دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم روابط 

یکشنبه، 11 مهر 1400
فیلم سینمایی روابط به‌کارگردانی ایرج کریمی سال 1387 در گونه درام و خانوادگی تولید شده است.

خلاصه داستان فیلم روابط

فیلم به داستان یک مهندس ساختمان می پردازد که جهت معالجه مشکلات روانیش پا به مطب یک روانپزشک می گذارد و در مطب پزشک محبوس می شود و در ادامه مشخص می شود که خود پزشک هم مشکلات پیچیده روحی و روانی دارد و از مهندس محبوس به عنوان سوژه نمایشنامه اش استفاده می نماید. اما...

نکاتی درباره فیلم روابط

فیلم روابط از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخص های متعدد و گوناگونی می توان گفت آثار مرتبط فیلم روابط عبارت است از: فیلم آماده باش، فیلم نیلوفر، فیلم حقیقت گمشده، فیلم زمانی برای دوست داشتن و فیلم یک وجب از آسمان.از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم روابط نیز آمارها و نکات جذابی را می توان بیان کرد. براساس آمارها فیلم روابط به طور متوسط فعالیت 20ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم روابط یکی از 4 اثر شاخص احمد مهران فر در حرفه بازیگری محسوب می شود.همچنین ایرج کریمی کارگردان روابط اولین همکاری خود با بازیگرانی چون شبنم مقدمی را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران روابط نیز 4 همکاریِ اول رخ داده، به عبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 6 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 4 همکاری برای اولین مرتبه در روابط رخ داده است. مانند: محمدرضا فروتن و شبنم مقدمی، شاهرخ فروتنیان و شبنم مقدمی، احمد مهران فر و شبنم مقدمی، نگین صدق گویا و شبنم مقدمی.
آیا می دانید کدام هنرمندان فیلم روابط فوت کرده اند؟ از میان عوامل و بازیگران فیلم روابط، 1 نفر به دیار باقی سفر کرده است و دیگر در میان ما نیست: شادروان ایرج کریمی.

کارگردان فیلم روابط

ایرج کریمی کارگردان، فیلم نامه نویس و منتقد سینمای ایرانی بود.وی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود. کریمی چند کتاب سینمایی را نیز ترجمه کرده است. او یكی از منتقدان برجسته سینمایی ایران بود كه در ماهنامه سینمایی فیلم نقدهای بسیاری چاپ كرد. او کارگردانی فیلم های سینمایی همچون باغ های کندلوس،چند تار مو، نسل جادویی و نیمرخ ها را برعهده داشت.

بازیگران فیلم روابط

محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، احمد مهران فر، نگین صدق گویا، بهاره افشاری و شبنم مقدمی

سایر عوامل فیلم روابط

کارگردان ،ایرج کریمی،تهیه کننده :سید کمال طباطبایی ،مدیر فیلمبرداری :امیر معقولی ،فیلم نامه نویس :ایرج کریمی ،آهنگساز:آرمان موسی پور

​​​​مشخصات فیلم روابط


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی