دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم جذاب و دیدنی غرور و تعصب 

چهارشنبه، 14 دی 1401
فیلم جذاب غرور و تعصب 2005 که از روی رمان غرور و تعصب ساخته شده است یکی از زیباترین فیلم های سینمایی است که باید حتما ببینید.

فیلم جذاب و درام غرور و تعصب 2005

فیلم غرور و تعصب اقتباسی است از رمان بسیار مشهور «جین آستن» ، وی این داستان را در سال ۱۷۹۶، در حالی که تنها ۲۱ سال داشت، نوشت. اما چاپ آن تا سال ۱۸۱۳ به طول کشید. جالب است بدانید این کتاب، در ابتدا با نام «تاثرات اولیه» ، نوشته شده بود و تا مدتها توسط ناشران رد می شد و وقتی به چاپ رسید، به جای نام آستن ، نام «یک خانم» به عنوان نام نویسنده روی جلد به چشم می خورد.

در این رمان، بازیگوشی و انضباط، جنب و جوش و خویشتن داری، ارزش های رمانتیک و فضیلت های کلاسیک و بسیاری ویژگی های دیگر در تقابل و تعادل قرار گرفته اند. نهایتاً غرور جای خود را به سجایای والاتر می دهد و تعصب و پیش داوری نیز در سیر داستان رنگ می بازد.

اولین بار نیست که از روی این رمان سریال و فیلم تلویزیونی و سینمایی ساخته می شود ، اما آخرین اقتباس سینمایی این رمان به یاری کارگردانی «جو رایت» و در سایه موسیقی و فیلمبرداری مناسب و نماهای زیبای مجالس رقص و طبیعت و از همه اینها مهمتر بازیگری عالی «کیرا نایتلی» ، بدل به بهترین اقتباس از این اثر کلاسیک و به باور پاره ای از منتقدین «بهترین اقتباس ادبی چند سال اخیر» ، شده است.

غرور و تعصب (2005) اگر نگوییم شاهکار اما یقینا جزء بهترین فیلم های ژانر درام طی سال های اخیر به شمار می رود. در غرور و تعصب، بازی کایرا نایتلی خیره کننده است. او همه حس های لازم - از خشم تا آسیب پذیری - را به بهترین شکل ایفا کرده و دیالوگ هایش را بسیار طبیعی ادا می کند، فیلمی که دیدن اش را در انگلیس به دختران نوجوان توصیه می کنند.

«کیرا نایتلی» همچون «جنیفر اله» (بازیگر نقش «الیزابت» در نسخه سال 1995) در نقش خود خیره کننده ظاهر می شود. «نایتلی» به موقع سرحال، به موقع «پرتلاطم» و به هنگام «آسیب پذیر» است و تمامی خطوط دیالوگ ها را با اعتقاد بیان می کند. بازیگر مقابل او «متیو مک فادن» با اینکه به اندازه او درخشان نیست اما می تواند از پس نقش برآمده و شیمی مناسبی را با او به نمایش گذارد.

در میان بازیگران مکمل هم «برندا بلیتون» و «دونالد ساترلند» در نقش «خانم و آقای بنت» شایسته توجه هستند. همان گونه که «جنا مالون» به نقش «لیدیا» شایسته چنین توجهی است. «جودی دنچ» هم نقش کوتاهی به عنوان «خانم کاترین دی برگ» دارد. اما حضورش تنها در حد چند صحنه است. تنها بازیگرانی که ناامیدکننده ظاهر می شوند «سیمون وودز» و «روپرت فریند» هستند اما از آنجایی که حضورشان در صحنه چندان زیاد نیست و لطمه چندانی به فیلم وارد نمی کند به راحتی می توان آن ها را نادیده گرفت.

مشخصات فیلم جذاب غرور و تعصب 2005

  • کارگردان: Joe Wright
  • نویسندگان : Deborah Moggach , Emma Thompson , Jane Austen
  • ستارگان : Keira Knightley,Matthew Macfadyen,Brenda Blethyn
  • کشورهای سازنده : آمریکا , انگلستان , فرانسه
  • مدت زمان فیلم : 127 دقیقه
  • سال انتشار: ۲۰۰۵

خلاصه فیلم جذاب غرور و تعصب 2005

کتاب دارای خرده داستان های متعددی است که تمامی آن ها در این نسخه یا خلاصه شده اند و یا کاملا حذف شده اند. در این بین رابطه میان «آقای بینگلی» (با بازی سیمون وودز) و «جین بنت» (با بازی روزاموند پایک) باقی مانده است. جوان ثروتمندی به نام چارلز بینگلی (سیمون وودز) ملکی در هارتفر وشر انگلستان اجاره می کند. بی درنگ در تمام خانواده های دور و بر، جنب و جوشی ایجاد می شود زیرا این جوان را مرد فوق العاده ای برای دختران خود می بینند.

در واقع، بینگلی دلباخته جین (رزماری پایگ) بزرگ ترین دختر از 5 دختر خانم بنت می شود اما این خانواده، فقیر است و درآمد کمی هم دارد، علاوه بر این، خانم بنت با رفتار مبتذل و بی نزاکت اش، لطمه زیادی به دختران اش می زند. در این میان، ویلیام دارسی (متیو مک فادین) به رغم غرور و پیش داوری هایش، به الیزابت (کایرا نایتلی) خواهر جین سخت علاقه مند می شود و از او تقاضای ازدواج می کند اما پنهان نمی کند که چنین تقاضایی به قیمت فداکردن غرورش تمام شده است.

الیزابت خشمگین می شود و تقاضای او را رد می کند. چندی بعد که الیزابت به همراه خاله اش سفر می کند، با دارسی در شمال انگلستان ملاقات می کند. دارسی تلاش می کند تا به الیزابت نشان دهد که گزافه بودن تعصب های گذشته و غرور احمقانه اش را درک کرده است. تلقی متفاوت «الیزابت » از زندگی و نگاه متفاوتش نسبت به رویدادها در مقایسه با خواهرهایش جالب توجه است. فیلم نهایتا با پایانی خوب ، به اتمام می رسد.

عوامل فیلم سینمایی غرور و تعصب 2005

از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم غرور و تعصب آمارها و نکات جذابی را می توان بیان کرد. براساس آمارها فیلم غرور و تعصب به طور متوسط فعالیت 10ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم غرور و تعصب بهترین اثر Sinead Matthews در حرفه بازیگری محسوب می شود.براساس امتیاز مردم فیلم غرور و تعصب یکی از 4 اثر شاخص جو رایت در حرفه کارگردانی محسوب می شود. فیلم غرور و تعصب براساس امتیاز مردم به آثار یکی از 4 اثر شاخص جین آستن در حرفه نویسندگی محسوب می شود.3 تن از بازیگران غرور و تعصب، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کرده اند، در واقع در غرور و تعصب 3 فیلم اولی بوده اند: Sylvester Morand، Simon Woods و Sinead Matthews.همچنین جو رایت کارگردان غرور و تعصب اولین همکاری خود با بازیگرانی چون Talulah Riley، رزاموند پایک، جنا مالون، کری مولیگان، دونالد ساترلند، Claudie Blakley، کلی ریلی و Pip Torrens را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران غرور و تعصب نیز 88 همکاریِ اول رخ داده، به عبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 14 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 88 همکاری برای اولین مرتبه در غرور و تعصب رخ داده است.

مانند: کیرا نایتلی و متیو مک فادین، برندا بلتین و Talulah Riley، رزاموند پایک و جنا مالون، کری مولیگان و دونالد ساترلند، Claudie Blakley و Sylvester Morand.

همراهان عزیز ساعدنیوز ، لطفا نظرات خود را درباره فیلم با ما و دیگر همراهان ساعدنیوز به اشتراک بگذارید.بی صبرانه منتظر نظرات مفید و ارزشمندتان هستیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
مراحل اکسپت مقاله