معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی کشور ژاپن

  یکشنبه، 09 آذر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی کشور ژاپن
ژاپن کشوری کوچک و جزیره‌ای است. ژاپن به معنی «سرزمین آفتاب» است و گاهی نیز با همین نام شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم مکان‌های دیدنی این کشور را برایتان معرفی کنیم. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

ژاپن (Japan) نام کشوری جزیره ای است که در اقیانوس آرام و در آسیای شرقی قرار دارد و با مساحتی معادل ۳۷۷ هزار و ۹۷۲ کیلومتر مربع، شصت و یکمین کشور بزرگ جهان و با جمعیتی حدود ۱۲۶ میلیون و ۶۷۲ هزار نفر، دهمین کشور پرجمعیت شمرده می شود. نزدیک ترین همسایگان ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی هستند. پایتخت کشور، توکیو نام دارد و با ۶۸۵۲ جزیره، بزرگ ترین جزایر آن شامل هونشو، هوکایدو، کیوشو و شیکوکو می شود.

زبان رسمی مردم، ژاپنی است. دین بیشتر ساکنان را با ۵۱٪ شینتو تشکیل می دهد و بعد از آن بودیسم با ۳۵٪ و مسیحیت با ۲.۳٪ قرار دارند. نوع حکومت ژاپن، پادشاهی است و دولت به صورت سیستم پارلمانی و در حقیقت توسط نخست وزیر اداره می شود. واحد رسمی پول کشور نیز ین (¥) نام دارد.

ژاپن با پیشینه های طولانی، غذاهای منحصر به فرد، معابد و مکان های مذهبی باشکوه، باغ های ذن، پارک های ملی و فرهنگی غنی به مقصدی مهم و ارزشمند در گردشگری تبدیل شده است. معابد ژاپن در صدر جاذبه های توریستی قرار دارند. معبد دیاگوجی در کیوتو، زیبایی بی بدیلی را در فصل پاییز به نمایش می گذارد و گردشگران از سراسر دنیا برای تماشا و عکاسی از تغییرات رنگ برگ ها به این معبد می آیند. معبد زوجو نیز با قدمتی که به سال ۱۳۹۰ بازمی گردد، از معابد تاریخی ژاپن به شمار می رود و شهرت آن به گل های آزالیای آن است. معبد فوشیمی ایناری با ۳۲ هزار معبد زیرمجموعه در کل ژاپن، در دامنه کوهی به نام ایناری قرار دارد و از دیگر معابد زیبای کشور محسوب می شود. همچنین معبد اواشیما با وجود فضای کوچک شهرت بسیاری دارد که دلیل آن برگزاری یکی از سنت های قدیمی ژاپن به نام هینا ناگاشی (شناور شدن عروسک) در روز رسمی دختر است.

برای دوست داران طبیعت و حیات وحش نیز، ژاپن جاذبه های متفاوتی دارد. پارک ملی آسو کوجو که نام خود را نام خود را از کوه آسو، بزرگ ترین آتشفشان فعال ژاپن گرفته است، یکی از دیدنی های محبوب طرفداران محیط زیست است. پارک ساحلی هیتاچی نیز بهشتی از گل های رنگارنگ را در خود دارد. جزیره خرگوش ها با ماجرایی عجیب از سکنی گزیدن این حیوانات بامزه، از دیگر جاذبه هایی است که دیدن آن را نباید از دست داد. جنگل یوکوشیما با سروهای ژاپنی که عمری ۷ هزار ساله دارند؛ از توریستی ترین نقاط کشور است و هتل های زیادی در منطقه برای اسکان مسافران وجود دارد. در سفر به ژاپن، پارک گل های آشیکاگا با گل های خوشه ای زیبا را فراموش نکنید. از دیگر دیدنی های ژاپن می توان به دیزنی لند توکیو، موزه آتشفشانی آسو، موزه ملی توکیو، تپه های شنی توتوری، برج توکیو، آکواریوم چارومی، پارک یادبود صلح هیروشیما، جزایر مصنوعی اودایبا، موزه کاساما توکیو، خیابان گینزا، موزه تویوسو، رودخانه مگورو، معبد بودایی سنسوجی، قلعه نیجو و پارک میفونیاما راکوئن اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از این مناطق دیدنی را به شما معرفی کنیم.

کوه کویا

تصویر

کوه کویا، مکانی واقع در استان واکایاما در بخش های جنوبی اوساکا است. اولین ساکنان کوه کویا، در سال ۸۱۹ میلادی به این مکان آمدند. کویا یکی از مراکز مهم فرقه ی «شینگو» مذهب بودایی در ژاپن محسوب می شود. این کوه در میان ۸ کوهستان دیگر و در دره ای با ارتفاع ۸۰۰ متر واقع شده است. دلیل انتخاب کویا به عنوان محل سکونت، شباهت اراضی آن به نیلوفر آبی است. در واقع، صومعه ای که در این مکان وجود دارد، شهر کویا را به وجود آورده است که دارای یک دانشگاه با علوم مذهبی است. در کویا ۱۲۰ معبد وجود دارد که مکانی برای استراحت زائرین آن محسوب می شود. سفر به شهر کویا، سفری مذهبی تلقی می شود که دارای معابد متعدد است.

جزیره ایشیگاکی

تصویر

ایشیگاکی، جزیره ای واقع در بخش های غربی اوکیناوا هونتو است. ایشیگاکی دومین جزیره ی بزرگ مجمع الجزایر یایاما در ژاپن است. این جزیره، قطب تجاری و حمل و نقل یایاما محسوب می شود. همچنین بزرگترین فرودگاه یایاما نیز در ایشیگاکی واقع شده است. فرهنگ مردم جزیره ی ایشیگاکی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، از خود ژاپن و تایوان تأثیر گرفته است. سواحل ایشیگاکی بسیار زیبا و دیدنی است؛ همچنین برای رفتن به دیگر جزایر یایاما، بایستی از ایشیگاکی عبور کنید. آب های ساحلی این جزیره بسیار شفاف و زلال بوده و برای ورزش های مانند موج سواری با کایت، موج سواری و غواصی بسیار ایده آل هستند. غذای جزیره ی ایشیگاکی نیز به دلیل شباهت فرهنگش با کشورهای دیگر، متفاوت از غذاهای ژاپنی است. یکی از پرطرفدارترین غذاهای این مکان، «تونسوکو» نام دارد.

کانازاوا

تصویر

کانازاوا مرکز استان ایشیکاوا در ژاپن است. کانازاوا به معنی «مرداب طلا» است. این شهر دارای یک قلعه در مرکزش است. بیشتر نقاط این قلعه در سال ۱۸۸۸ میلادی در آتش سوخت و تنها بخش هایی از آن باقی مانده است. کانازاوا تنها شهر ژاپنی بود که تحت حملات نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار نگرفت؛ به همین دلیل میراث معماری اش سالم مانده است. از جمله مکان های دیدنی این شهر می توان به باغ کینروکو اشاره کرد. کینروکو یکی از سه باغ بزرگ ژاپن است که دارای گونه های مختلفی از درختان، گل ها و آبشارها است. یکی دیگر از مکان های دیدنی این شهر، قلعه ی کانازاوا است که در پشتی آن، رو به باغ کینروکو باز می شود. معبد میوروجی نیز از جمله مکان های بسیار شگفت انگیز کانازاوا است که دارای معماری سنتی، راه ها و درهای مخفی جالب است.

هیروشیما

تصویر

بیشتر مردم دنیا، هیروشیما را با بمباران اتمی نیروی هوایی آمریکا در تاریخ ششم آگوست ۱۹۴۵ در اواخر جنگ جهانی دوم می شناسند. هیروشیما بخشی از بزرگترین جزیره ی ژاپن، یعنی هونشو است. معنی لغوی هیروشیما، «جزیره ی وسیع» است. هیروشیما در تاریخ یک آوریل ۱۸۸۹، عنوان شهر را دریافت کرده و در یک آوریل ۱۹۸۰، رسما به یک شهر تبدیل شد.

هیروشیما موزه های زیادی دارد اما دیدنی ترین مکان های این شهر، «موزه ی یادبود هیروشیما» و «پارک یادبود هیروشیما» هستند. همه ساله، انسان های بسیاری از سراسر دنیا در ۶ آگوست که روز حمله ی آمریکا به هیروشیما است، برای شرکت در «مراسم یادبود هیروشیما» به این شهر می آیند. «قلعه ی هیروشیما» و «باغ غرق شده» نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر هستند.

جنگل های بامبوی ساگانو

«جنگل بامبوی ساگانو» (Sagano) در «آراشیاما» (Arashiyama) منطقه ای در حومه غربی کیوتو واقع شده است. مسیرهای پیچ در پیچی از دل بامبوهای بلند عبور می کنند و نور خورشید از لا به لای برگ هایشان به پایین می تابد و تأثیری شگفت انگیز دارد. صدای تنه این بامبوها که با جریان باد تکان می خورند، جزو شاخصه های مهم این جنگل مسحور کننده است.

پارک گوکایاما

«پارک گوکایاما» (Gokayama) بخشی از میراث جهانی یونسکو بوده و به خاطر خانه های روستایی سنتی «گسشوزوکوری» (gasshozukuri) شهرت دارد. این خانه ها که قدمتی بیش از صد سال دارند سقف هایی جالب توجه و متمایز داشته و می توانند برف سنگین را هم تحمل کنند. گوکایاما کمتر از «شیراکاواگو» (Shirakawa-gō) قابل دسترس بوده و در نتیجه دهکده هایش آرام تر و خلوت تر هستند.

دریاچه آبی

تصویر

«دریاچه آبی» (Blue Pond) در «هوکایدو» (Hokkaido) واقع شده و همچنین به خاطر رنگ آبی زیبایش «آئوئیکه» (Aoiike) هم نامیده می شود. تنه های باریک درخت از میان آب بیرون زده اند و به آن حال و هوایی ماورایی داده اند. این دریاچه مصنوعی به عنوان بخشی از سیستم کنترل فرسایش خاک ساخته شد تا از جریان های سیل آسایی که در نزدیکی آتشفشان «توکاچی» (Tokachi) به راه می افتاد جلوگیری کند. البته رنگ آبی شگفت انگیز این دریاچه از مواد معدنی حل شده در آن به وجود آمده است.

باغ کنروکوئن

«باغ کنروکوئن» (Kenrokuen) یکی از «سه باغ زیبای ژاپن» نام گرفته و پر از پل های افسونگر، مسیرهای پیاده روی، چایخانه ها، درختان و گل های دل انگیز است. زمانی اینجا باغ بیرونی قلعه «کانازاوا» (Kanazawa) بود اما در اواخر قرن نوزدهم به روی عموم مردم باز شد. هر فصل زاویه دیگری از زیبایی های این باغ را نمایان می کند و از فصل شکوفه های آلو و گیلاس در بهار تا جشن رنگ های پاییزی درختان افرا در آن بسیار تماشایی خواهد بود.

دره کیسو

دره «کیسو» (Kiso) مسیر «ناکاسندو» (Nakasendo)، یکی از پنج مسیر اصلی دوران «ادو» (Edo) که توکیوی امروزی را به کیوتو وصل می کردند در خود جا داده است. مسافران در گذشته تمام این مسیر طولانی را پیاده طی می کردند و به همین خاطر دره کیسو پر از شهرک های تاریخی است که محل استراحت و تجدید قوای آن ها بودند. می توانید قسمتی از این مسیر قدیمی را که بین کوهستان و دل جنگل واقع شده پیاده بروید و از برخی از این شهرک های جذاب دیدن کنید.

کوه فوجی

بدون تردید کوه فوجی (Fuji) شناخته شده ترین جاذبه ژاپن است. این کوه همچنین با ارتفاع ۳,۷۷۶ متر عنوان بلندترین قله ی این کشور را به خود اختصاص داده است و نواحی گسترده ای از جنوب تا شرق ژاپن را در برمی گیرد.

فوجی از توکیو که بیش از ۱۰۰ کیلومتر از آن فاصله دارد قابل رویت است. این کوه قرن هاست که در هنر و ادبیات ژاپن گرامی داشته می شود. کوه فوجی در سال ۲۰۱۳ به فهرست میراث جهانی یونسکو افزوده شد.

کوه فوجی بخشی از پارک ملیِ فوجی هاکونه ایزو (Fuji Hakune Izu) است و هر تابستان بیش از ۱ میلیون نفر از آن بالا می روند تا از روی قله به تماشای غروب آفتاب بنشینند. برخی از گردشگران کوه نوردی خود را از پایه ی کوه آغاز می کنند، در حالی که بیشتر کوه نوردان از میانه ی راه یعنی از ایستگاه پنجم راهیِ مسیر می شوند. برای برخی تماشای کوه از فواصل دور یا از داخل قطار سریع السیر به اندازه ی کافی جذاب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان