معرفی کتاب پدر پول دار پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی

  پنجشنبه، 30 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی کتاب پدر پول دار پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی
کتاب پدر پولدار پدر بی پول، اثری از رابرت کیوساکی‌ و شارون لیچر می‌تواند نقطه شروعی برای تمام کسانی باشد که می‌خواهند کنترل مالی‌شان را در آینده بدست گیرند. همراه ساعد نیوز باشید.

درباره رابرت کیوساکی

رابرت تورو کیوساکی (به انگلیسی: Robert Toru Kiyosaki) (زاده ۸ آوریل ۱۹۴۷) سرمایه گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی پول است. همچنین کتاب کسب ثروت به روش پدر پولدار نیز که در واقع، ادامه مباحث کتاب پدر پولدار پدر بی پول می باشد، از آثار اوست. رابرت کیوساکی در هاوایی به دنیا آمد و در همان جا بزرگ شد. او چهارمین نسل از یک خانوادهٔ دورگه ژاپنی–آمریکایی است. خانواده اش ترکیبی از مدرسان ممتاز و برجسته مملکت بودند. پدرش رئیس آموزش و پرورش ایالت هاوایی بود. رابرت پس از پایان دوره دبیرستان، در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از به پایان رساندن دانشگاه، به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی به ویتنام رفت. همسر او کیم کیوساکی است که به رابرت کیوساکی در نوشتن کتاب هایش کمک می کند.

پوستر رابرت کیوساکی

درباره کتاب پدر پولدار پدر فقیر

ایده هایی که وی در کتاب پدر پولدار پدر بی پول (Rich Dad Poor Dad) مطرح کرده به نظر خیلی از والدین، عجیب و خشک می آید. بسیاری از والدین همین طوری هم برای پایبند کردن بچه ها در مدرسه مشکل دارند. اگر فرزندانتان را تشویق کنید که کارمند خوبی باشند آن وقت آن ها را مجبور کرده اید که بیشتر از آنچه سهم شان است مالیات به جیب دولت بریزند و در عوض هم انتظار مقرری بازنشستگی ناچیزی را بکشند یا اصلاً منتظر مقرری گرفتن هم نمانند. درست است که مالیات قسمت اعظم هزینه های افراد را تشکیل می دهد. در واقع بیشتر خانواده ها از ماه ژانویه تا اواسط ماه می را برای دولت کار می کنند تا بلکه بتوانند مالیات هایشان را بپردازند. ما الان به ایده های جدید نیاز داریم و این کتاب همان نوع ایده ها را در دسترس شما قرار می دهد. رابرت ادعا دارد که ثروتمندان آموزش های متفاوتی به فرزندانشان می دهند. آن ها در خانه و دور میز شام به بچه ها آموزش می دهند. شاید ایده هایی که در کتاب پدر پولدار پدر بی پول آورده شده اند از آن نوع چیزهایی نباشند که شما با فرزندانتان بخواهید در موردشان بحث کنید اما همین که حاضر شده اید نگاهی به آن ها بیندازید جای شکر دارد. باز هم در مورد ایده های مشابه به جستجو بپردازید. ما باید دانش و معلومات جدیدتری را به فرزندانمان توصیه کنیم. ما به ایده های جدید و آموزش های متفاوتی نیازمندیم. شاید چندان ایده ی بدی نباشد اگر به فرزندانمان بگوییم که همزمان با کارمند خوبی بودن تلاش کنند تا صاحب شرکت سرمایه گذاری شخصی شان هم باشند. اگر شمایی که کتاب پدر پولدار پدر بی پول را می خوانید باغبان یا سرایدار هستید یا حتی بیکارید باز هم می توانید به خودتان آموزش بدهید و به آن هایی که دوستشان دارد یاد بدهید تا از لحاظ مالی بتوانند از خودشان محافظت کنند. یادتان باشد که هوش مالی یک روند ذهنی است که طی آن ما می توانیم مشکلات مالی مان را حل کنیم. امروزه ما با تغییرات جهانی و تکنولوژیکی زیادی مواجه هستیم که بسیار وسیع هستند و حتی وسیع تر از تمام تغییراتی هستند که تا کنون با آن ها مواجه بوده ایم. هیچ کسی جام جهان نما ندارد اما از یک چیز می توان مطمئن بود و آن هم اینکه تغییرات در راهند که ما در باورمان هم نمی گنجد. چه کسی می داند در آینده با چه چیزهایی مواجه خواهیم شد؟ اما هر اتفاقی هم که بیفتد ما دو انتخاب اساسی پیش رویمان داریم یا آنکه محتاطانه رفتار کنیم یا اینکه هوشمندانه به پیش رویم و آن کار را با آماده سازی خودمان و کسب آموزش های لازم و بکارگیری نبوغ مالی خود و فرزندانمان انجام دهیم. رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) معتقد است دلیل مشکلات اکثر مردم این است که سال ها در مدرسه درس خوانده اند، اما هیچ چیز در مورد پول یاد نگرفته اند. وی می گوید: که مردم یاد می گیرند تا برای پول کار کنند، اما هرگز یاد نمی گیرند، کاری کنند تا پول برایشان کار کند.

در بخشی از کتاب پدر پولدار پدر بی پول می خوانیم که:

من دو پدر داشتم که یکی پولدار بود و دیگری بی پول. یکی از آن ها تحصیلات عالیه داشت و بسیار با هوش بود وی دارای مدرک دکترا بود و 4 سال دوره ی لیسانس را ظرف مدت کمتر از دو سال طی کرده بود. وی سپس برای تکمیل تحصیلاتش به دانشگاه های استنفورد شیکاگو و نورث وسترن رفته بود و تمامی دوره ی تحصیلش را با بورسیه گذرانده بود. پدر دیگرم حتی کلاس هشتم را هم تمام نکرده بود. هر دوی این مردان در زمینه ی شغلی خودشان که تمام زندگی شان را صرف آن کردند بسیار موفق عمل کردند. هر دوی آن ها هم درآمد قابل توجهی داشتند. با این همه یکی از آن ها از نظر مالی تمام عمر درگیر مشکلات بود. دیگر هم یکی از ثروتمندترین مردان هاوایی شد. یکی از آن ها وقتی فوت کرد ده ها میلیون دلار برای خانواده اش و کلیسایی که برای اجرای مراسم مذهبی به آن می رفت و مؤسسات خیریه به جای گذاشت. دیگری هم کلی قبض و صورت حساب به ارث گذاشت که باید پرداخت می شدند. هر دوی این مردها قوی، کاری، دانا و تاثیرگذار بودند. هر دوی آن ها به من مشاوره می دادند اما موضوع مشورت شان یکی نبود. هر دوی آن ها قویاً به آموزش اعتقاد داشتند اما منظورشان از آموزش یکی نبود. اگر قرار بود فقط یکی از این دو پدرم باشد باید توصیه هایش را یا قبول می کردم یا رد. با وجود دارا بودن دو پدر از این بخت برخوردار بودم که دیدگاه های متفاوت یک پدر پولدار و یک پدر بی پول را با هم مقایسه کنم.

جملات برگزیده ی کتاب پدر پولدار و پدر بی پول:

  • پدر فقیر و ورشکسته با هم فرق دارند. ورشکستگی موقتیه، ولی فقر دائمی.
  • فقرا و طبقۀ متوسط برا پول کار می کنن، ولی پول دارها پول رو به کار می گیرن که براشون کار کنه.
  • زندگی مردم همیشه به وسیله دو احساس تحت کنترل است: ترس و طمع.
  • بسیاری از مردم می گویند: اوه، من علاقه ای به پول ندارم و همچنان روزی هشت ساعت کار می کند.
  • این موضوع مطرح نیس که چقدر پول دربیاری. موضوع، چطور پول رو نگه داشتنه.
  • دارایی و ثروت پول را در جیب من می گذارد، بدهی پول را از جیبم درمی آورد.

فهرست مطالب کتاب

  • مقدمه ای از اهدا کنندگان کتاب
  • مقدمه
  • فصل 1: پدر پولدار، پدر بی پول به روایت رابرت کیوساکی
  • فصل 2: درس اول: پولدار ها برای پول کار نمی کنند
  • فصل 3: درس دوم: چرا به تدریس در امور مالی می پردازیم؟
  • فصل 4: درس سوم: برای شغل خودتان اهمیت قایل شوید
  • فصل 5: درس چهارم: تاریخچه ی مالیات و قدرت شرکت ها
  • فصل 6: درس پنجم: پول دار ها پول می سازند
  • فصل 7: درس ششم: کار کنید تا یاد بگیرید، برای پول کار نکنید
  • فصل 8: غلبه بر موانع پیروزی
  • فصل 9: شروع کار
  • فصل 10: باز هم بیشتر می خواهید بدانید؟ این کارها را انجام دهید
  • فصل یازدهم: چطور با 7000 دلار هزینه ی تحصیل فرزندتان را بپردازید؟

شناسنامه کتاب پدر پولدار پدر بی پول

  • نویسنده: رابرت کیوساکی، شارون لیچر
  • مترجم: هنگامه خدابنده
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: طاهریان
  • تعداد صفحات: 248
  • موضوع کتاب:کتاب های خودسازی و موفقیت
  • نسخه الکتریکی:دارد
  • نسخه صوتی : دارد

چرا باید کتاب پدر پولدار، پدر بی پول را بخوانیم؟

همه ما تحصیلات را به عنوان بخشی مهم و شاید جدانشدنی در زندگی می پنداریم. تصور مسیر موفقیتی که با کمک تحصیلات برای خودمان رقم می زنیم، آنچنان شیرین است که نمی توان از آن گذشت. اما ما در مدرسه یاد نمی گیریم چطور کسب درآمد کنیم و یا چگونه درآمد خودمان را افزایش دهیم. این کتاب قرار است تا جای خالی این بخش را در تحصیلات ما پر کند. پدر پولدار، پدر بی پول به ما سواد مالی را آموزش می دهد.

کتاب پدر پولدار پدر بی پول اثری خواندنی برای تمام افرادی است که در تلاش هستند تا کسب و کارشان را رونق بدهند. اگر دوست دارید سواد مالی تان را افزایش بدهید و درآمدتان را بالا ببرید، کتاب پدر پولدار، پدر بی پول راه را به شما نشان می دهد.

امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (454 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (105 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (32 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (23 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از کارت عروسی دختر آیت‌الله طالقانی در سال 47 +عکس قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود نگاهی به تخت خواب نوزادی شیک دختر زیبای مهران غفوریان/ چه فرشته کوچولوی ناز و دلبری+عکس پسر واقعی سارا والیانی بازیگر نقش آسیه در گیلدخت / یک پسر زیبا و دوست داشتنی تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس سابمیت مقاله چیست؟ چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان قهر کردن «شهربانو منصوریان» در مراسم تجلیل از مدال‌آوران+فیلم تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد مراحل اکسپت مقاله تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد هزینه چاپ یک کتاب خلاقیت عجیب آرایشگر خوش ذوق در تبدیل موی مشتری به سبد میوه حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای شینیون در سطح خاورمیانه😂 سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند ماشین سواری خنده دار شهاب حسینی با رنوی طوسی داغون در اوج شهرت/ تو خیابون فرشته تهران خاموش شد!+ویدیو نگاهی به خونه زندگی لوکس و تجملاتی بهنوش بختیاری با رونمایی از میز مفصل غذا و میوه برای مهمانان+عکس/ سلیقه‌ش حرف نداره👌 تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: من معلم بودم هر سال هم 100 درصد قبولی میدادم الان که بچه ها رو میبینم یا معتادن یا تو زندان😅 +فیلم مراحل چاپ کتاب نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب اوج خلاقیت خنده دار یک دانش آموز ایرانی خوش ذوق برای نمره گرفتن از خانم معلم/ چقدرم دست و دلباز+عکس قیمت استخراج مقاله از پایان نامه اسکورت سفت و سخت محمود احمدی نژاد در سفر جدیدش به این کشور+ویدیو/ رژه خودروها برای محافظت از رئیس جمهور سابق رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه لیلا حاتمی +عکس / عاشقانه های لیلا و علی مصفا ارزش صد بار دیدن رو داره👌 صحبت‌هایی دختر غرفه داری که با پوشش نامتعارفش با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد+ویدیو/ نه حضرت آقا و نه محافظان هیچکدوم به من درباره حجابم تذکر ندادند خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل نارگیل/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر کویرنورد با آهنگ چاووشی/ تنهای بی سنگ صبور! +فیلم چهره دلنشین و معصومانه پسر و دختر زیبا و اصیل پیمان معادی، آرمان سریال افعی تهران+عکس محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه همسر واقعی و باکلاس پیمان معادی، آرمان سریال افعی تهران/ چقدرم خانومش شبیه خودشه+عکس لباس های سِت جورجینا همسر رونالدو با آقای فوتبالیست/ چه خوش ذوق و عاشقانه +عکس چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟ مراحل سابمیت مقاله رونمایی از ماشین نوستالژی پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ/ فروشی هم نیست!! +عکس پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC رونمایی ستاره سادات قطبی از نقاشی احساسی و زیبای یک دختر تهرانی برای پدر جوان فوت شده‌اش در بهشت زهرا/ با چسب چسبونده روی قبر+عکس اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تیتر امروز   
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
جزئیاتی از پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی
واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به برخی مدیران شهرداری تهران
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
«آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم
کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود
اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم..