دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی کتاب /

معرفی کتاب افسون سبز اثر تکین حمزه لو 

دوشنبه، 24 مرداد 1401
"افسون سبز" به قلم "تکین حمزه لو" داستان زنی است به نام صبا که با یک کابوس تکراری دست و پنجه نرم می‎کند. در خواب او به دنبال فرزندش شایان می‌دود و این کابوس تکراری چنان او را آشفته می‌کند که به فکر خودکشی می‌افتد و اقدام به مصرف تعداد زیادی قرص می‌کند. این کار او را به بیهوشی و اغما می‌کشاند و در این اغما، او راهی هشت سال قبل می‌شود.

درباره تکین حمزه لو

تکین حمزه لو نویسنده و مترجم معاصر ایرانی در 22 فروردین سال 1356 در تهران متولد شد. او پس از پایان دوره دبیرستان در رشته مهندسی عمران دانشگاه شاهرود و رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شد که از بین این دو، دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیلات انتخاب کرد. بی تردید رشد و تربیت در یک خانواده فرهنگی و آشنا به کتاب تاثیر قابل توجهی در موفقیت های تکین حمزه لو داشته است. مادر او، شهناز مجیدی یکی از مترجمان توانا و شناخته شده ایران است که برای اولین بار تکین حمزه لو را به ویرایش آثارش تشویق کرد. او علاوه بر نویسندگی دستی بر هنر دارد و در رشته های نقاشی رنگ روغن و آبرنگ و مینیاتور تعلیم دیده است. ازدواج زودهنگام و به دنیا آمدن اولین فرزندش او را از ادامه فعالیت های هنری بازداشت و به این ترتیب او تنها به کار نویسندگی ادامه داد. او اکنون مادر سه فرزند است تکین حمزه لو فردی چند بعدی است که در کنار نویسندگی، ویراستاری چندین انتشاراتی را نیز بر عهده دارد و مسئول بررسی کتاب های نشر شادان نیز است. علاوه بر آن، او به همراه مادرش یک انتشاراتی با نام برکه خورشید را در سال 1392 تاسیس نمود و برخی از کتاب های خود وکتاب های ترجمه شده توسط مادرش را در این انتشارات به چاپ رسانده است.

درباره کتاب افسون سبز

صبای قصه ی "افسون سبز" به قلم "تکین حمزه لو" یک دانشجوی پزشکی است که از خانواده ای متمول است. او در آخرین سال کارآموزی دانشگاه با دکتر فرید افتخار در بخش اطفال بیمارستان آشنا شده و با او پیوند زناشویی می بندد. رفتار فرید از همان ابتدای نامزدی بدبینانه است و با تمام اطرافیان صبا به نحوی درگیر می شود. وضعیت تا جایی پیش می رود که او حتی صبا را از کار یا ادامه تحصیل منع می کند.
با یاری خواهرش، صبا طرح خود را در تهران سپری می کند و فرید را متقاعد می کند تا کار کردن او را بپذیرد، اما مشکلاتی پیش می آید که فرید را مشکوک می کند. در همین حین صبا متوجه می شود که باردار است و به زودی دو فرزند آنها به نام های شایان و شیرین به دنیا می آیند. فرید دعوت نامه ای برای گذراندن دوره ی تخصصش در انگلیس دریافت می کند و آنها راهی دیار غربت می شوند. در غربت اخلاق های بد فرید تشدید می شود و او صبا را به اشکال مختلفی می آزارد.
اندکی بعد از بازگشت آنها به ایران، بار دیگر از فرید دعوت می شود که این بار برای کار به انگلستان برود و صبا با تجربه ی تلخی که از مهاجرت قبلی داشته، از رفتن امتناع می کند. اختلافات میان آن دو شدت می گیرد و حوادثی اتفاق می افتد که کار را به جاهای باریک می کشاند.

شناسنامه کتاب افسون سبز

  • نویسنده: تکین حمزه لو
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر شادان
  • تعداد صفحات: 408
  • موضوع کتاب:کتاب های داستان و رمان ایرانی
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : دارد

امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن