معرفی دیدنی ها و جاذبه های توریستی جزیره پالاوان

  چهارشنبه، 05 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی دیدنی ها و جاذبه های توریستی جزیره پالاوان
این مقاله به بررسی همین جاذبه‌های گردشگری پالاوان می‌پردازد که این جزیره در فیلیپین را به مقصدی رؤیایی برای جهانگردان تبدیل کرده‌اند.

جزیره ی پالاوان (Palawan)

جزیره ی پالاوان (Palawan) جزو کشور فیلیپین است که در ناحیه ی میماروپا (Mimaropa) یا ناحیه ی چهارم مستقر شده. شهر مرکزی پالاوان شهر Puerto Princesa می باشد و از لحاظ وسعت ناحیه ی اختیارات قانونی، بزرگترین شهر کشور فیلیپین می باشد. جزایر پالاوان از میندورو واقع در شمال شرقی تا بورنیو واقع در جنوب غربی گسترده شده است. همچنین این جزیره بین دریای چین جنوبی و دریای سولو قرار گرفته. این گستره به نام بزرگترین جزیره، یعنی پالاوان با 450 کیلومتر طول و 50 کیلومتر عرض، نام گذاری شد.

پالاوان حدود 2000 کیلومتر ساحل دارد که در 1780 جزیره، خلیج کوهستانی و سواحل شنی سفید گسترده شده است. پالاوان همچنین خانه ی گستره ی عظیمی از جنگل های بکر می باشد که رشته کوه های آنرا می پوشاند. میانگین ارتفاع این کوه ها به 1100 متر می رسد و بلندترین قله ی آن به نام Mantalingahan حدود 2086 متر می باشد. این گستره ی کوهستانی منبع تهیه ی الوارهای گرانبهایی است. زمین جزیره پالاوان مخلوطی از سواحل، تپه های ناهموار، دلتاهای بین دره ها و جنگل های انبوهی می باشد که در اطراف پیچ و خم های رودخانه ای پراکنده شده که منبع آبیاری آنها می باشد.

تاریخ پالاوان به حدود 22000 سال قبل بازمی گردد و قطعات استخوان مرد تابون (Tabon) که در شهر Quezon یافت شده مدرکی برای اثبات این مدعاست. هرچند که نژاد غارنشینان این منطقه هنوز کشف نشده است اما انسان شناسان معتقدند که این افراد اهل بورنیو بوده اند. دانشمندان و انسان شناسان بقایای جسد این مرد تابون را به همراه لوازم و سازه های دستی اش در درون حجره های همین غارها که به عنوان مهد تمدن فیلیپین شناخته شده اند، پیدا کرده اند.

تصویر

پارک ملی صخره های توباتاها

این جاذبه ی طبیعی که واقعاً استحقاق ثبت شدن در فهرست میراث جهانی یونسکو را داشته است، از برخی از شگفت انگیزترین گونه های دریایی در جهان میزبانی می کند. توباتاها (Tubbataha) که در قلب مثلث مرجانی واقع شده، خانه ی تقریباً نیم میلیون گونه از مرجان های دریایی، حدوداً ۶۰۰ گونه ماهی و همچنین چندین گونه از کوسه ها، نهنگ ها و دلفین ها است.

این ویژگی ها توباتاها را به مقصدی رؤیایی برای بسیاری از غواصان تبدیل می کند. به خاطر موقعیت مکانی دورافتاده و نظارت پیوسته برای مراقبت، توباتاها تنها از طریق قایق، بین ماه های مارس تا ژوئن، در دسترس است.

پارک ملی رودخانه زیرزمینی پوئرتو پرینسسا

دیگر جاذبه ی طبیعی با شهرت جهانی در پالاوان، کمتر از یک ساعت با خودرو تا مرکز شهر پوئرتو پرینسِسا (Puerto Princesa) فاصله دارد. پارک ملی رودخانه ی زیرزمینی پوئرتو پرینسسا، موسوم به رودخانه ی زیرزمینی پوئرتو پرینسسا، در سال ۲۰۱۲ به طور رسمی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی جدید طبیعی انتخاب شد. این پارک ملی دلیل خوبی برای اقامت توریست ها به هنگام اقامت در این شهر است.

گردشگران می توانند سوار بر یک قایق شده و همراه با راهنمای شخصی وارد یک غار زیرزمینی شوند. درون غار صحنه ای شگفت انگیز از استالاکتیت ها و استالاگمیت های معلق در بالای این رودخانه ی آرام انتظار آن ها را می کشند.

تصویر

جزایر خلیج باکوییت

شمال پالاوان می تواند به عنوان زیباترین نقطه از این شهر تصور شود. در این منطقه سواحل و آب های شگفت انگیز اِل نیدو (El Nido) و کورون (Coron) قرار دارند. جزایر خلیج باکوییت (Bacuit) در منطقه ی ال نیدو عمدتاً دلیل اصلی رشد گردشگری استان هستند.

این سواحل ماسه ای و سفیدرنگ بکر بوده و آب های اطراف آن ها به رنگ روشن آبی نیلگون است. بهترین بخش خلیج باکوییت این است که گزینه های پیش روی شما فراوان هستند. محبوب ترین گزینه ها که معمولاً شامل تورهای پایه ی ال نیدو می شوند، جزایر اِنتالولا (Entalula)، هلیکوپتر و شیمیزو هستند.

اما اگر ترجیح می دهید در آرامش از ماسه ها و دریا لذت ببرید و این لذت را با هیچ گردشگری به اشتراک نگذارید، می توانید از یک قایقران بخواهید تا شما را به جزایر کمتر شناخته شده با نهایت آرامش و بکر بودن ببرد.

اسمال لاگون

تالاب نه چندان کوچک اسمال لاگون یکی از جذاب ترین هایی است که باید در سفرتان به ال نیدو بازدید کنید. خودتان را آماده کنید، زیرا قرار است در راهروی کوچکی از صخره های سنگ آهک قرار بگیرید و بیشتر آماده شوید زیرا صحنه هایی جلوی چشمتان نمایان خواهد شد که نفستان را بند خواهد آورد. زمانی که به اسمال لاگون وارد می شوید، انگار که در یک دنیای کاملا جدید و فانتزی قرار گرفته اید.

تصویر

جزیره کولیون

مردم کولیون در اوایل دهه ۱۹۰۰، مبتلا به جذام شده بودند و همین موضوع این جزیره را به دو بخش تقسیم کرد: یکی برای آن هایی که مبتلا شدند و دیگری برای ساکنین سالم. بسیاری از ساکنان مبتلا شده از خانه و خانواده هایشان جدا شدند و به جزیره ای کاملا حدا تبدیل شدند و دیگر به خانه برنگشتند و در حالی که این جزیره امروز مشکلی ندارد، یادآوری های گذشته ی دردناک آن همچنان باقی است. در اینجا موزه و بایگانی کولیون دیده می شود و در سراسر جزیره سازه های تاریخی زیادی خواهید دید. پس می توان برای سفری تاریخی به این مورد از دیدنی های پالاوان فیلیپین بروید.

بقایای کشتی خلیج کورون

کورون برای غواصان یکی از ماجراجویانه ترین مکان های فیلیپین و دنیاست و آن هم به خاطر تعداد زیادی خرابه های کشتی است که در زیر آب های این منطقه قرار گرفته اند. بمباران کشتی های ژاپنی جنگ جهانی دوم که در سپتامبر ۱۹۴۴ اتفاق افتاد، این جاذبه غم انگیز و شاید ترسناک را بوجود آورد. از آنجایی که بیشتر این کشتی ها ناوگان عرضه بودند، همه آن ها تعداد زیادی تجهیزات و وسایل نقلیه داشتند و حالا همان قطعات یکی از دیدنی های پالاوان فیلیپین شده است.

تصویر

پارک اکوتوریسم و حیات وحش مانگرو

این جاذبه شامل قایق سواری پارویی در طول رودخانه ایواهیگ به صرت شبانه است، جایی که می توانید کرم های شب تابی را ببینید که در میان درختان مانگرو می درخشند. این تور که بیش از نیم ساعت طول نمی کشد، توسط فردی محلی هدایت می شود که در مورد این موجود بی نظیر، ایواهیگ و شاید صورهای فلکی شبانه صحبت می کند.

کشتی های غرق شده در خلیج کورون

کورون به سبب شمار بالای کشتی های غرق شده، درست در زیر خلیج شلوغ کورون، بهشتی برای غواصان است. بمباران کشتی های ژاپنی به دست نیروهای آمریکایی در سپتامبر ۱۹۴۴ و در خلال جنگ جهانی دوم، موجب غرق شدن ده ها کشتی در آب های این منطقه شد. این کشتی ها امروز محل زندگی جانوران دریایی بوده و به خوبی حفظ شده اند.

ازآنجایی که بسیاری از این کشتی ها متعلق به ناوگان پشتیبانی و تدارکات بوده اند، شمار بالایی از تجهیزات و وسایل نقلیه ی جنگی همراه با آن ها به زیر آب رفته اند. این ماشین آلات دست نخورده، امروزه برای غواصان علاقه مند به کشتی های غرق شده صحنه های جذابی محسوب می شوند.

تصویر

کرم های شب تاب در جنگل های مردابی رودخانه ایواهیگ

این جاذبه ی جادویی شامل یک قایق سواری بکر در امتداد رودخانه ی ایواهیگ (Iwahig) در شب همراه با صحنه ای حیرت انگیز از فوران نورهای درخشان کرم های شب تاب در جنگل های مردابی در اطراف کرانه ی رودخانه می شود.

این تور که کمتر از نیم ساعت به طول می انجامد، از سوی یک محلی برگزار می شود که در خلال آن در مورد این موجودات حیرت انگیز، محیط اطراف رودخانه ی ایواهیگ و حتی علم نجوم در آسمان شب با شما صحبت می کند.

در طول این گردش نورهای درخشان و خیره کننده در همه جا، از کرم های شب تابِ شبیه به چراغ های کریسمس در لابه لای درختان گرفته تا ستارگان که در تاریکی شب جلوه ی خاصی دارند و حتی پلانکتون های موجود در زیر آب، دیده می شوند.

این یک تور گردشگری خارق العاده برای زوج هایی است که عاشق حال و هوای رمانتیک طبیعی هستند. بچه ها که علاقه ی فراوانی به هر چیزی با رنگ و بوی عجیب و مرموز دارند نیز از این تور لذت می برند.

بندر بارتون

این دهکده ی ماهیگیری در منطقه ی سن ویسنته (San Vicente)، تقریباً در بین پوئرتو پرینسسا و ال نیدو قرار دارد. سواحل زیبا و جزایر کوچک این منطقه به برخی دلایل به اندازه ی گزینه های موجود در ال نیدو و کورون محبوب نیستند؛ بنابراین، این مقصد گردشگری در پالاوان همچنان بکر و خلوت است.

سواحل و ماسه های این دهکده همچنان آرام هستند و می توان هنوز هم از آن ها بدون حضور سیل گردشگران لذت برد. بندر بارتون (Barton) علاوه بر موقعیت بکر و خلوت جزایر خود، با داشتن مرجان ها و کشتی های غرق شده ی متعدد، محل ایده آلی برای غواصی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (638 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان