معرفی کتاب در کلبه ای در جنگل اثر کاس گرین

  سه شنبه، 16 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی کتاب در کلبه ای در جنگل اثر کاس گرین
کتاب در کلبه ای در جنگل از پرفروش ترین های نیویورک تایمز، یو اس ای تودی و ساندی تایمز از بهترین تریلر های روان شناختی سال بوده است.

درباره کتاب در کلبه ای در جنگل

کلبه ای در جنگل با نام اصلی «in an cottage in a wood» اولین بار سال 2017 منتشر شد. این داستان طولانی، زندگی دختری به نام نیو است که به شکلی عجیب با داستانی باورنکردنی گره می خورد. نویسنده توانسته است با فضاسازی های جذاب و ملموس خواننده را به هم ذات پنداری با شخصیت های داستان وا دارد. خواننده همراه با شخصیت های داستان، ترس، شک، ناامیدی، هیجان و دیگر احساسات انسانی را تجربه می کند و با رازهای داستان درگیر می شود. کاس گرین داستانی جذاب و خلاقانه نوشته است که می تواند سوژه ی یک فیلم سینمایی هیجان انگیز باشد.این رمان توجه منتقدان را به خود جلب کرد و حتی عده ای آن را کتابی در حد دختری در قطار می دانند. «تریلری جذاب با پایانی غیرقابل پیش بینی» و «کتابی که شما را تا آخرین صفحات همراه خود نگه می دارد.» توصیفاتی است که منتقدان درباره ی این کتاب به کاربرده اند.

خلاصه کتاب در کلبه ای در جنگل

نیو دختر جوانی است که در لندن زندگی می کند. او زندگی عجیب و آشفته ای دارد و دنبال راه خروج است. شبی روی پل واترلو با زن عجیبی برخورد می کند، زنی به نام ایزابل. این زن بسته ای به او می دهد و همان وقت خودکشی می کند.چند هفته بعد نیو در لندن به مشکلات اساسی خورده و عملاً به بن بست رسیده است. همین زمان است که متوجه اتفاق جالبی می شود. ایزابل، زن روی پل کلبه ای را در جنگل برای او به ارث گذاشته است. نیو برای شروعی دوباره و با ذوق و شوق تصمیم به رفتن به کلبه می گیرد. او تصور می کند کلبه می تواند زندگی اش را تغییر دهد اما اتفاقات به شکل متفاوتی روی می دهند. زمانی که نیو در جنگل به کلبه می رسد همه چیز با تصوراتش متفاوت است کلبه مکانی ترسناک است که تمام پنجره هایش با میله پوشانده شده اند. اما این پایان ماجرا نیست. این کلبه رازهای عجیب تاریکی در خود دارد. رازهایی که زندگی نیو را تغییر می دهند

درباره نویسنده کتاب در کلبه ای در جنگل

کاس گرین نام مستعار کارولین گرین، نویسنده برنده جایزه داستان برای جوانان است. اولین رمان او، تاریک سوار برنده کتاب بزرگسالان رونا جوان سال و جایزه Waverton Good Read شد. Cracks and Hold Your Breath نقد و بررسی های Rave را به دست آورد و یازده جایزه بین آنها در لیست کوتاه قرار گرفت. او نویسنده اقامتگاه در مدرسه شرق بارنت است و تدریس نوشتن برای کودکان را در دانشگاه سیتی انجام می دهد. The Woman Next Door اولین رمان او برای بزرگسالان است.

درباره مترجم کتاب در کلبه ای در جنگل

فیروزه مهرزاد از مترجم های پرکار لاهیجانی است که کتابهای ترجمه ایشان بسیار پر طرفدار هستند. وی مدرک کارشناسی در رشته ی مترجمی زبان انگلیسی گرفت و کارشناسی ارشد را در رشته ی علم اطلاعات و دانش شناسی به پایان رساند. فیروزه مهرزاد کتابهای روانشناسی و رمانهای داستانی پر مخاطبی را در کارنامه خود دارد. کتابهای روانشناسی مثل مسافر ، راهنما ، درمانگر ، گمشده ،از کارهای اندی اندروز ؛ و اتوبوس انرژی ، قواعد بازی ، مثبت یا منفی ، کوسه و ماهی و سوپ از جان گوردون با ترجمه خانم فیروزه مهرزاد به چاپ رسیده اند. همچنین رمانهای بلند پرواز ، ثروت هماهنگ با تم روانشناسی و رمانهای امسال میخواهم و اینبار متفاوت است از مری جین رایان ، در باغچه افکار ، دروازه ای به هوشمندی ، سکه ی آلایژا ، ۳۶۵ روز هر روز از سال شادی را تجربه کنید ، زبان گلها ، هرگر بال پرواز نخواستیم و … هم از مجوعه کارهای موفق با ترجمه وی هستند.

چرا باید کتاب در کلبه ای در جنگل را خواند؟

این کتاب یک تریلر روان شناختی جذاب است. داستانی پر از ترس، تعلیق، دلهره و سؤال. داستانی که نمی توانید حدس بزنید در قدم بعدی آنچه اتفاقی می افتد. کسانی که دوست دارند یک کتاب بتواند حسشان را تغییر دهد، آن ها را از محیطشان جدا کند و به محیط دیگری ببرد و ترس و دلهره را به جانشان بریزد باید این کتاب را بخوانند. این کتابی برای طرفداران آثاری مانند «غریبه ای در خانه»، «مهمان ناخوانده» و «دختری از بروکلین» است.

کتاب در کلبه ای در جنگل در دسته ی کتاب های تریلر روانشناختی قرار دارد.

کتاب در کلبه ای در جنگل مناسب برای گروه سنی بزرگ سال است.

تعداد صفحات نسخه ی چاپی کتاب 336 صفحه است که با مطالعه ی روزانه 20 دقیقه می توانید این کتاب را در 16 روز بخوانید.

کتاب در کلبه ای در جنگل جزو کتاب های حجیم و بلند با موضوع تریلر روان شناختی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می خواهند در زمینه ی تریلر روان شناختی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

قسمتی از کتاب در کلبه ای در جنگل

سالی لبخندزنان می گوید:«بیا تو، بیا تو.»او یک بافتنی یقه اسکی و شلوار تنگ پوشیده است و تنها زیورش

یک جفت گوشواره الماس است که در نرمه های گوشش سوسو می زند. نیو فوراً احساس می کند زیادی

رسمی لباس پوشیده و خجالت می کشد. آرزو می کند جین کهنه و یک بلوز پوشیده بود.

پس از نیو، ویل برای گذشتن از در جلویی کوتاه سرش را خم می کند. سالی می گوید:«بیا تو و یک نوشیدنی بخور.» نیو نگاهی به اتاق نشیمن مبله می اندازد، مبل های راحتی گل دار دور شومینه بزرگ هستند کتابخانه ای مرتب روی دیوار است. راحتی آن شبیه هجومی شیمیایی مغزش را آرام می کند.

نیو به سرعت چکمه هایش را درمی آورد و دمپایی های راحتی اش را می پوشد. بعد به دنبال سالی به جایی می رود که شبیه آشپزخانه ای بزرگ با درهای شیشه ای در اطرافش است.

هوا با بوی سیر و مرغ پرشده است. نیو متوجه می شود برای اينکه اشاره کند به ندرت گوشت می خورد، بسیار دیر است.

نیو می گوید:«زیباست.»و بطری نوشیدنی را از کیف دستی اش بیرون می آورد. سالی به گرمی می گوید:«آه. نیازی نبود! به خصوص بعد از ارکيده زیبا» و با دستش به سمت طاقچه جلوی پنجره اشاره می کند و نیو گیاه را که آنجا قرار دارد می بیند. هنوز پیچیده در سلفون بود. به طور عجیبی رها شده به نظر می رسید. کمی خجالت می کشد. شاید ارکیده در یک گلدان از سینزبری به حد کافی برای این مردم شیک نیست. شاید او باید چیز دیگری می گرفت...

ویل دست هایش را به هم می مالد و می گوید:«خب پس, چه چیزی باشد؟ جین و تونیک؟ مشروب؟»

نیو با لبخندی می گوید:«جین و تونیک عالی خواهد بود.»و برای اولین بار پس از مدت ها احساس آرامش

می کند. یک مک بوک ایر روی پیشخوان باز است و نیو می تواند آی تیونز را‏ روی صفحه ببیند.

بلندگوها در گوشه های اتاق بیلی هالیدی دقیقاً‏ با صدای مناسب پخش می کنند. نیو اجازه می دهد

صدای خش دار وجودش را در برگیرد. به یاد می آورد چقدر مادرش این خواننده را دوست داشت.

سالی در فر را باز می کند و می گوید:«فقط تا چیدن میز ما را ببخش و سپس می توانیم صحبت خوبی داشته

باشیم.»عطر جلز ولز گوشت، لیمو و سیر آشپزخانه را پرمی کند و شکم نیو به قاروقور می افتد.

سالی عذرخواهانه می گوید:« فقط جوجه سرخ شده است. پختنش ریسک ندارد. امیدوارم خوشت بیاید.»

نیو می گوید:«عطرش عالی است.»

شناسنامه کتاب در کلبه ای در جنگل


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (202 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (189 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (127 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (99 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (94 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (90 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (72 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (69 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (67 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (58 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (56 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (54 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (54 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (54 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مهمترین عوامل در انتخاب کمربند مردانه برای داشتن یک استایل مناسب
قتل دختر 4 ساله به دست مادر سنگدل / رازی که بعد از 11 سال فاش شد
علاقه شدید ناصرالدین شاه به عینک طلا/ روزی که شاه، سوگلی کردستانی اش کور شد! +عکس
فال روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز چهارشنبه 7 شهریور 1403+فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
رونمایی از خانه ابدی زهره حمیدی توسط همسرش/ مرحومه میخواست در بی بی سکینه کرج دفن شود امااا...
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است
فوری: برکناری اردشیر انتظاری از دانشگاه به دلیل توهین به مهسا امینی + فیلم
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
عروس خانوم؛ این اقلام غیرضروری رو از لیست جهیزیه‌ات حذف کن و توی مخارجت کلی صرفه‌جویی کن
بیوگرافی و زندگی خصوصی امیررضا فرامرزی، هاشم سریال از سرنوشت و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی و زندگی خصوصی ناهید مسلمی، بازیگر برنامه جوکر2 و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم