معرفی فستیوال های غذایی آمریکا

  سه شنبه، 29 آذر 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی فستیوال های غذایی آمریکا
در این مطلب به ایالت های آمریکا سر می زنیم و با بهترین فستیوال های غذایی آشنا می شویم. همراه ساعد نیوز باشید.

ملل مختلف عادات غذائی متفاوتی دارند و شاید دوست داشته باشیم بدانیم در نقاط مختلف جهان چه غذاهایی سرو می شوند و چه غذاهای شاخصی دارند. زمانی که سخن از فستیوال های غذایی می شود کشور آمریکا در این میان می درخشد و یاد آوری می کند که می توان بهترین فستیوال ها از این نوع را در آن یافت. هر شهری با توجه به فرهنگ و نوع مردمی که در آن زندگی می کنند غذاهای منحصر به فردی دارد. ممکن است شهری جمعیت زیادی از سرخپوستان و یا نژاد دیگری را در خود جای داده باشد و این یعنی غذاهایی به سبک همان مردم در شهر رواج دارد. هر غذایی باب میل همه نیست ولی نمی توان گفت که خوشمزه و یا مقوی نمی باشد.

فستیوال گوشت

در این فستیوال تمام توجه تنها به غذا های گوشتی اختصاص داده شده است! مردم سراسر جهان عاشق گوشت هستند، پس شما هم هیچ بهانه ای برای بازدید نکردن از این جشنواره که در سراسر جهان محبوب می باشد نخواهید داشت! پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از بشقاب های ژلاتو، سالاد گوشت، رامن با گوشت ران و تیتر تاتز کمی امتحان کنید. محل برگزاری این فستیوال ساکرامنتو کالیفزنیا است.

فستیوال ملی گیلاس

به شهر تراورس آمریکا سفر کنید و در مقصد خود یعنی فرودگاه مرکزی گیلاس از هواپیما خارج شوید، در هتل درخت گیلاس ساکن شوید، در مسابقات لاکراس بمب گیلاس نام نویسی کنید، تیم اسکیت بانوان "گیلاس های سمی" را تشویق کنید، در راهپیمایی گیلاس شرکت کنید و ملکه ی گیلاس را تعیین کنید! با این همه برنامه های سرگرم کننده ی پر از گیلاس، واقعاً دلیلی برای بازدید نکردن از این فستیوال بین المللی غذا وجود ندارد! محل برگزاری این فستیوال تراورس سیتی میشیگان است.

فستیوال حشره

آیا تا به حال در زمان صرف ناهار بشقابی پر از حشرات را جلوی شما قرار داده اند؟! در اینجا به فستیوالی اشاره خواهیم کرد که تنها غذا هایی که با گونه های متنوعی از حشرات طبخ شده اند در آن سرو می شود! بلی! این درست همان چیزی است که فکرش را می کنید! آیا حاضرید در زمان برگزاری این جشنواره به آمریکا سفر کنید؟ این فستیوال در کارولینای شمالی برگزار می شود.

فستیوال Whoopie Pie

فستیوال Whoopie Pie که تقریبا در اطراف اقامتگاه Hershey Farm برگزار می شود، "خوشمزه ترین روز در منطقه ی لانکستر است." اگر تا به حال نام Whoopie Pie را نشینده اید، Whoopie Pie نوعی شیرینی است که از دو کیک نرم با شکر و تخم مرغ تشکیل شده است. شرکت کنندگان می توانند در رویداد Whoopie Pie long launch، مسابقه ی بلندترین صدای فریاد Whoopie و ساخت بزرگترین Whoopie Pie تاریخ شرکت کنند.

فستیوال The Roadkill Cook-Off

همان گونه که از نام The Roadkill Cook-Off پیداست، این فستیوال درست کردن غذا با استفاده از حیواناتی است که در جاده ها کشته شده اند. صاریغ، سنجاب، موش کوهی، آهو، خرس و گراز وحشی تعدادی از موجوداتی هستند که به عنوان خوراک در این فستیوال منحصر بفرد مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی گوشت های استفاده شده قبلا از نظر بهداشتی مورد تائید قرار می گیرند. با وجود غذاهای منحصر بفردی مانند راتاتویی سنجاب و میت لوف خرس قطعا در این فستیوال تجربه های شگفت انگیزی خواهید داشت.

فستیوال Napa Truffle

فستیوال Napa Truffle آخر هفته ای است برای بزرگداشت قارچ دنبلان، یکی از محبوب ترین خوراکی های جهان. منطقه ناپا که برای انگورهای خوشمزه و آشپزی معروف است، هم چنین منطقه ای غنی برای پرورش قارچ دنبلان است. این فستیوال شامل خوراکی هایی از بهترین آشپزهای دارای تخصص آشپزی با دنبلان و سمینارهایی از معروف ترین دانشمندان در مورد کاشت و پرورش آن است.

فستیوال Napa Truffle

فستیوال پای قورباغه

این فستیوال با سرو بیش از ۷۰۰۰ پوند پای قورباغه فستیوال پای قورباغه ی فلزمر در فلوریدا بزرگترین فستیوال از این نوع در دنیاست. می توانید پای قورباغه را بچشید یا به سراغ شام یک پوندی قورباغه ی آن بروید. اگر احساس ماجراجویانه ی شما جوشش کرد می توانید شام کمبوی پای قورباغه و دم سوسمار را برای چشیدن طعم واقعی تالاب ها بچشید. این فستیوال برای کمک به بازتوانی کودکان در فلزمر در کانون هایی مانند باشگاه پسران و دختران، کمک مالی جمع می کند.

فستیوال پای قورباغه

فستیوال جهانی نخاله ها

در سال ۱۹۸۶ مردم سنت جرج در کارولینای جنوبی قهرمان مسابقات جهانی خوردن نخاله شدند و از آن تاریخ بود که این فستیوال شکل گرفت. این معجون مخصوص مناطق جنوبی که از ذرت زمینی تهیه می شود، در هنگام صبحانه با نان یا به تنهایی خورده می شود. مسابقه ی سالانه ی غلت در Quaker Grits، بدین گونه است که شرکت کنندگان به مدت ۱۰ ثانیه در استخری کوچک پر از این معجون غلت می زنند و فردی که بیشترین وزن از این نخاله به وی چسبیده باشد برنده می شود.

فستیوال نخاله ها

فستیوال پنیر نوشابه ای

پنیر نوشابه ای پنیری تند و پرنمک است که با نوشابه، فلفل و طبیعتا پنیر درست می شود. فستیوال پنیر نوشابه ای را عده ی زیادی در منطقه ی رودخانه ی کنتاکی جشن می گیرد. مردم می توانند پنیرهای نوشابه ای مختلفی را بچشند و به پنیر محبوب خود رای دهند تا جایزه ی مردمی این فستیوال را از آن خود کند. پنیرهای نوشابه ای بر روی کراکر، سبزیجات و چوب شور استفاده می شوند، اما در هنگام مراجعه به کنتاکی می توانید به Cairn Coffee House بروید و ساندویچ معروف Hot Mess آن را نیز امتحان کنید. بیش از ۲۰۰۰۰ نفر پارسال از این فستیوال دیدن کردند.

فستیوال سالمون وحشی

فستیوال سالمون وحشی رودخانه ی کوپر تاثیر بسیار سالمون بر اقتصاد شهر کوچک کردوا در آلاسکا را جشن می گیرد. در این فستیوال می توانید خوراک سالمون متفاوتی از فیله تا ترشی سالمون را بچشید. مسابقه ی The Taste of Cordova فرصتی است برای نشان دادن راه های خلاقانه ی افراد محلی برای درست کردن سالمون. Salmon Jam یکی از مهم ترین رویدادهای این فستیوال است و که با اجرای زنده ی موسیقی از گروه های مختلف از نقاط مختلف کشور و کارگاه ترانه نویسی همراه است. راه زمینی به شهر کردوا وجود ندارد، پس باید یا از هواپیما با دیدی زیبا و یا قایق برای رسیدن به فستیوال استفاده کنید.

فستیوال سالمون وحشی

فستیوال حمله گوجه کشنده

نام این فستیوال از اجرای قسمتی به نام حمله ی گوجه ی کشنده در فیلم cult comedy classic گرفته شده است و روزی خوشمزه پر از گوجه فرنگی است، که در آن از سس ها و بروسکتا گرفته تا بلادی مری سرو می شود. این فستیوال که در شهر آتلانتا و در ایالت جورجیا برگزار می شود با تامین مالی برای موسسات خیریه ی Georgia Organics و The Giving Kitchen که برای حوادث غیر مترقبه در منطقه ی جورجیا فعال است نیز همراه است. در سال ۲۰۱۵ این فستیوال ۸۰۰۰۰ دلار کمک مالی برای این موسسات جمع کرد.

فستیوال گوتا

Goetta که گِت اوه تلفظ می شود، سوسیسی آلمانی است که از مخلوط گوشت خوک، بیف، جوی دو سر، پیاز و فلفل تهیه می شود. Glier's Goettafest جشنواره ای برای به نمایش گذاشتن تمامی فرم های این سوسیس است. از براونی گِت اوه و goetta Ruebens تا تاکوی ماهی و پیتزای آن طعم ها در این فستیوال بی شمارند. اگر قبلا در این فستیوال شرکت نکرده اید، اولین فستیوالی که در این فهرست حتما باید مراجعه کنید Goetta است.

فستیوال همبرگر

شهر سیمور در ویسکانسین به خانه ی همبرگر معروف است. که این ادعا ریشه در سال ۱۸۸۵ و فردی به نام چارلی ناگرین دارد. اصلی ترین جذابیت این فستیوال همبرگر ۲۰۰ پوندی و سرسره بر روی کچاپ است. درست کردن این همبرگر بزرگ ۴ ساعت طول می کشد و برای اولین بار امسال این همبرگر نان گرد خواهد داشت چرا که این بار از ماهی تابه ای بزرگ استفاده خواهد شد. ۲۵۰۰ پوند همبرگر و ۱۲۰۰ پوند سیب زمینی سرخ شده نیز در این فستیوال آماده خواهد شد.

فستیوال همبرگر

سرسره کچاپ

فستیوال آرسی و مونپای

۲۱ ژوئن بیستمین جشنواره سالیانه نوشابه آرسی و مونپای ( برند پرطرفدار پای) در بل باکل (Bell Buckle ) ایالت تنسی (Tennessee) برگزار می شود. برای این مراسم برنامه های مهیجی ترتیب داده شده است. از مسابقه تخمه هندوانه خوری گرفته تا دو کامیون پر از ساندویچ، روزی پر از سرگرمی برای شرکت کنندگان رقم خواهد زد. در پایان جشنواره، شرکت کنندگان بسته های کیک مونپای را به هوا پرتاب می کنند و با دو دسته جمعی ۱۰ مایلی جشنواره پایان می یابد.

فستیوال مرغ تند

۴ ژوئیه در این جشنواره که به صورت داوطلبانه در شهر نشویل (Nashville) ایالت تنسی برگزار می شود، می توانید طعم غذاهایی تند که از مرغ های خانگی تهیه می شود را بچشید، در مسابقه طبخ مرغ شرکت کنید و همزمان از رژه خیابانی ماشین های آتش نشانی و نمایشگاه ماشین های آتش نشانی عتیقه دیدن کنید.

فستیوال فلفل چیلی

۳۰ و ۳۱ آگوست جشنواره چیلی در شهر هچ ایالت نیومکزیکو (New Mexico) و به افتخار کشاورزان چیلی در این شهر با شرکت حدود ۱۰٬۰۰۰نفر از طرفداران پروپاقرص چیلی برگزار می شود. بستنی های چیلی سبز، چیزبرگر با چیلی سبز و چیلی کلرادو پر ادویه (Chile Colorado con Carne) (سوپ گوشت بز با چیلی قرمز) از تندترین غذاهای این جشنواره به حساب می آیند. والیبال در گل ولای و مسابقه ماریاچی(Mariachi) از هیجان انگیزترین برنامه هایی است که در این جشنواره انجام می شود.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی برخی دیگر از فستیوال های غذایی آمریکا پرداختیم تا بیشتر با عادات غذایی و غذاهای مورد علاقه ی این سرزمین آشنا شویم. اکنون که دلتان به صدا افتاده است و کنجکاویتان برانگیخته شده است، زمان برنامه ریزی برای این سفرها فرا رسیده است. شما نیز مشتاق شرکت در این فستیوال ها هستید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان