معرفی چند نرم افزار برای طراحی دکوراسیون منزل

  سه شنبه، 08 مهر 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
معرفی چند نرم افزار برای طراحی دکوراسیون منزل
ساعد نیوز: دکوراسیون یکی از هنرهایی است که به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی روزانه انسان ها و تاثییرات مستقمیش بر روی روحیه آن ها، توجه گروه های مختلف را به خود جلب می کند. همه ما خوب می دانیم که تنها افراد درگیر با این هنر متخصصان و طراحان داخلی نیستند. با پیشرفت تکنولوژی و طراحی و عرضه اپلیکیشن های معماری و دکوراسیون رشد سریعی داشته است

منکر تاثیر نرم افزارها در زمینه های مختلف زندگی نیست ، که از جمله ی اینها طراحی دکور منزل می باشد که نرم افزارهای زیادی در این زمینه در فروشگاه ها ارائه می شوند و نقش مهمی هم ایفاء می کنند که اگر با کار آنها آشنا شویم استفاده های جالبی می توان از آنها برد. حالا در این بخش چند مورد از بهترین برنامه های طراحی دکور خانه را معرفی خواهم کرد که تنها با داشتن یک گوشی اندروید به سادگی می توانید دکور منزل خود را طراحی کنید.

اپلیکیشن : Houzz Interior Design Ideas

  • قیمت : رایگان
  • سیستم عامل : iOS، ویندوزفون و اندروید

اپلیکیشن Houzz با جمع آوری آرشیوی شامل بیش از ۴٫۵ میلیون تصویر از دکوراسیون و طراحی داخلی فضاهای مختلف، حجم وسیعی از ایده های نو را در اختیار شما می گذارد. این نرم افزار بیشتر شبیه به ژورنالی برای علاقه مندان به دکوراسیون بوده و بهترین وسیله برای همگام شدن با مُد روز به شمار می رود. شما می توانید با جستجویی سازمان یافته در Houzz، به نتایج دلخواه خود برسید.تصاویر در Houzz، در گروه های با نام های فضاهای داخلی (مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و …)، و سبک های دکوراسیون داخلی (اروپایی، آسیایی، مینیمال و …)، رنگ غالب، سایز و قیمت وسائل دسته بندی شده اند؛ بنابراین در پیدا کردن سبک دکوراسیون مورد علاقه خود در این مجله مجازی ابدا مشکلی نخواهید داشت. به غیر از تصاویر، در بخش Find a Pro قادرید طراحان داخلی حرفه ای اطراف محل زندگی خود را پیدا کرده و شماره تماس و آدرس وبسایت آنان را هم مشاهده کنید. جالب اینجاست که با وارد کردن نام ایران در قسمت جستجو، لیست قابل توجهی از طراحان داخلی مجرب برایتان به نمایش در می آید.
ضمنا با مراجعه به بخش Advice، از توصیه ها و متدهای روز متخصصان طراحی داخلی بهره مند خواهید شد. Houzz، اپلیکیشنی که CNN آن را “ویکیپدیای طراحی داخلی و خارجی” نامیده به صورت رایگان برای iOS، ویندوزفون و اندروید در دسترس است.

SketchUp

نرم افزار اسکچ آپ که در گذشته Google SketchUp نام داشته است بعنوان یکی از بهترین نرم افزار های طراحی دو بعدی و سه بعدی شناخته می شود. این نرم افزار در سال 2000 رونمایی شد و در همان سال برنده جایزه های بین المللی نیز شد، بعد از بروزرسانی هایی داشت کم کم نظر شرکت گوگل را به خود جلب کرد که تصمیم به خرید مالکیت این نرم افزار را گرفت.این نرم افزار یک نسخه رایگان با نام SketchUp Make دارد و نسخه ای پیشرفته با قابلیت های بسیار و نامحدود به نام SketchUp Pro نیز منتشر می کند

هم اکنون نرم افزار اسکچاپ متعلق به شرکت گوگل نیست و توسط Trimble Navigation خریداری شده است.با استفاده از این نرم افزار طراحی داخلی شما می توانید به طراحی، ویرایش، به اندازه گیری و همچنین چرخش اشیا و آبجکت ها اقدام کنید، امکان شبیه سازی محل دوربین، امکان وارد کردن تصاویر به صورت 2 بعدی و 3 بعدی و دیگر قابلیت های پیشرفته ای که یک نرم افزار شبیه سازی معماری و دکوراسیون داخلی را نیز دارا است.

برنامه Build

یکی از جدیدترین برنامه های طراحی دکور می باشد ، این نرم افزار شامل تب های زیادی است که ابزارهای مورد نیاز را در اختیار ما قرار می دهد و در اصل این برنامه یک پلت فرم خرید می باشد و امکان خرید از طریق آن وجود دارد و حتی می توان از مشاورانی در این زمینه مشورت گرفت و محصولات با کیفیت و برندهای جهانی را خریداری نمود به طور مثال برای لوازم آشپزخانه برندهای مانند کوهلر ، دلتا ، مون ، میسنو ، کراوس (Kohler, Delta, Moen, Miseno, Grohe, Kraus) و دکوراسیون لوازم خانگی و حمام … موجود می باشد.

Autodesk 3Ds Max

این نرم افزار که تقریبا نام آن برای تمامی افراد حتی خارج از حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون آشناست متعلق به شرکت اتودسک است. این نرم افزار سه بعدی تقریبا همه کار می کند و تمام نیازتان را برآورده می سازد.از قابلیت های نرم افزار 3Ds Max میتواند به انیمیشن سازی سه بعدی و ذرات، رندر 3 بعدی، مدلسازی سه بعدی، افکت گذاری و تکچردهی اشاره کرد، خروجی های گرفته شده با این نرم افزار به شدت واقعی هستند و پیش از طراحی دکوراسیون می توانید محیط کار یا منزل را در حد واقعیت ببینید.

برنامه Home Design 3D

یکی از محبوب ترین برنامه ها در زمینه طراحی دکوراسیون منزل و نقشه کشی خانه و اتاق می باشد و در آن امکان طراحی دو بعدی و سه بعدی وجود دارد که فضا را می توان با مبلمان و اثاث های دکوری دیگر پر کرد و از طریق ابزارهای ویرایشی این برنامه می توانید دیوارها را تغییر دهید و درب و پنجره ها را تنظیم کنید و می توانید از میان لوازم ، بهترین نوعی که با دکوراسیون شما از نظر رنگ و سایز و موقعیت … سازگار است را انتخاب کنید . این نرم افزار نیز به طور رایگان برای دانلود در دسترس می باشد و نیازی به اتصال شبکه ندارد

اپلیکیشن معماری : ColorSmart by BEHR Mobile

  • قیمت: رایگان
  • سیستم عامل: iOS و اندروید

این اپلیکیشن پالتی از میلیون ها رنگ در اختیار شما می گذارد. در واقع Behr به یاری شما خواهد آمد تا بتوانید در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل خود موفق عمل کنید. این نرم افزار کاربردی پس از انتخاب رنگ به شما رنگ هایی پیشنهاد می دهد که ترکیب آنها در کنار رنگ مورد علاقه تان می تواند فضای داخلی را زیبا کند. سپس از میان لیست فضای داخلی یکی را انتخاب می کنید. از میان تصاویری که به شما ارائه می شود، می توانید آن ها را به رنگی که انتخاب کرده اید تغییر دهید. این روند به شما کمک می کند که درک درست تری از رنگ انتخابی تان داشته باشید.

Autodesk AutoCad

نرم افزار اتوکد یکی از مهمترین ابزار طراحی داخلی و پروژه های معماری است که مورد استفاده طراحان قرار می گیرد. با صرف نظر از پیچیدگی آن، اتوکد یک نرم افزار بسیار محبوب و پر کاربرد در کلیه شرکت های طراحی معماری و دکوراسیون داخلی است که استفاده از دیگر واجب شده است و بدون استفاده از این نرم افزار، دکوراسیون شما طراحی نمی شود. توجه به جزئیات فوق العاده واقعی و ابزارهای پر بهره این نرم افزار از محبوب ترین ها به شمار می رود که برای سه بعدی سازی و تجسم فضای داخلی برای تحقق بخشیدن به ایده ها پیشنهاد می گردد.

برنامه Homify

این نرم افزار هم از جدیدترین برنامه های طراحی دکوراسیون به شمار می آید و منبع ایده ها برای پروژه های دکوراسیون منزل می باشد. در این نرم افزار بیش از 1.5 میلیون تصاویر مختلف از طراحی های معماری داخلی وجود دارد و می توانید علاقهمندی ها را ذخیره نمایید و جدیدترین طراحی های دکوراسیون منزل را ببینید این برنامه توصیه هایی برای دکوراسیون منزل از خارج و داخل به شما ارائه می دهد و همچنین به حسب سبک مورد نظر خودتان را از لیست کشور، مدرن، اسکاندیناوی و … می توانید تصاویر را فیلتر کنید و کما اینکه می توانید طبق جدیدترین ها و یا محبوب ترین های هر روز ، انتخاب های خود را مرتب کنید و با زدن روی هر عکس به صفحه شخصی کارشناسان طراحی بروید و اگر بخواهید پروژه را به متخصصان واگذارید می توانید از طریق ارتباط مستقیم اقدام کنید که در بیش از 30 کشور به صورت یک شبکه از متخصصین در حال ارائه خدمات می باشند این نرم افزار نیز رایگان برای دانلود در دسترس کاربران می باشد.

نرم افزار : Homestyler Interior Design

  • قیمت: رایگان

  • سیستم عامل: iOS و اندروید

ساخته های شرکت Autodesk، یکی از پرکاربردترین ابزارهای طراحی برای مهندسان و معماران است. Homestyler Interior Design محصول این شرکت خوشنام، بهشت علاقه مندان به دکوراسیون و طراحی داخلی است؛ با داشتن آن روی تلفن همراهتان، دیگر نیازی به کاغذ و اتود و خط کش برای طراحی و پیش بینی چیدمان منزل نخواهید داشت. بلکه کافی است ایده های دکوراسیون خود را، بدون اتلاف وقت و تنها با چند کلیک در محیط اپلیکیشن پیاده سازی کنید.

خوشبختانه کار با HID به دلیل داشتن رابط کاربری دلنشین و آسان، تنها مختص به طراحان حرفه ای نبوده و افراد عادی هم قادرند به راحتی از آن بهره ببرند. در بخش Create New Design، می توانید از اتاق نشیمن منزل یا دفتر کار خود عکس گرفته و وارد اپلیکیشن کنید. حالا با ورود به قسمت کاتالوگ، قادرید انواع کاناپه، میز، صندلی، لوستر و … را بنابر سلیقه خود جایگزین وسائل فعلی محیط کرده و پیش بینی کاملی از دکوراسیون جدید خود داشته باشید.

با این نرم افزار کاربردی می توانید حتی رنگ کف و دیوار محیط را بنابر سلیقه خود تغییر دهید. ضمنا با ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن، قادرید طرح دکوراسیون خود را با دیگر کاربران HID به اشتراک گذاشته و به تبادل نظر و ایده بپردازید. بخش Professional Index هم برای نمایش آثار طراحان بزرگ در نظر گرفته شده که با مراجعه به آن، ایده هایی عالی برای دکوراسیون کسب خواهید کرد.

Autodesk Revit

یکی دیگر از محصولات شرکت اتودسک بر خلاف موارد ذکر شده در قبل منحصراً برای معماران و طراحان داخلی است. از نظر ماهیت نرم افزار ردیت کاملا فنی است و برای طراحی و ساخت ساز ساختمان متخصصان طراحی داخلی دا قادر می سازد تا طرحی از ساختمان ها و اشیاء را مبتنی بر مدل بسازند. در این نرم افزار می توان تمامی آبجکت ها بصورت سه بعدی ساخت و در طراحی دوبعدی نمای کلی و پلان ساختمان را طراحی کرد و مدل های سه بعدی طراحی دکوراسیون را در طراحی دو بعدی علامت گذاری و چیدمان کرد. نرم افزار revit علاوه بر این امکانات به شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی امکان محاسبه و مدیریت مالی پروژه را نیز می دهد. هزینه تولید و مصرف بر پایه زمان از ویژگی های این نرم افزار است. ام هدف کلی این نرم افزار مدل سازی پیشرفته و سه بهدی سازی و طراحی جزئیات ساختمانی است.

Infurnia

نرم افزار اینفرنیا جامع ترین و پرمصرف ترین نرم افزار طراحی داخلی آنلاین است که هم اکنون در بازار موجود است. infurnia اولین نرم افزار طراحی داخلی مبتنی بر ابر است که مخصوص طراحان حرفه ای دکوراسیون ساخته شده است. طراحان می توانند پروژه های چند طبقه را در مدل های دو بعدی و سه بعدی طراحی و ایجاد کنند.طراحی داخلی به طور کلی بصورت سه بعدی انجام می شود و آبچکت های آماده و سفارشی از مبلمان برای دیزاین نیز در نرم افزار موجود است. طراحان می توانند با سفارشی کردن اندازه ها از امکاناتی نظر کابینت آشپزخانه و دیگر آبجکت های دکوراسیون استفاده کنند و اقدام به طراحی نمایند. جدا از نرم افزار های طراحی داخلی که در بالا ذکر شدند نرم افزار های دیگری هستند که مورد استفاده شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی و معماری می شوند که هر کدام کاربرد های خود دارند که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • Photoshop
  • Archicad
  • Ikea Home Planner
  • Sweet Home 3D

برنامه Planner 5D

این نرم افزار نیز شبیه Home Design 3D می باشد که طراحی دو بعدی و سه بعدی اتاق ها را برای ما فراهم می آورد و می توان اتاق ها را پر از لوازم و اثاث منزل کرد و ابزارهایی نیز جهت تغییر رنگ و وسایل وجود دارد برای استفاده از این برنامه نیازی به اینترنت نیست و دارای منویی با عناصر زیادی است که در طراحی ها می توان استفاده کرد و طراحی با Chromecast را فراهم کرده است.

Sweet Home 3D

نرم افزاریست قدرتمند و حرفه ای که جهت طراحی دکوراسیون داخلی می توان از آن استفاده نمود . این نرم افزار به کاربران این امکان را خواهد داد تا به سادگی تمامی اجزای داخلی ساختمان را طراحی و در جای مناسب خود شبیه سازی کنند. با بهره گرفتن از این نرم افزار شما این توانایی را دارید تا بر اساس مقیاس مورد نظر خود تمامی طراحی های موجود را انجام دهید ، هر قسمت از خانه را با سلیقه شخصی چیدمان نمایید ، دیوارها را رنگ کنید و نور پردازی مورد نظرتان را شبیه سازی کنید.

ویژگی های نرم افزار طراحی داخلی و دکوراسیون منزل – Sweet Home 3D :

  • وجود شرایط متن باز و بدون محدودیت نرم افزار در استفاده از آن
  • وجود یک مجموعه کامل از نمونه های داخلی جهت استفاده در طراحی داخلی
  • توانایی شبیه سازی نقشه های گوناگون
  • چیدمان قسمت های مختلف خانه با استفاده از ابزارهای گوناگون به شکل مجازی
  • روابط کاربری ساده و محیط راحت کار با این نرم افزار
  • توانایی ذخیره سازی تصاویر طراحی شده به صورت فرمت های تصویری
  • پشتیبانی کامل نرم افزار از ویندوزهای گوناگون

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (325 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (110 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (77 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (52 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (17 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (11 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر)
تیتر امروز   
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403