دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم من میترسم 

دوشنبه، 03 مرداد 1401
در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی فیلم من میترسم بپردازیم.با ما همراه باشید.

خلاصه فیلم من میترسم

من میترسم روایت مردی به نام بهمن(پوریا رحیمی سام) است که قبلا به زندان افتاده است. بهمن حالا احساس می کند کسی دائم او را تعقیب می کند و در این میان مهاجرت دوست بهمن، نسیم(الناز شاکردوست)، هم مزید بر علت است تا او را در موقعیتی بحرانی و سخت قرار دهد.

نقد فیلم من میترسم

بهنام بهزادی از معدود کارگردان های معاصر سینمای ایران است که به طور مستقل و برای دل خودش فیلم می سازد. بهزادی در هر کدام از آثارش روی یکی از مشکلات نسل میان سال و جوان دست می گذارد و با دید سینمایی خودش به بیان آن ها می پردازد. حال او در جدیدترین فیلم خود یعنی «من می ترسم» سراغ یکی از دغدغه های اصلی نسل جوان در سال های اخیر یعنی «مهاجرت» رفته تا داستان سرد اما جذابی را روایت کند.در کنار مهاجرت مهم ترین موضوعی که درام را در من می ترسم به حرکت در می آورد گم کردن گوشی تلفن توسط شخصیت اصلی و افتادن آن در دست آنتاگونیست است. مانند قصه ای که در فیلم شنای پروانه شاهد آن بودیم. این بار هم شبکه های اجتماعی به عنوان یک عامل بحرانی برای زندگی افراد به تصویر کشیده می شوند و فضا را برای رخ دادن مشکلات و اتفاقات بعدی آماده می کنند.البته بر خلاف شنای پروانه فیلم بهنام بهزادی در بد گفتن از شبکه های اجتماعی گیر نمی کند و آن اتفاق باعث برون ریزی شخصیت های اصلی و آشکار شدن مشکلات جدیدی می شود. بهزادی در فیلم جدید خود سعی می کند تا به مرور لایه های زیرین هر کدام از شخصیت هایش را رو کند. اتفاقی که ما را به نقطه ای در این فیلم می رساند که در آن همه چیز با شروع کاملا تفاوت دارد.این کار به آهستگی تمام صورت می گیرد و کارگردان که خودش نویسنده فیلم هم هست سعی می کند با برقراری دیالوگ های متعدد میان کاراکترها ، فضای ذهنی آن ها را برای تماشاگر ترسیم کند. این فضا شاید کمی در ابتدا خسته کننده به نظر برسد اما اگر روی موج آهسته فیلم سوار شوید ، از آن لذت خواهید برد.

هدف بهزادی از ترسیم این لایه ها به وجود آوردن فضایی است که در آن افراد نه به خاطر مشکلاتی که در ابتدا فکر می کردند دیگران برای آن ها به وجود آوردند بلکه در جهنمی که خودشان ساخته اند غرق می شوند. او می خواهد بگوید که حتی یک شاعر آرام که در ابتدای فیلم لطیف ترین شخصیت فیلم است می تواند به مرور به شیطانی تبدیل شود که به هیچ عنوان نمی توان جلوی آن را گرفت.در واقع همه چیز در من می ترسم با ریتم آرامی اتفاق می افتند. بازیگران معمولا روی یک ریتم ثابت صحبت می کنند، حرکت دوربین آرام است و حتی تم رنگ آبی در صحنه ها قالب است تا فضا سازی فیلم مانند داستانی که در حال رخ دادن است، سرد باشد.این سردی را می توان در همه بخش های من می ترسم حتی در نوع پوشش بازیگران هم پیدا کرد. امیر جعفری و به خصوص الناز شاکردوست در این فیلم بسیار کنترل شده بازی می کنند که همین موضوع هم به هماهنگ بودن کاراکترها با دنیای فیلم کمک کرده است.مهم ترین نکته در مورد من می ترسم این است که بر خلاف اکثر فیلم های حاضر در فجر امسال سعی نمی کند که روی موج خاصی سوار شد. حال چه این موج شباهت به فیلم های موفق سال های گذشته باشد و چه موضوعات حساسی که برای مخاطب جذابیت ایجاد می کند. این فیلم مانند سایر آثار بهزادی نقطه نظر او را در مورد زندگی بیان می کند و این کار را به خوبی تا انتهای داستان انجام می دهد.البته، یکی از مشکلات اصلی فیلم که از تبدیل شدن شنای پروانه به یک اثر ماندگار جلوگیری می کند این است که فضای سرد و ریتم کند فیلم باعث شده تا از تاثیرگذاری بعضی از صحنه ها به شدت کاسته شود و در واقع ما کمتر صحنه ماندگاری را در این فیلم شاهد هستیم.

در واقع کشمکشی که بین شخصیت ها صورت می گیرد آن گونه نیست که شما بخواهید به یک کاراکتر خاص دل بسته شوید و به همین دلیل شخصیت ها ماندگاری خود را از دست داده اند. در مقابل، این اتفاقات و سوپرایزهای فیلم هستند که تا حدودی تماشاگر را تحت تاثیر قرار می دهند.به هر حال من می ترسم از جمله آثار خوب جشنواره فیلم فجر است که حتما ارزش تماشا کردن دارد. البته فیلم به خاطر فضای سرد و ریتم کند خود احتمالا نمی تواند مثل دیگر آثار موفق بهزادی مثل «قاعده تصادف» و «وارانگی» به اقبال عمومی برسد.

کارگردان فیلم من میترسم

  • بهنام بهزادی:بهنام بهزادی بروجنی در ۲ مردادماه ۱۳۵۱ در بروجن به دنیا آمد. فعالیت هنری اش را در نوجوانی با تأتر و عکاسی آغاز کرد. بعد از آن به فیلمسازی علاقه مند شد و نخستین فیلم کوتاه «سوپر هشت» خود را در ۱۶ سالگی ساخت.

بازیگران فیلم من میترسم

سایر عوامل فیلم من میترسم

  • نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: بهنام بهزادی، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، مدیر صدابرداری: مهدی صالح کرمانی، دستیار اول کارگردان: چاووش هنرآموز، برنامه ریزان: مجیدرضا فاضلی، فاطمه زیوری، دستیار دوم کارگردان: سینا بیگی، دستیار سوم کارگردان: میلاد ربیعی، منشی صحنه: مریم شقاقی.

تیزر فیلم من میترسم

مشخصات فیلم من میترسم


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب