرفی و بررسی می کنیم. اگر شما نیز می خواهید بدانید که بهترین برندهای لاستیک های ژاپنی کدام برندها هستند، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لاستیک خودرو

بهترین لاستیک ژاپنی

مصرف کنندگان امروزه برای تولیدات هر کشور، لقبی را انتخاب کرده اند که این القاب با توجه به کیفیت، عملکرد یا ویژگی خاص محصولات هر کشور به آن ها اعطا شده است. سهم تولیدات ژاپنی و آلمانی در این بین کیفیت است، واژه ای پرمعنا که اثبات می کند صنایع ژاپن در طول نیم قرن گذشته تلاش بسیاری برای بهبود وضعیت خود در بازار جهانی انجام داده اند.

در بین اجناسی که صنایع ژاپنی به بازار عرضه می کنند، لاستیک ژاپنی نیز یکی از محصولات معروف و شناخته شده این کشور است. برندهای شناخته شده ای همچون فالکن و یوکوهاما از سال ها پیش در بازار حضور دارند و هم پای شرکت هایی همچون میشلن و پیرلی به رقابت می پردازند. از سوی دیگر نیز برندهایی همچون بریجستون و سومیتومو، راه خود را به سبد مصرف اقشار مختلف گشوده اند تا آوازه تایر ژاپنی چندبرابر بیشتر از قبل شنیده شود. در ادامه معرفی جامعی از لاستیک ژاپنی خواهیم داشت:

  • لاستیک دانلوپ

کمپانی دانلوپ نام خود را از مخترع اولین لاستیک بادی در دنیا وام گرفته است. جان بوید دانلوپ در سال ۱۸۸۸ برای اولین بار لاستیک بادی دوچرخه را اختراع کرد و کارخانه ای برای تولید انبوه این اختراع بی نظیر خود تأسیس کرد. اما شرایط برای کمپانی دانلوپ خیلی خوب پیش نرفت و در سال ۱۹۸۵ وقتی در آستانهٔ ورشکستگی بود حق امتیاز و سهام خود را به سومیتومو فروخت. سال ها بعد سومیتومو در یک سرمایه گذاری مشترک با کمپانی گودیر تمام دارایی های دانلوپ را خریداری کرده و با ایجاد تغییرات ساختاری، مجدداً این برند را راهی بازار کرد.دانلوپ به سبب استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در تولید لاستیک و طراحی مناسب خود برندی بسیار شناخته شده در بازار ایران است و طرف داران زیادی دارد.

  • بریجستون

شرکت تولید لاستیک بریجستون فعالیت خود را از دهه 1930 میلادی آغاز کرد و با خرید رقبا در طول قرن بیستم، به ابرشرکتی در حوزه تایر تبدیل شد. بریجستون اکنون در 24 کشور دنیا خط تولید دارد و محصولات آن را در تمامی نقاط دنیا می توان یافت. تایرهای بریجستون برای رینگ های سایز 15 الی 19 در بازار ایران موجود هستند و در سطح قیمتی بالاتری نسبت به دیگر برندهای ژاپنی طبقه بندی می شوند. تایرهای موجود از بریجستون در ایران معمولا در ابعاد پهن قرار دارند، از این رو خرید و استفاده از آن ها برای اکثر خودروهای داخلی امکان پذیر نخواهد بود.

  • تویو

اگر از طرفداران مسابقات اتومبیل رانی و فرمول یک باشید، حتما با برند ژاپنی تویو آشنا هستید. شرکت تویو تایرز فعالیت خود را از نیمه قرن بیستم در ژاپن آغاز کرد و هم اکنون به تولید تایر خودروهای سبک و سنگین مشغول است. عمده شهرت تویو به دلیل تولید تایرهای مخصوص خودروهای مسابقه است، شهرتی که موجب شده تا تویو به رقیب نزدیک هانکوک در مسابقات اتومبیل رانی تبدیل شود. تایرهای تویو برای رینگ های سایز 16 الی 18 در بازار ایران موجود هستند اما به سختی قادر به یافتن آن ها در شرایط کنونی بازار خواهید بود.

  • یوکوهاما

شرکت یوکوهاما رابر یکی از قدیمی ترین صنایع تولید لاستیک در ژاپن است که فعالیت خود را از سال 1917 و با هدف تولید کابل آغاز کرد، اما مدتی بعد به تولید لاستیک روی آورد. یوکوهاما رابر نام خود را از مقر نخستین خط تولید خود در شهر یوکوهاما الهام گرفته است و امروزه در زمینه تولید تایر خودروهای سنگین و سبک و ماشین آلات فعالیت می کند.کیفیت و نوآوری رمز موفقیت یوکوهاما در بازار جهانی است. تایرهای این برند برای رینگ های سایز 14 الی 17 در بازار ایران قابل دستیابی هستند، اما با توجه به شرایط اخیر بازار، دسترسی به آن ها نسبت به گذشته دشوار شده است و خرید آن ها به راحتی امکان پذیر نیست.

  • سومیتومو

تایرهای برند سومیتومو طی چند سال اخیر و به واسطه قیمت مقرون به صرفه در کشورمان به محبوبیت رسیده اند، با این حال تاریخچه برند سومیتومو بیش از آن چیزی است که تصور می کنید. این شرکت فعالیت خود را به عنوان یک تجارت خانه در سال 1630 آغاز کرد و اکنون شرکت های بسیاری تحت برند هلدینگ سومیتومو فعالیت می کنند.تایرهای سومیتومو ترکیبی از کیفیت مطلوب و قیمت رقابتی را ارائه می دهند و رقیب تایرهای خوش قیمت کره ای رودستون در بازار ایران هستند. تایرهای سومیتومو در ابعاد 13 الی 20 اینچ و در تنوع بسیار بالا برای مشتریان ایرانی قابل دسترسی هستند. نکته مثبت تایر سومیتومو برای مشتریان ایرانی، عرضه آن ها در ابعاد مرسوم خودروهای داخلی است، به صورتی که مالکین اتومبیل های پرتیراژ داخلی قادر به خرید و استفاده از این تایرهای باکیفیت خواهند بود.

  • فالکن

شرکت تولید لاستیک فالکن یکی دیگر از شرکت های مطرح ژاپنی است که فعالیت خود را از سال 1983 آغاز کرد. برند فالکن یکی از زیرمجموعه های هلدینگ سومیتومو محسوب می شود که با هدف به چالش کشیدن رقبای مطرح این صنعت یعنی دانلوپ و میشلن تاسیس شد. به عبارت دیگر لاستیک های برند سومیتومو تایرهای میان قیمت و میان رده هستند و برند فالکن نیز نقش عرضه کننده محصولات باکیفیت و گران قیمت را ایفا می کند.

  • اوتسو

اوتسو نیز یکی دیگر از زیرمجموعه های گروه سومیتومو است که در زمینه تولید انواع تایر فعالیت می کند. تایرهای اوتسو حضور گسترده ای در ایران ندارند، اما پیش بینی می شود با توجه به نحوه بازاریابی این برند، در آینده نزدیک بیشتر با برند اوتسو آشنا شویم. تایرهای برند اوتسو محصولاتی مقرون به صرفه هستند که در سطح قیمتی پایین تری نسبت به تایر سومیتومو قرار می گیرند و برای مشتریانی مناسب هستند که قصد خرید لاستیک مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت را دارند.

کلام آخر

انتخاب لاستیک مناسب برای وسیله نقلیه شما می تواند کیفیت رانندگی تان را بهبود دهد. جنبه هایی مانند شرایط آب وهوایی، کیفیت جاده و سرعت باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در انتخاب یک لاستیک خوب، کیفیت ترمزها و پایداری آنها مهم است. ما در این مقاله به معرفی و بررسی معروف ترین و بهترین لاستیک های ژاپنی پرداختیم و راهنمای جامعی برای انتخاب یک لاستیک مناسب در اختیار شما قرار دادیم. ژاپن به عنوان یکی از قطب های تولید تایر در دنیا توانسته برندهای گوناگونی را راهی بازارهای جهانی کرده و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند. از ویژگی های مهم لاستیک های تولید ژاپن باید به دوام و کیفیت بالا و قیمت مناسب آن ها در مقایسه با دیگر لاستیک های خارجی موجود در بازار اشاره کرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (466 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (327 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (315 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (214 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (189 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (137 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (120 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (96 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (89 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (83 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رسوم عجیب جهان پارت 1 ؛ زندگی قبیله اندونزیایی با مردگان! +عکس
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
(عکس) سنگ تمام بیرانوند برای تولد لاکچری پسرش با تم شیک و خاص/ فقط قیافه اون سگ با ابهت کنار پسرش
(تصاویر) 5 خانه‌ی حیرت‌انگیز جهان در سال 2024 از نگاه معماران/ جالبه که نه لوکسن نه لاکچری ولی میخکوب‌کنندن
اگه اولین نفر برای قبر خریدن باشی جایزه میگیری! 🤣جایزه اولین کسی که تو بهشت زهرا دفن شد چی بود؟ + عکس
همزاد جنی باور خرافی یا واقعی؟/آیا شما به وجود همزاد باور دارید؟+تصاویر
(ویدئو) روایت افتخارآمیز رضا ناجی از لحظه برنده شدن بهترین بازیگر جشنواره برلین بین چند ابر بازیگر دنیا برای فیلم آواز گنجشک ها
ماجرای جمله ای که امام خمینی(ره) به سید حسن نصرالله گفت/ پیام مهم آیت‌ الله بهجت به سید مقاومت چه بود؟
جلسه غیرعلنی مجلس در مورد مسائل منطقه و حوادث لبنان آغاز شد
سردار عباس نیلفروشان در حملهٔ تروریستیِ رژیم صهیونیستی به هم‌رزمان شهیدش پیوست
(تصاویر) بازیگران معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس