معرفی کتاب آمین اثر محمدمهدی رسولی

  سه شنبه، 09 آذر 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
معرفی کتاب آمین اثر محمدمهدی رسولی
مناجات‌نامه‌ها یکی از متون مهم ادبیات دینی و عرفانی ما به حساب می‌آیند که در وصف عظمت و مهربانی پروردگار سروده شده‌اند. کتاب صوتی آمین نیز یکی از آثاری است که مخصوص کودکان و نوجوانان نگاشته شده و می‌تواند علاوه بر جنبه‌های تعلیمی و آموزشی، لذتی شیرین در دل قلب‌ و روح انسان ایجاد کند.

درباره کتاب آمین

کتاب صوتی آمین نوشته محمدمهدی رسولی، مناجات نامه ای است در وصف عظمت پروردگار و درخواست حمایت و عشق از درگاه الهی که با گویندگیِ نویسنده آن و خوانندگی سید محمدمتین رضاییان و سید حسام الدین آجرلو و سرپرستی مهدی باقری با همکاری کانون فرهنگی تربیتی مسجد عمار یاسر، در مجموعه کتاب صوتی قناری تولیدشده است.بیشتر مناجات ها در وصف بزرگی پروردگار است. ولی می شود گفت که، آمین صرف نظر از جنبه ادبی، ازجنبه فنی نیز ابزار مهمی برای بیان معانی عرفانی است. هرچند که آمین، متون عرفانی است، اما از جهت تعلیمی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان قابل توجه است. از مناجات نامه ها می توان به عنوان سرمایه بزرگ فرهنگی دینی یاد کرد.محمدمهدی رسولی علاوه بر تحریر این مناجات نامه، تصویرگری کتاب را هم خود انجام داده است.مناجات هایی که در کتاب صوتی آمین می شنوید، به سبب شور و حالی که در آن ها وجود دارد، امید و رستگاری را در قلب شما می نشاند.

خلاصه کتاب آمین

کتاب صوتی آمین نوشته ی محمدمهدی رسولی، شامل اشعار عرفانی و دینی برای کودکان و نوجوانان است که به عنوان یک مناجات نامه زیبا و دلنشین می تواند حس و حالی شیرین و پرامید در دل ها ایجاد کند.

درباره نویسنده کتاب آمین

محمدمهدی رسولی یک نقاش است. او برادر جلیل رسولی، نقاش و خطاط نامی کشورمان است. تعدادی نمایشنامه و فیلمنامه نوشته و اشعاری هم در زمینه دفاع مقدس و موضوعات مختلف سروده است اما رمان نخست او «رقص بسمل» است.

 محمدمهدی رسولی

قسمتی از کتاب آمین

ای آنکه یادش شیرین است

صدا بزن

مرغ جانم را بخوان

تا بیاید

بنشیند روی بام دلم

و در آغاز هر آغاز

وبرای تو

به آهنگ خوش:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای دانای راز

به کجا نگاه کنم؟

کجا را جستجو کنم؟

تا بیایم آن را:

"گنجی که در من پنهان است"

و تو

نقشه اش را در قلب من رسم کرده ای.

شناسنامه کتاب آمین

  • نویسنده: محمدمهدی رسولی
  • انتشارات: کتاب نیستان
  • تعداد صفحات:36
  • نسخه صوتی:دارد
  • نسخه الکترونیکی: دارد

مشخصات کتاب صوتی کتاب آمین

  • گوینده: سید محمدمتین رضائیان، سید حسام الدین آجرلو
  • ناشر صوتی: قناری
  • مدت: 25 دقیقه

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز