معرفی بهترین و زیباترین مناطق توریستی و جهانگردی اکوادور

  پنجشنبه، 13 آذر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی بهترین و زیباترین مناطق توریستی و جهانگردی اکوادور
اکوادور کشوری در امریکای جنوبی است که ایرانیان بسیاری به آنجا مهاجرت کرده اند پس بنابراین سفر به کشور اکوادور می تواند سفر خوب و خاطره انگیزی برای ایرانیان باشد. درادامه اطلاعات کامل و جامعی در مورد این کشور باری شما فراهم کرده ایم. با ما همراه باشید.

اگر علاقه به آمریکای جنوبی و آب و هوای گرمسیری دارید و می خواهید سری به یکی از کشورهای بکر آمریکای جنوبی بزنید اکوادور یکی از مناسب ترین کشورهایی است که می توانید از آن دیدن کنید اگر بخواهیم از نظر جغرافیایی کشور اکوادور را به شما معرفی کنیم، اکوادور کشوری است که در قاره آمریکای جنوبی قرار داشته و همسایگان جنوبی و شرقیش به ترتیب پرو و کلمبیا هستند و از سمت غرب نیز به اقیانوس آرام ختم می شود
اکوادور یک کشور با ثروت طبیعی و فرهنگی غنی است تنوع چهار منطقه آن به صدها هزار گونه از گیاهان و جانوران منجر شده است کشور اکوادور در حدود 1640 گونه از پرندگان را در خود جای داده است تعداد گونه های پروانه 4500، 345 خزنده، 358 دوزیست و 258 پستاندار در کشور اکوادور زندگی می کنند و از جمله بزرگترین حیات وحش دنیا را تشکیل می دهند اکوادور یکی از 17 کشور است که بیشترین تنوع زیستی این سیاره را متمرکز کرده است بیشتر گیاهان و جانوران آن در 26 منطقه حفاظت شده توسط دولت زندگی می کنند همچنین جاذبه های تاریخی مانند کیوتو، تنوع غذا و انواع فرهنگ ها و سنت ها از جاذبه های گردشگری اکوادور است .
کشور اکوادور می تواند برای دوستانی که علاقه مند به آمریکای لاتین و تاریخ آن هستند و همچنین به کشورهایی که زیبایی های بکری دارند توجه ویژه ای دارند کشور اکوادور یک منطقه توریستی مناسب است

جزایر گالاپاگوس

تصویر

۱۹ جزیره ای که جزایر گالاپاگوس را تشکیل می دهند، خانه ای برای حیات وحش منحصر به فردی هستند که درهیچ کجای دیگر در جهان یافت نمی شوند. این جزایر، بیشتر به عنوان مکانی شناخته می شود که چارلز داروین در سال ۱۸۳۵ بازدید کرد و سپس از روی آن، تئوری تکامل خود را ارائه داد. جزایر گالاپاگوس در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۰۰ مایلی) دورتراز ساحل اکوادور قرار دارد و خانه ای برای گونه های متنوع زیستی مانند لاکپشت های غول پیکر، لاک پشت های دریایی ، گونه ای از مرغان دریایی به نام کورمورانت ها، تنوعی از سهره ها یا فنچ ها، و مرغ مقلد می باشد. کشتی های کروز تنها راه رسیدن به این جزایر است. تعداد بسیاری از آژانس های برگزارکننده تورهای بازدید از جزایر گالاپاگوس، در خارج از کیتو و گوایاکیل با قایق های متنوع، از قایق های کوچک گرفته تا کشتی های کروز لوکس این تورها را ارائه میدهند.

تنا

تنا در منطقه ی جنگل های بارانی آمازون واقع شده و برای گردشگران نقطه ی آغاز ماجراجویی در دل جنگل به حساب می آید. مبلغان دینی این شهر را پیدا کرده و تجارت دارچین سبب شد که شهر از وضعیت گوناگون جان سالم به در ببرد. رودخانه ی تنا به رود Masahualli و سپس انشعابی از آمازون به اسم رودخانه ی ناپو Napo می پیوندد. علاقمندان به ماجراجویی از تنا بعنوان یکی از بهترین مکانهای جهان برای قایق سواری در آب های خروشان و کایاک سواری یاد می کنند.

کیتو؛ پایتخت اکوادور

تصویر

برای دیدن یک شهر با معماری استعماری آماده اید؟ کیتو پایتخت اکوادور همان جایی است که در گوشه و کنار آن سبک معماری استعماری به چشم می خورد. البته به خاطر این سبک معماری خاص، کیتو به عنوان بزرگ ترین مرکز تاریخی در قلب آمریکای جنوبی شناخته می شود.

نام کیتو با وجود کلیساهای قدیمی، میدان های عمومی جذاب و موزه های جهانی اش در بین میراث جهانی یونسکو هم دیده می شود. ازجمله دیدنی های این منطقه می توان به کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای جامع عیسی مسیح و میدان زیبای گرند پلازا اشاره کرد.

کلیسای سنت فرانسیس

معروف ترین نمونه از جاهای دیدنی اکوادور در کیتو، کلیسای سنت فرانسیس است. قدمت ساخت این کلیسا به نیمه اول دهه 1500 میلادی برمی گردد. در نگاه اول به کلیسا دو برج سفیدرنگ دیده می شود که محفل اصلی کلیسای سنت فرانسیس را در برگرفته اند و از آن محافظت می کنند.

داخل کلیسا که می­ شوید، سبک تزیین های پرزرق وبرق باروک جلب توجه می کند. کمی که پیش بروید، یک موزه می بینید که در آن نقاشی های مذهبی، مجسمه های مختلف، چوب های حجاری شده، ظروف چینی، پارچه های متنوع و اسباب و اثاثیه ای که هنرِ دست هستند نگهداری می شوند.

کلیسای جامع عیسی مسیح

کلیسای جامع عیسی مسیح یا «La Iglesia de la Compañía de Jesús» در قلب شهر کیوتو واقع شده و دومین کلیسای مشهور این شهر است. این کلیسا در اوایل 1600 میلادی ساخته شده و به عنوان یک نمونه بی نظیر از معماری باروک در جهان امروزی شناخته می شود.

وقتی وارد این کلیسا می شود برق طلا چشمتان را می گیرد. این برق از برگ های طلایی گران قیمتی شبستان مرکزی کلیسا ساطع می شود. با این گفته ها، اگر علاقه مند هستید که یک کلیسای قدیمی باارزش و خاص را تماشا کنید، حتما نام کلیسای جامع مسیح را در لیست جاهای دیدنی اکوادور یادداشت کنید.

ناریز دل دیابلو

تصویر

ناریز دل دیابلو یا “بینی شیطان” توصیف کننده خط قطار بین شهرهای آلائوسی (Alausi) و سیبامبه (Sibambe) می باشد. این خط راه آهن نام خود را از هزینه های زیادی که انسان ها در زمان تکمیل آن متحمل شدند گرفته است. یکی از حیرت انگیز ترین پروژه های مهندسی در کوهستان آند عملی شد و امتداد مسیر راه آهن چشم اندازهای وسیعی را به گردشگران ارائه می دهد.مجموعه ای از مسیرهای پر پیچ و خم به آرامی قطار را به سراشیبی آلائوسی می رسانند.

کلیسای جامع نوئوا

شهر بومی " کوئنکا ، Cuenca " سومین شهر بزرگ اکوادور می باشد و بخاطر داشتن دمایی متعادل در تمام طول سال ، بسیار محبوب است . کلیسای جامع جدید این شهر ، که " نوئوا " نام دارد ، بزرگ ترین و برجسته ترین نقطه ی جذب گردشگر در منطقه به شمار می رود . ساخت بنای این کلیسا از سال های پایانی قرن نوزدهم شروع شد و برای یک قرن ادامه پیدا کرد ! با داشتن نمایی مزین شده با گچ و مرمر ، کلیسای جامع " نوئوا " بیشتر برای سه گنبد بزرگ خود شناخته می شود ، که هرکدام با موزائیک های آبی رنگی ، که از کشور چکسلواکی وارد شده بودند ، پوشیده شده اند .

اوتاوالو

تصویر

بازار اوتاوالو خانه ای برای یکی از رنگارنگ ترین و مهمترین بازارهای هفتگی در کوه های آند است. این بازار، مکانی برای داد و ستد کالاهای دست ساز بومی از جمله پارچه های نفیس شناخته شده است. این بازار همچنین در شهر برای کالاهای چرمی و جواهرات نیز، مشهور می باشد. از عجایب این بازار تاریخچه آن است چرا که بازار اوتاوالو حتی از قرن ها پیش از اینکاها، وجود داشته است. این مکان بهشتی برای عکاس هاست، آن هم با اکوادوریی که لباس های سنتی خود را پوشیده اند و کوه های پوشیده از برف که در پس زمینه عکس ها خودنمایی می کنند. بازار اصلی شنبه ها به معرض نمایش عموم گذاشته می شود، اما شما مسافران ممکن است در زمان های دیگری در پلازا د لوس پونچوس بتوانید کالاهای دست ساز زیبای این بازار را بیابید. پس خیلی نگران روزهای هفته و بودنتان دریکی از بهترین جاذبه های گردشگری اکوادور نباشید.

وسایل ضروری برای سفر به اکوادور

شما یک کشور استوایی را برای سفر انتخاب کرده اید بنابراین بدانید میزان رطوبت هوا در برخی از زمان ها زیاد است و شخص باید لباس های مورد نیاز برای این تایم با خود به همراه داشته باشد. از سوی دیگر شخص می بایست برای اینکه به این کشور سفر نماید فصل بارندگی را در نظر بگیرد و از بارانی های گسترده به همراه لباس هایی که دارای جنس مناسب فصل بارانی هستند نیز استفاده کند.

هر شخص می بایست با خود بطری آب داشته باشد آب در کشور اکوادور بسیار گران است و در صورتی که بخواهید از فروشگاه ها آب تهیه کنید می بایست هزینه زیادی را در نظر بگیرید. کشور اکوادور در لیست کشورهایی قرار دارد که زمان پرواز در آن اغلب بدون نظم است پس بهتر است که اپ های پرواز را در گوشی تلفن همراه خود نصب کرده باشید.

در کشور اکوادور همه افراد می بایست بتوانند از نظر گردشگری هزینه های موجود را ارزیابی کنند. کسانی که به قصد سفر به کشور اکوادور می روند می بایست با خود یک کیف دستی کوچک داشته باشند و سعی کنند از نظر مسافرتی سایر وسایل مورد نیاز به خصوص دارو را همراه داشته باشد.

فصول مناسب سفر به اکوادور

در صورتی که علاقه دارید فصل مرطوب را برای سفر به کشور اکوادور انتخاب کنید، می توانید ماه های بین دسامبر تا ژوئن را گزینه خوبی بدانید و در صورتی که قصد شما این است که در یک منطقه آب و هوایی خشک وارد کشور اکوادور شوید بهتر است به سراغ ماه های ژوئیه بروید. آب و هوای استوایی در این کشور بر اساس بخشی از کره زمین واقع در حد فاصل 10 درجه عرض شمالی تا 10 درجه عرض جنوبی بر اساس خطر استوا ارزیابی می شود.

در آب و هوای استوایی رطوبت و گرما بیشتر از خشکی است و این روند بخشی از روند فصلی آب و هوای استوایی محسوب می شود. در کشور اکوادور کمتر آب و هوای بیابانی دیده می شود به طوری که ریزش باران به میزان کافی در این کشور وجود دارد و وزش بادهای شدید و کمبود رویش های گیاهی در این کشور نیز در دوره نواحی داخلی و شرقی صورت می گیرد. آب و هوای کشور اکوادور بر اساس بارندگی ارزیابی می شود و البته که در برخی از بخش ها شرایط بسیار شرجی موجود است.

مشخص است که هر یک از مناطق پر بازدید این کشور از نظر آب و هوایی در شرایط خوبی هستند. در صورتی که به قصد بازدید از جشنواره های کشور اکوادور به آن وارد می شوید فصل تابستان بهترین گزینه خواهد بود. فصل تابستان در لیست فصل هایی قرار دارد که بیشترین میزان گردشگر بر اساس رتبه های گردشگری را شامل خواهد شد البته که میزان رطوبت برای این فصل از سال زیاد است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (344 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (51 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (35 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) کیک دو بعدی زیبا و هنری دخترهای رضا صادقی برای بابای خوش صداشون در روز پدر / فقط قیافه سگ بولداگشون 😂 (4 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) 4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس