معرفی کتاب در یک جنگل تاریک تاریک اثر روث ور

  دوشنبه، 15 آذر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی کتاب در یک جنگل تاریک تاریک اثر روث ور
کتاب در یک جنگل تاریک تاریک، رمانی است اثر روث ور که در سال 2015 به انتشار رسیده است.

درباره کتاب در یک جنگل تاریک تاریک

در یک جنگل تاریک تاریک با عنوان اصلی «in a dark, dark wood» اولین بار سال ۲۰۱۵ منتشر شد. شخصیت اصلی این داستان دختر بیست وشش ساله ای به نام لیونورا است. دختری که نویسنده ی داستان های جنایی است و براثر یک دعوت به یک داستان جنایی وارد می شود. روث ور رمانش را با لحنی جذاب و هیجان انگیز و با توجه بسیار زیاد به جزئیات نوشته است. این کتاب حیرت آور مدت کوتاهی پس از انتشار در فهرست پرفرو ش ترین کتاب های نیویورک تایمز، نیویورک تودی و لس آنجلس تایمز قرار گرفت. این کتاب تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. یک شرکت فیلم سازی امتیاز ساخت فیلم از روی این کتاب را خریده و فیلم کتاب در یک جنگل تاریک تاریک به زودی ساخته خواهد شد.

خلاصه کتاب در یک جنگل تاریک تاریک

لیونورا یک نویسنده است. او در استودیوی کوچکش در لندن زندگی می کند و عاشق دویدن است. همه چیز آرام است تا اینکه او دعوت نامه ای برای مهمانی مجردی دوستی از دوران دبیرستانش دریافت می کند. دوستی که ده سال است هیچ ارتباطی باهم نداشته اند. رازی درگذشته وجود دارد که او را از تمام دوستانش در آن زمان جدا کرده است، رازی که او نمی خواهد از آن حرف بزند. بالاخره لیونورا تصمیم می گیرد به این سفر برود. او همراه دوستش نینا و سه نفر دیگر مهمانان این آخر هفته اند. این مهمانی شش نفره اما یک مهمانی ساده نیست. اینجا جایی است که لیونورا با گذشته مواجه می شود... او از آمدن به این خانه ی شیشه ای در جنگل پشیمان خواهد شد...

درباره نویسنده کتاب در یک جنگل تاریک تاریک

روث ور (زاده سال ۱۹۷۷ میلادی) پدیدآور، رمان نویس، نویسنده، آموزگار، پیشخدمت، و کتاب فروش اهل بریتانیا است. عمده شهرت وی به سبب خلق رمان های هیجانی و روانشناسی است. کتاب های مشهور وی عبارت هستند از در یک جنگل تاریک تاریک (۲۰۱۵)، زنی در کابین ۱۰ (۲۰۱۶)، بازی دروغ (۲۰۱۷) و همین طور مرگ خانم وستاوی (۲۰۱۸). در کتاب های جنایی او، سبک نوشتن ور با سبک آگاتا کریستی مقایسه می شود. شخصیت های اصلی ور معمولا زنان عادی هستند که خود را در شرایط خطرناک شامل جنایت، پیدا می کنند. ور و کریستی هر دو زمینه و موقعیت هایی را انتخاب می کنند که باعث ایجاد حس ترس و وحشت می شود که شخصیت های آنها را به سمت پارانویا سوق می دهد و غالباً در نتیجه با خشونت واکنش نشان می دهند.

روث ور

ترجمه ی کتاب در یک جنگل تاریکِ تاریک به فارسی

هرروز در سراسر جهان داستان های زیادی منتشر می شود. داستان هایی که هرکدام مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارند. انتشارات نون یکی از ناشرانی است که در سال های اخیر تلاش کرده تا مشهورترین آثار داستانی هم زمان با سراسر جهان در ایران نیز منتشر شوند. کتاب در یک جنگل تاریک تاریک یکی از همین کتاب هاست.انتشارات نون کتاب در یک جنگل تاریکِ تاریک را با ترجمه ی شادی حامدی آزاد عرضه کرده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب در یک جنگل تاریکِ تاریک را خواند؟

ادبیات جنایی بخش بسیار جذابی از دنیای ادبیات است. داستان های جنایی همواره مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و افراد زیادی را به کتاب خواندن جلب کرده اند. کتاب در یک جنگل تاریک تاریک یک داستان جذاب و دلهره آور است. معمایی پیچیده و پر از جزئیات که مخاطب را به سفری هیجان انگیز می برد. روث ور با قلم توانمند خود داستان را به قدری ملموس و پر از جزئیات روایت کرده است که تصور می کنید مشغول تماشای یک فیلم سینمایی ترسناک هستید. این کتابی است که اگر در دست بگیرید تا فهمیدن راز داستان نمی توانید آن را زمین بگذارید. در یک جنگل تاریک تاریک می تواند هدیه ی بسیار خوبی برای آدم های عاشق هیجان باشد.

کتاب در یک جنگل تاریکِ تاریک در دسته ی کتاب های داستان های انگلیسی قرار دارد.

کتاب در یک جنگل تاریکِ تاریک مناسب برای گروه سنی بزرگ سال است.

تعداد صفحات نسخه ی چاپی کتاب 352 صفحه است که با مطالعه ی روزانه 20 دقیقه می توانید این کتاب را در 17 روز بخوانید.

کتاب در یک جنگل تاریکِ تاریک جزو کتاب های حجیم و بلند با موضوع داستان های انگلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می خواهند در زمینه ی داستان های انگلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

قسمتی از کتاب در یک جنگل تاریک تاریک

می خواهم بخوابم، ولی توی چشم هایم نور می اندازند. من را آزمایش و اسکن کردند و جواب ها را پرینت گرفتند، لباس های خون آلودم را درآوردند. چه اتفاقی افتاده؟ چه کار کرده ام؟

من را سوار ویلچر، در راهروهای دراز پیش می برند، نورها را برای شب کم فروغ کرده اند، از کنار بیماران خواب می گذریم. بعضی از آن ها، همین طور که من رد می شوم، بیدار می شوند و من حالت خودم را در چهره های شوکه ی آن ها می بینم، آن طوری که رویشان را برمی گردانند، انگار از چیزی رقت انگیز یا ترسناک.

دکترها از من سوالاتی می پرسند که نمی توانم جواب بدهم، چیزهایی می گویند که یادم نمی آید.

آخر سر، وصلم می کنند به یک مانیتور و رهایم می کنند، تخدیر شده و خواب آلود تنها.

اما نه چندان تنها.

با درد به پهلو می چرخم و آن موقع است که می بینمش: افسر پلیس زنی صبورانه روی صندلی نشسته است.

از من مراقبت می شود، ولی نمی دانم چرا.

آنجا دراز کشیده ام. از پشت شیشه ی دریچه ی تورسیمی دار به پشت سر افسر پلیس نگاه می کنم. خیلی دلم می خواهد بروم بیرون و چیزهایی بپرسم، اما جرئت ندارم. تا حدی به این خاطر که مطمئن نیستم پاهای پشمالویم بتوانند من را تا دم در بکشانند؛ اما تا حدی هم به این خاطر که مطمئن نیستم بتوانم جواب سؤال ها را تحمل کنم.

دراز کشیده ام، به مدتی که طولانی به نظر می رسد و به همهمه ی دستگاه ها و سرنگ مورفین گوش می دهم. دردسرم و پاهایم کم رنگ و دور می شود؛ و بعد، سرانجام، می خوابم.

خواب خون می بینم که روی من پخش شده و مرا آغشته و در خود غرق می کند. توی خون زانوزده ام. سعی می کنم بندش بیاورم، اما نمی توانم. پیژامه ام آغشته به خون است. خون روی کف چوبی کم رنگ پخش می شود...

شناسنامه کتاب در یک جنگل تاریک تاریک


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (200 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (183 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (97 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (94 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (92 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (72 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (68 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (59 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (58 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (56 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (53 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (52 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (49 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (48 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (46 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تجاوز مرد افغانی به بانوی افغانی در ایران!!
لیلا حاتمی: داریوش مهرجویی اول من و علی را عاشق هم کرد بعد فیلمش را ساخت
دومین حکم انتصاب دکتر سیمایی صراف برای مشاور وزیر در وزارت علوم
شریفی زارچی، استاد اخراجی دانشگاه صنعتی شریف به دانشگاه باز‌ می‌گردد؟
ویدیو/ اثری منحصربه‌فرد و رویایی از پیوند خلاقیت و هنر دستان هنرمندی توانا/ فقط ببینید چجوری قاب بخشی از نقاشی شده
خطای دید/ حتی افرادی با دقت بینایی 10 از 10 نمی‌توانند "فیلی" را که در «کارناوال شهربازی» پنهان شده است، فقط در 7 ثانیه ببینند
از کام بَک ظریف به دولت تا کام بَک نوید به پرده سینما در حواشی داغ امروز چهارشنبه 7 شهریور 1403
تست هوش / دو قرص و یک انتخاب مرگبار؛ بازی هوشمندانه قاتل زنجیره‌ای که هیچ قربانی‌ای از آن جان سالم به در نمی‌برد! آیا شما می‌توانید راز او را کشف کنید؟
محبوبیت سریال شهرزاد در ترکیه؛ عشق پاک و بدون خیانت
ویدیو/ مأموریت ویژۀ مقام معظم رهبری به وزیر بهداشت/ شخصاً موانع فرزندآوری را رفع کنید
بالِ سوسک کرگدنی، الهام بخش محققان برای ساخت میکرو ربات‌ها+ ویدئو
(ویدئو) انقلابی در شارژ کردن؛ کفش‌های هوشمند با باتری داخلی رونمایی شد / دیگر نگران تمام شدن شارژ گوشی‌تان نباشید!
فوریه سال آینده، تاریخ بازگشت دو فضانورد با ماموریت نجات اسپیس‌ایکس
ویدیو/ رستم دستان یا رستم فرخزاد/ خلق شاهنامۀ فردوسی بر اساس شخصیت افسانه‌ای کدام رستم اسطوره‌ای شکل گرفت؟
تست هوش/ اگر بتوانید این سوال چالشی را حل کنید، شانس ورود به FBI را خواهید داشت!
منتخب روز   
مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس