معرفی فیلم گذرگاه

  دوشنبه، 17 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی فیلم گذرگاه
فیلم به کارگردانی شهریار بحرانی در سال 1365 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم محرم زینال زاده، اردلان شجاع كاوه، مهرداد خوشبخت، علی شاه حاتمی و روح الله برادری به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلاصه داستان فیلم گذرگاه

یک رزمنده به نام ناصر به همراه سه تن از همرزمانش برای عملیات گشت و شناسایی به جبهه اعزام می شود. ناصر حلقه ی ازدواجش را به عاطفه که تازه به عقد او در آمده می دهد و عازم می شود. در جبهه برای انجام مأموریت ناصر و همرزمانش به وسیله یک راهنمای محلی از راه مخفی ادامه مسیر می دهند اما ...

نکاتی درباره فیلم گذرگاه

فیلم سینمایی گذرگاه به کارگردانی شهریار بحرانی در سال 1365 تولید شده است.در گذرگاه بازیگرانی چون خسرو ضیایی در نقش ناصر، عطاءالله سلمانیان در نقش احمد، اردلان شجاع کاوه در نقش محمد، مهرداد خوشبخت در نقش قاسم، علی حاتمی، مژگان بنی هاشمی در نقش عاطفه و روح الله برادری به ایفای نقش و بازیگری پرداخته اند. در فیلم گذرگاه حدود 44 بازیگر جلوی دوربین رفته اند که از نظر تعداد بازیگران می توان گذرگاه را یک اثر بزرگ، پربازیگر و با تعداد شخصیت های داستانی بسیار عنوان کرد. از این لحاظ کارگردانی فیلم گذرگاه باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛از دیگر بازیگران فیلم گذرگاه می توان به محرم زینال زاده، منصوره فیلی، حبیب اله رجبعلی، محمد علیدوست در نقش پدر ناصر، ملیحه کشاری در نقش مادر ناصر، انسیه قنبری در نقش ملیحه، ناصر فروغ در نقش استوار عراقی و محمد صادقی اشاره کرد.از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم گذرگاه نیز آمارها و نکات جذابی را می توان بیان کرد. براساس آمارها فیلم گذرگاه به طور متوسط فعالیت 1ام بازیگران این اثر است.فیلم گذرگاه یکی از 4 اثر شاخص محرم زینال زاده، حبیب اله رجبعلی، محسن بابایی، رضا قاسمی و سیداحمد منتجبی ها در حرفه بازیگری محسوب می شود.همچنین فیلم گذرگاه بدترین اثر عطاءالله سلمانیان و روح الله برادری در حرفه بازیگری محسوب می شود.
26 تن از بازیگران گذرگاه، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده اند، در واقع در گذرگاه 26 فیلم اولی بوده اند: مهرداد خوشبخت، علی حاتمی، مژگان بنی هاشمی، ملیحه کشاری، انسیه قنبری، محمد صادقی، محسن بابایی، محمدرضا اسلاملو، اکبر باقری، رحیم بابایی، رضا قاسمی، نصرت اله املشی، حسینعلی فرهنگ، محمد اله نژاد، محمدرضا خلیل آذر، مهدی شریفی، علیرضا مقدم جعفری، جواد قنبری، اکبر محبوبی فر، سیداحمد منتجبی ها، عزیز حبیب زاده، اکبر حبیب زاده، علی بهروزیانفر، علی اصغر فتحی، فرامرز آهنگری و محسن معین پور. شهریار بحرانی کارگردان گذرگاه اولین همکاری خود با بازیگرانی چون خسرو ضیایی، محرم زینال زاده، منصوره فیلی، محمد علیدوست، ناصر فروغ، احمد عبدالهی ارپناهی، شهرام جعفرنژاد، اسماعیل دبیری، حسین پناهی، ابراهیم معین پور و احمد یحیوی را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران گذرگاه نیز 901 همکاریِ اول رخ داده، به عبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 44 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 901 همکاری برای اولین مرتبه در گذرگاه رخ داده است. مانند: خسرو ضیایی و عطاءالله سلمانیان، اردلان شجاع کاوه و مهرداد خوشبخت، علی حاتمی و مژگان بنی هاشمی، روح الله برادری و محرم زینال زاده، منصوره فیلی و حبیب اله رجبعلی. از میان عوامل و بازیگران فیلم گذرگاه، 3 نفر به دیار باقی سفر کرده اند و دیگر در میان ما نیستند: شادروان علی حاتمی، ناصر فروغ و حسین پناهی.

کارگردان فیلم گذرگاه

شهریار بحرانی متولد 1330 تهران، فارغ التحصیل انیمیشن از مدرسه سینمایی لندن است. وی فعالیت هنری را با گروه تلویزیونی «سپاه» آغاز کرد و سال 1368 به عنوان یکی از مؤسسین، دفتر سینمایی «مهاب فیلم» را راه اندازی کرد.

شهریار بحرانی

بازیگران فیلم گذرگاه

محرم زینال زاده، اردلان شجاع كاوه، مهرداد خوشبخت، علی شاه حاتمی، روح الله برادری

سایر عوامل فیلم گذرگاه

  • کارگردان: شهریار بحرانی
  • فیلمنامه نویس: شهریار بحرانی
  • تهیه کننده: محمدباقر آشتیانی
  • مدیر فیلمبرداری:همایون پایور
  • آهنگساز: مجید انتظامی

​​​​مشخصات فیلم گذرگاه


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (153 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!