معرفی فیلم آقای هفت رنگ

  یکشنبه، 25 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی فیلم آقای هفت رنگ
آقای هفت رنگ فیلمی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی با بازی رضا عطاران و نیکی کریمی محصول سال ۱۳۸۷ است. این فیلم بازسازی فیلم سازش است.

خلاصه داستان آقای هفت رنگ

یکی بود، یکی دیگه هم بود. اونم یه آقای دزدی بود که می خواست از یه خونه ای دزدی کنه... ولی کاش این خونه رو برای دزدی انتخاب نمی کرد.

نکاتی درباره فیلم آقای هفت رنگ

در ادامه سلسله اکران های ژانر کمدی در سینمای بجنورد، این بار نوبت به فیلم «آقای هفت رنگ» رسید. این در حالی است که علاقه مندان واقعی سینما و حتی بخشی از مخاطبان عام نیز هم چنان در انتظار اکران فیلم هایی هم چون «بی پولی»، «پستچی سه بار در نمی زند» و «تردید» لحظه شماری می کنند، اما گویا باید به دیدن این نوع فیلم ها در تنها سینمای استان عادت کنیم، هرچند که استقبال از این فیلم ها به نسبت خوب است. فیلم «آقای هفت رنگ» همان طور که از نامش پیداست، شخصیت اولش، خلاف کاری در چند چهره با شخصیت های کمیک است و ابتدا با نام «وقتی دزد بودم» مجوز ساخت گرفت و سپس به «آقای دزد» تغییر نام داد. این فیلم سومین ساخته «شهرام شاه حسینی» است که مانند دو اثر قبلی اش یعنی «کلاغ پر» و «زن ها فرشته اند» با هدف مستقیم جذب تماشاگر و فروش بالا در گیشه ساخته شده است و کاری با تایید منتقدان و مخاطبان و یا حضور در جشنواره های خارجی و حتی داخلی ندارد، زیرا حساب سینمای تجاری و بدنه در ایران از گونه های دیگر جداست.در این فیلم حضور بازیگران سرشناسی هم چون «نیکی کریمی»، «افسانه بایگان»، «رضا عطاران» و «حسن پورشیرازی» به خودی خود مزیت های عمده ای دارد:
تضمین فروش در گیشه و رسیدن به هدف اصلی ساخت
پوشش ضعف های فنی فیلم نامه و معطوف کردن دید و ذهن مخاطب به هنرنمایی بازیگران
در این میان حضور «نیکی کریمی» که خود تجربه ساخت چند فیلم را دارد و بازیگر گزیده کار و صاحب سبکی است و همیشه در انتخاب هایش سخت گیری می کند، جای تعجب دارد. در مجموع نتیجه تلاش بازیگران متناسب با انتظارات نیست و در حد متوسط رو به پایین از آب درآمده است. البته این عیب را نمی توان فقط به کارگردان و بازیگران فیلم نسبت داد، زیرا ساختار و قالب تک بعدی و محدودیت فیلم نامه بیشتر به چشم می آید. هرچند که بازیگر و کارگردان خلاق هم می تواند فیلم ضعیفی را به تنهایی حداقل متوسط جلوه دهد که فیلم «آقای هفت رنگ» از آن بی بهره است. در زمان ساخت تا قبل از اکران آن تهیه کنندگان فیلم یعنی زوج همیشگی علیخانی و فرحبخش ترجیح دادند که موضوع فیلم را در یک جمله خلاصه و آن را به منظور معرفی به جراید و مطبوعات ارائه دهند. آن هم با مضمون یکی بود، یکی نبود.البته «رضا عطاران» با نقش آفرینی شیرین خود تا حدی توانسته است شخصیت داستان را پررنگ جلوه دهد. وی پس از بازی در دو فیلم «صندلی خالی» و «هفت و پنج دقیقه» که بر عکس این فیلم آثاری خاص و جدی بودند به قالب اصلی و شناخته شده خود کمیک بازگشت و حتی پس از این هم با بازی در فیلم «خروس جنگی» و «نیش و زنبور» به یکی از پرکارترین بازیگران امسال تبدیل شد و توانست خود را از تلویزیون به سینما ارتقا دهد و به طور جدی این مدیوم را دنبال کند.چند شخصیتی بودن شخصیت اصلی فیلم که بیشتر در راستای رضایت مندی مخاطب طراحی شده به سوژه ای تکراری و قابل پیش بینی تبدیل شده است که می توان دلایل آن را در محدود بودن فعالیت در این گونه فیلم ها، نبود امکانات متناسب با نیازها و در نهایت خلاقیت نداشتن عوامل و تجهیزات دانست که امید است با برطرف شدن این موارد و جدی گرفته شدن آن از سوی دست اندرکاران سینما بتوانیم مدعی کسب جایزه از جشنواره های خارجی هم باشیم.

کارگردان فیلم آقای هفت رنگ

شهرام شاه حسینی کارگردان، تهیه کننده و نویسنده ایرانی است. او در ابتدا به عنوان دستیار کارگردان در کنار بزرگانی همچون رسول ملاقلی پور، سیامک شایقی و بهرام بیضایی شروع به فعالیت کرد در ادامه چند فیلم کوتاه از جمله چند کیلومتر جلوتر و به طعم خاک را مقابل دوربین برد. سریال های همه چیز آنجاست، هشت و نیم دقیقه، پرستاران، تاوان، پرگار و میخواهم زنده بمانم ( شبکه خانگی) و فیلم های سینمایی کلاغ پر، زن ها فرشته اند، هفته ای یک بار آدم باش،کمین، خانه دختر، کلاف و آقای هفت رنگ از ساخته های شهرام شاه حسینی هستند.

شهرام شاه حسینی

بازیگران فیلم آقای هفت رنگ

رضا عطاران ،نیکی کریمی ،افسانه بایگان ،حسن پورشیرازی ،محسن قاضی مرادی ،محمود بهرامی ،مریم امیرجلالی ،مختار سائقی ،انوشیروان نعیمی ،مریم سلطانی ،لیندا کیانی ،اشکان زمان پور ،لیلا لطیفی

ساير عوامل فیلم آقای هفت رنگ

  • کارگردان: شهرام شاه حسینی
  • تهیه کننده: عبدالله علیخانی،محمد حسین فرح بخش
  • نویسنده:علیرضا معتمدی،احمد رفیع زاده
  • فیلمبردار: اصغر رفیعی جم
  • تدوینگر: مستانه مهاجر
  • موسیقی: بهرام دهقانیار

مشخصات فیلم آقای هفت رنگ

  • ژانر :خانوادگی،کمدی
  • زبان : فارسی​​​​​​
  • امتیاز IMDb: امتیاز 6.2 از 10

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (253 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (198 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (157 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (140 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (54 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (45 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...