معرفی فیلم ماه جبین

  شنبه، 03 مهر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی فیلم ماه جبین
ماه جبین فیلمی اجتماعی محصول سال ۱۳۸۴ کشور ایران است. کارگردانی آن بر عهده روح الله حجازی بوده و بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، آتنه فقیه نصیری، صغری عبیسی، الهام حمیدی، سعید نورالهی و یونس غزالی در آن به ایفای نقش پرداخته‌آند.

خلاصه داستان فیلم ماه جبین

این فیلم از سه اپیزود مجزا و در عین حال پیوسته تشکیل شده است. هریک از این اپیزودها در حالی که داستان مربوط به خود را دارند با یک موضوع محوری به هم مربوط می شوند. محور اصلی هر سه اپیزود امامزاده ای به نام امامزاده سید آقا است که هر سه داستان در آن شکل می گیرد…

نکاتی درباره فیلم ماه جبین

سيدروح الله حجازي ـ نويسنده و كارگردان اين فيلم ـ گفت: ماه جبين، از مجموعه فيلم هايي است كه در جهت توجه به معاني و مفاهيم والاي انساني ساخته شده و در آن ارتباط عاطفي و روحي ميان انسان و خدا به تصوير كشيده مي شود. سيدروح الله حجازي در گفت وگويي با روابط عمومي شبكه ي اول افزود: «ماه جبين» كه در جهت احياي معناگرايي، توليد و آماده نمايش است، فيلم اپيزوديكي است كه از سه اپيزود مجزا و در عين حال به هم پيوسته تشكيل شده است. هر يك از اپيزودها در حالي كه داستان مربوط به خود را دارند با يك موضوع محوري به هم مربوط مي شوند و محور اصلي هر سه اپيزود، امامزده اي است به نام امامزاده سيدآقا كه سه داستان در آن شكل مي گيرد. وي از «بغض كوه»، «ماه جبين» و «زائد» به عنوان نام هاي اپيزودهاي فيلم ياد كرد و گفت: «بغض كوه»، داستان يك شكارچي است كه بعد از مرگ دو فرزندش در بدو تولد، صاحب فرزندي مي شود كه سالم به دنيا آمده است. شادي حاصل از تولد اين فرزند، ديري نمي پايد و او نيز بيمار مي شود. او كه اعتقادي به نذر و نياز ندارد، بالاجبار و براي شفاي فرزندش راهي امامزاده مي شود. «ماه جبين» نيز كه اپيزود دوم است قصه پسر بچه اي به نام عيسي است كه پدر و مادرش او را به دليل وجود ماه گرفتگي بر چهره اش دركنار امامزاده رها مي كنند. عيسي با خادم امامزاده به نام مشهدي شعبان زندگي مي كند و مورد آزار اوست در يك روز زمستاني، زائري به نام آسيبه به امامزاده مي آيد كه حاجتش داشتن يك فرزند است. ماه جبين ارتباط ميان آسيه و عيسي را به تصوير مي كشد. اپيزود سوم نيز به نام «زائر» در كلبه اي اتفاق مي افتد كه از زائران امامزده پذيرايي مي كنند. موسي همواره صداي شيهه اسبي را مي شنود كه ديگران از شنيدن آن عاجزند. «زائر» نيز از صداي شيهه اسب و انتظار مولي را روايت مي كند. حجازي ادامه داد: هر سه داستان اين فيلم كه 98 دقيقه به طول مي انجامد، در فصل زمستان رخ مي دهند. در اپيزود اول، فرهاد اصلاني، آتنه فقيه نصيري و آفرين عبيسي، در اپيزود دوم، يونس غزالي، الهام حميدي، سعيد نوراللهي، جواد زيتوني و مهران بناء در اپيزود سوم آفرين عبيسي، پرويز آشورنيا، علي بكاييان، آتوسا گودرزي و سيروس همتي به ايفاي نقش پرداخته اند.موسيقي اين فيلم نيز كاري است از عليرضا كهن ديري است. گفتني است، سيدروح الله حجازي پيش از اين با ساخت فيلم هاي كوتاه براي گروه كودك و نوجوان شبكه اول كار خود را آغاز كرده و ساخت دو فيلم بلند «سفرنامه قاف»، برنده ديپلم افتخار بهترين فيلم بلند درسي و سومين جشنواره فيلم رشد و «روزگار سپري نشده»، كاري از شبكه سوم را بر عهده داشته است. «ماه جبين» كه اجراي طرح آن را موسسه فرهنگي - هنري شهيد آويني بر عهده داشته، كاري است از گروه فيلم و سريال شبكه اول سيماست و به زودي از همين شبكه پخش خواهد شد.

کارگردان فیلم ماه جبین

سیدروح الله حجازی متولد 1358 آبادان، دارای تحصیلات دیپلم تجربی است. وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم های کوتاه آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی او «در میان ابرها» بود.

سیدروح الله حجازی

بازیگران فیلم ماه جبین

فرهاد اصلانی، آتنه فقیه نصیری، الهام حمیدی، آفرین عبیسی، یونس غزالی، سعید نور اللهی، جواد زیتونی، و مهران بناء

مشخصات فیلم ماه جبین


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه (262 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (150 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (139 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (63 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک میوه فروش تهرانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ به ایشون باید گفت فرشته زمینی+عکس (59 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (52 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (43 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (39 نظر) طرح خاص و منحصربفرد کیک تولد نبات دختر شاهرخ استخری؛ کیکی با دیزاین چهره کارتونی نبات و تزئینی چشم نواز با آبنبات های سبز رنگ +عکس (27 نظر) (فیلم) تسلط جالب رهبر معظم انقلاب به زبان عربی هنگام گفتگو با پسر اسماعیل هنیه / بَلِّغوا تَعزیَتی ... (21 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (17 نظر) نگاهی به وسایل میز آرایش سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان در اتاقش؛ از سیگار و فندک تا کِرِم و انواع لوازم آرایش+عکس (15 نظر) شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم (12 نظر) نگاهی به خونه زندگی ساده و صمیمی رضا داوودنژاد ؛ از کیک هزار طبقه کنار همسر تا هفت سین و تِراس باصفا و دورهمی😍 (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای ترک سیگار همسرش حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سقط جنین ستاره سادات قطبی! کاش بچم منو ببخشه+عکس
فرشته هاشمی، همسر اول رضا رویگری، کیان مختارنامه کیست؟+عکس
خانه‌داری؛ ترفندهای طلایی برای خشک شدن سریع و سه سوته انواع لواشک
توضیح قوه قضائیه درباره حکم شروین حاجی‌پور
طیب نیا و پورمحمدی می‌توانند گره معیشت مردم را باز کنند؟
(ویدیو) حیاط پر گل و سبزه خانه‌ی باصفای عمو‌پورنگ، داریوش فرضیایی/ چه مبلمان خوشرنگی! اصلا فکرشو میکردین عمو‌پورنگ اینقدر باسلیقه و مرتب باشه؟
(تصاویر) عجیبترین حیوانات واقعی و بامزه که شبیه نقاشی‌های کودکان هستند/فقط اون دلفین نهنگی پوزه کوتاه و قورباغه بارانی
(ویدئو) وضعیت تلخ و غیرقابل باور رضا رویگری پس از گذشت سیزده سال در بستر بیماری
ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
پزشکیان: ایران و روسیه شرکای راهبردی با روابطی رو به گسترش هستند
سکانس دیده‌نشده‌ی سینمای ایران/ عاشقانه جذاب هدیه تهرانی و مهران مدیری در اولین و آخرین فیلم مشترکشان / بعد از 10 سال چرا این‌دوتا چرا هیچ تغییری نکردن؟
(ویدئو) احساسی ترین رویارویی اکبر عبدی با مادرش که اشک لیلا حاتمی و تمام حاضران را در آورد
از خیانت آنلاین تا صمیمیت با جنس مخالف / خیانت را کادوپیچ نکنیم!
(عکس) هنرمند افغانی که جهانیان را حیرت‌زده کرد/ خلاقیت هنرمند افغانی برای نشان دادن لگدمال شده فرهنگ کشورش توسط طالبان
(ویدئو) اجرای نوستالژی و بی نظیر "گروه سون" با همراهی حامد آهنگی در برنامه شب آهنگی / صدای حامد خیلی قشنگ بود؛ ثابت کرد تو همه چی استعداد داره
منتخب روز   
شباهت معنادار و پُرمفهوم درب خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری کوچک و آهنی در ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو جنجال شبانه ژیلا صادقی و نیما شعبان‌نژاد با رنگ و بوی المپیک (فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه