ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن اثر استیو هاروی

  یکشنبه، 17 مهر 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن اثر استیو هاروی
یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های روانشناسی دنیا که روابط عاطفی را به شکلی موثر دگرگون می‌کند! کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن اثر پرفروش استیو هاروی، به زنان بسیاری در جهان کمک کرده تا شناخت خوبی از مردان پیدا کنند و مشکلات رابطه خود با آن‌ها را برطرف نماین. در ادامه ساعدنیوز به معرفی کتاب فوق پرداخته است.

درباره استیو هاروی

برادریک استیون هاروی (زادهٔ ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۵۷) یک روانشناس، جامعه شناس ، هنرپیشه، نویسنده، تهیه کننده تلویزیونی اهل ایالات متحده آمریکا است. وی نویسندهٔ کتاب های: مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن (۲۰۰۹) و مانند یک فرد موفق فکر کن مانند یک فرد موفق عمل کن است.

استیو هاروی

درباره کتاب مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن

استیو هاروی کمدین معروف آمریکایی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن را در سال 2009 منتشر کرد. این کتاب برای زنانی است که تصمیم گرفته اند زندگی خود را تغییر دهند و در عین حال وارد مسیر جدیدی از زندگی خود شوند. در واقع زنانی که درآستانه ی ورود به یک رابطه ی جدید با شوهر خود هستند یا رابطه ای را شروع کرده اند و می خواهند آن را بهبود ببخشند مخاطبان اصلی این کتاب کاربردی هستند. استیو هاروی با جمع بندی مطالبی مفید به زنان سراسر دنیا کمک کرده است تا شناخت بهتری از مردان داشته باشند و اجازه ندهند تا مشکلات از نظر فکری و جسمی آن ها را آزار دهد. مخاطبان می توانند با مطالب این کتاب اصول و تیپ های رفتاری که معمولا در اغلب مردان مشترک است را بهتر بشناسند. خواندن کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن به همه ی زنان توصیه می شود چرا که روش های کاربردی هاروی در این کتاب به زنان می آموزد که چطور کنترل اوضاع را به دست بگیرند و پایه های روابط خود را مستحکم کنند. استیو هاروی (Steve Harvey) در این کتاب به زنانی که در آستانه ی ورود به رابطه ی عاطفی جدیدی هستند و یا می خواهند روابط فعلی خود را بهبود بخشند، کمک چشمگیری می کند. شاید در این مورد کتاب های بسیاری به بازار آمده که همگی یک شعار می دهند که مرد و زن از نظر ذهنی، فکری و جسمی با یکدیگر متفاوت هستند، ولی این تفاوت، دلیل برتری یکی بر دیگری نیست. کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن (Act Like a Lady, Think Like a Man) در قالب طنز نکات ظریفی را بیان می کند که خالی از لطف نیست و در نهایت به این نتیجه می رسیم که باید یکدیگر را دوست داشته باشیم، ولی از این محبت زنجیر اسارت نسازیم. همان گونه که از عنوان کتاب مشخص است، هاروی قصد دارد دید تازه ای به خانم ها بدهد تا بتوانند از دیگاه یک مرد به مسائل بنگرند و البته رفتار زنانه خود را نیز فراموش نکنند. وی ادعا می کند هر زنی قبل از عمیق شدن رابطه باید به پنج سؤال مهم زیر پاسخ دهد. اهداف کوتاه مدت شما چیست؟ اهداف طولانی مدت شما چیست؟ دیدگاهش نسبت به روابط چیست؟ در مورد شما چه فکری می کند؟ نسبت به شما چه احساسی دارد؟

استیو هاروی آرزو دارد که زنان مانند یک مرد فکر کنند و مانند یک زن رفتار کنند. این آرزو برای هر زنی است که خواهان یک رابطه محکم است، اما نمی تواند بفهمد که چگونه به آن دست یابد؛ همان زنانی که قبلاً ازدواج کرده اند و سعی می کنند برای داشتن رابطه ای بهتر تلاش کنند. برای فراموش کردن مطالبی که تاکنون درباره مردان آموخته اید، افسانه ها، بدعت ها، حرف هایی که مادرتان به شما گفته است، حرف هایی که دوستان خانم به شما گفته اند، همه توصیه هایی که در مجلات خوانده اید و در تلویزیون دیده اید و اینجا فهمیده اید، در میان صفحات این کتاب، حرف هایی است که به شما بفهماند مردان واقعاً چه موجوداتی هستند. آنچه مردان به آن امیدوار هستند این است که از زنانی که راجع به تاکتیک ها و ذهنیت ما اطلاعات، دانش و تجربه کافی ندارند، مشاوره بگیرید. هدف کتاب «مثل یک مرد فکر کن و مثل یک زن رفتار کن» این است که ذهنیت و باور شما را تغییر دهد. به هاروی اعتماد کنید: کتاب هایی که قبلاً مطالعه کرده اید منسوخ شده است و مطالبش دیگر مؤثر نیستند. در حقیقت، بزرگ ترین بازی زندگی شما، این بازی است که شما وارد یک رابطه می شوید و فکر می کنید که می توانید مرد خود را تغییر دهید، این بدترین و اشتباه ترین بازی است که به شکست منجر می شود. چرا؟ چون مهم نیست چه اخباری در مجلات می خوانید، در برنامه های گفتگومحور تلویزیونی چه می بینید و حتی ماجراهایی که در طول سفرهای دوستانه از دوستان همجنس تان می شنوید چه چیزی هستند، یک نکته اساسی در مردان وجود دارد که آنها هرگز تغییر نمی کنند! مهم نیست چقدر خوب با یک مرد رفتار می کنید، مهم نیست چقدر خوب با او صحبت می کنید تا آن زمان که بفهمید تفکر او چیست، چه چیزی او را تحت تأثیر قرار می دهد، چه انگیزه هایی دارد و چگونه عشق می ورزد. اما با استفاده از این کتاب می توانید به ذهنیت یک مرد پی ببرید و بهتر او را درک کنید تا بتوانید برنامه ها، رویا و خواسته های خود را اجرا و عملی کنید و بهتر از همه، بتوانید بفهمید آیا قصد دارد آینده اش را با شما بسازد یا فقط برایش یک بازیچه و سرگرمی هستید.

جملات برگزیده کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

  • هیچ چیز روی این کره خاکی قابل قیاس با عشق یک زن نیست.
  • از نظر مردان، عشق همان وفاداری است. ما می خواهیم شما با وفاداری خود، عشقتان را به ما نشان دهید.
  • در صدد شکستن دل دیگری نباشید. خواسته هایتان را در اولویت قرار دهید، اجازه دهید هم خودتان و هم مردتان به جایگاه واقعی خود در زندگی برسید.
  • اگر در زندگی مردی هیچ جایگاهی نداشته باشید و برای شما برنامه ای نداشته باشد، بعد از اینکه شما فهمیدید، هیچ سرپوشی روی اشتباهاتش نخواهد گذاشت.

در بخشی از کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن می خوانیم...

بدیهی است که مردان به رابطه جنسی نیاز دارند. ما این رابطه را دوست داریم. هیچ چیز شبیه این روی کرۀ خاکی نیست و بدون آن نمی توانیم زندگی کنیم. خانه، شغل، دارایی ما را بگیرید، اما لطفاً، لطفاً رابطه جنسی را از ما نگیرید. هیچ چیز دیگر برایمان مهم نیست. ما فقط به رابطه جنسی نیاز داریم. باید از نظر فیزیکی درگیر زنی باشیم که دوستش داریم، زنی که به ما وفادار است و از ما حمایت می کند و بدین روش عشقمان را ابراز می کنیم. کارهای رمانتیک از جمله گفتگو، نوازش، گرفتن دست ها و به وجود آوردن رشته های الفت و محبت، مهم است. ما این کارها را انجام خواهیم داد، چرا که می دانیم این کارها برای شما مهم است، اما لطفاً درک کنید: نحوه ارتباط ما مردان از طریق رابطه جنسی است. دوران قاعدگی، زمان استراحت و بازسازی زنان برای ارتباط مجدد با ماست. ندیدم مردی که این نیاز را نداشته باشد. از هر مردی بپرسید که آیا رابطه جنسی در زندگی مهم است و بگوید نه دروغ گفته است. هنوز چنین مردی را ملاقات نکرده ام. وقتی او را ملاقات کردید، او را به موزه اسمیتسونیان13 معرفی کنید، او یک گونه نادر و منحصربه فرد است، اما بقیه ما مردان، به اندازه هوا به رابطه جنسی نیاز داریم. زن می تواند یک ماه بدون رابطه جنسی سرحال و شاد باشد و سرانجام مرد نیازش را از جای دیگر تأمین می کند (مگر اینکه فرزند او را در شکم داشته باشید). می خواهم به شما بگویم: «وجود مردان بر پایه وفاداری و حمایت است.» همه دنیای مردان بر اساس این سه اصل بناشده است. هیچ روزی از هفته نیست که در جستجوی آن بیدار نشویم.

نقد و بررسی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

هیچ چیز در این سیاره نمی تواند با عشق یک زن مقایسه شود. مهربانی و دلسوزی، صبوری و سخاوت بی قیدوشرط مشخصه های بارز زنی است که می خواهد رابطه ی خود را شروع و آن را با عشق و علاقه حفظ کند؛ اما گاهی زنان علت بعضی رفتارهای مردان را نمی دانند و آن ها را نوعی بی احترامی تلقی می کنند. استیو هاروی کمدین معروف آمریکایی در کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن با زبان شیرین و طنز خاص خود از حقایق و تجربیات شخصی اش استفاده کرده تا به زنان کمک کند که بدانند آقایان هنگام رابطه، صمیمیت و عشق چطور فکر می کنند. این کتاب تا مدت ها در فهرست پرفروش های نیویورک تامیز قرار داشت و به زنان زیادی در سراسر جهان کمک کرده است تا مشکلات رابطه شان را حل کنند.

فهرست مطالب کتاب

  • مقدمه مترجم
  • مقدمه: آنچه لازم است درباره مردان و روابط بدانید
  • بخش اول: ذهنیت مرد
  • فصل 1: آنچه باعث انگیزه در مردان می شود
  • فصل 2: عشق ما شبیه عشق شما نیست
  • فصل 3: سه عامل مهم که هر مرد نیاز دارد
  • فصل 4: «ما به گفتگو نیاز داریم»
  • بخش دوم: چرا مردان این کار را انجام می دهند؟ آنان چه کار می کنند؟
  • فصل 5: اولین موردی که مهم است
  • فصل 6: طعمه بودن یا ماندگار بودن
  • فصل 7: پسر مامان
  • فصل 8: چرا مردان خیانت می کنند
  • بخش سوم: کتاب تمرین چگونه بازی را ببرید
  • فصل 9: مردان به استانداردها احترام می گذارند
  • فصل 10: پنج سؤال که هر زنی باید پیش از عمیق شدن رابطه مطرح کند
  • فصل 11: قانون نود روز
  • فصل 12: قبل از تصمیم نهایی در خصوص انتخاب «همسر»، او را با فرزندان خود آشنا کنید
  • فصل 13: زنان محکم، مستقل و تنها
  • فصل 14: چگونه به حلقه ازدواج برسید
  • فصل 15: پاسخ هایی سریع به سؤالاتی که همیشه می خواستید بپرسید
  • قدردانی
  • درباره نویسنده

شناسنامه کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

  • نویسنده: استیو هاروی
  • مترجم: زهرا حسنی
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر یوشیتا
  • تعداد صفحات: 160
  • موضوع کتاب:کتاب خانواده و روابط
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : دارد

اگر از رابطه خود خسته شده اید و یا فریب خورده اید و می خواهید از این کتاب مثل ابزاری برای یافتن اصول و قوانین مهم و کاربردی بهره ببرید، این کتاب راهنمای خوبی برای شماست. امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حمله محمدرضا شهبازی مجری صداوسیما به علی دایی پس از اظهاراتش راجع به غزه و لبنان: برای امنیت پول باید خرج بشه که وقتی گردنبند شما رو دزدیدند سه سوته دزد رو بگیرند+ویدیو (1489 نظر) خلاقیت خنده دار ایرانیِ نمونه در استفاده از کاسه توالت به عنوان منقل هنگام پختن جوجه کباب حماسه تاریخی آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (495 نظر) خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی (286 نظر) لحن شیرین رهبر معظم انقلاب به هنگام سفارش چای برای پذیرایی از میهمان ویژه اش: آقا حالا وقت چائیِ +فیلم (197 نظر) چیدمان شیک مبلمان ساده و خوش رنگ خانه بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی/لوستر طلایی، فرش ایرانی، کتابخانه چوبی، جلو مبلی و عکس بزرگ آن شهید روی دیوار... (198 نظر) (عکس) خنده معنادار آقا در کنار موشک‌های بالستیک سپاه / پیرِ ما اشرف مخلوقات است ... (95 نظر) خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی (94 نظر) همزاد پارسا پیروزفر، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (80 نظر) اتاق کار ساده و محل استراحت بدون تجملات شهید سلیمانی در کرمان/ یادگاری به جامانده از سردار دلها و رهبر انقلاب که زینت بخش دیوار است+عکس (77 نظر) فنجان های چای و شیرینی مخصوص بیت رهبری برای پذیرایی از مهمان ها و هنرمندان/ ساده و باصفا به سبک خانه های قدیمی+عکس (72 نظر) شادی مختاری: من مخالف حضور ایران در سوریه بودم و عصبانی بودم (71 نظر) حامد سلطانی برای بار سوم پدر شد؛ نمایش قابی از تخت خواب فرزندش با صدای همایون شجریان +ویدیو/ قدمش مبارک باشه😍 (64 نظر) قاب نوستالژی؛ مروری بر کتاب های درسی بچه های دهه شصتی از ابتدایی تا راهنمایی/ فارسی، حرفه و فن، ریاضی+عکس (64 نظر) صحبت های خنده دار حاج آقا قرائتی :پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر😂 (63 نظر) چیدمان شیک مبلمان لاکچری و خوش رنگ خانه مدرن الهام حمیدی/ آینه کنسول ،پرده، لوستر، گل و گیاه آپارتمانی خاص خانم بازیگر باسلیقه 👌 (62 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 23 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 23 مهر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 23 مهر 1403
شهاب حسینی: ممنوع‌التصویر شدن برایم رحمت بود!
حکایت های خواندنی ؛ داستان خنده دار «قاطر گران بها»
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 23 مهر 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 23 مهر ماه 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 23 مهر 1403
برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد
جزئیات کامل مرگ سریالی 48 نفر با مشروبات الکلی در 4 استان کشور / فاجعه ای به دنبال مصرف مشروبات الکلی
خانه‌داری یک کدبانو؛ 10 ترفند طلایی برای نگهداری زیتون پرورده و جلوگیری از ترش شدن و کپک زدن آن
فرار کردن زن 27 ساله‌ از دست شوهر چهارمش! / جزئیات زن متواری جوان از دست همسرش
رفیق دوست: احمدی‌نژاد کاری با ولایت فقیه ندارد، خودش با امام زمان مملکت را اداره می‍کند!
روایت ولیمه تولد دختر رهبر انقلاب در منزل ایشان توسط هاشمی رفسنجانی
خلاصه ای از تاریخ سلسله ساسانیان
منتخب روز   
برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم! خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی (فیلم) فرار آمریکایی‌ها از خلیج فارس قبل از پاسخ کوبنده سپاه! / که میگفتین اسرائیل پشتش به آمریکا گرمه؟ این هم از آمریکا!