معرفی کتاب رهبر عزیز اثر جنگ جین سونگ

  یکشنبه، 18 مهر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی کتاب رهبر عزیز اثر جنگ جین سونگ
کتاب رهبر عزیز – dear leader – یک زندگی‌نامه‌ی جذاب و خواندنی دیگر در مورد فرار از کره شمالی است. در کتاب رهبر عزیز یکی از ماموران عالی‌رتبه ضداطلاعاتی – جَنگ جین سونگ – زندگی‌اش را در مقام شاعر درباره‌ی کیم جونگ ایل و فرار نفس‌گیرش به سوی آزادی را شرح می‌دهد.

درباره کتاب رهبر عزیز

کره شمالی کشوری عجیب است. آرمان های منحصر به فردی مثل وفاداری به رهبر و ارزش کار باعث شده تا شرایط اجتماعی متفاوتی با سایر کشورهای جهان داشته باشد. حاکمیت این کشور سال ها دست خانواده ی «کیم» است. «کیم ایل سونگ» ملقب به رهبر کبیر، حاکم پیشین کره شمالی است که بیش از چهل سال بر این کشور فرمانروایی کرد. او که از ابتدا با چریک های کمونیست در ارتباط بود و همراه با آن ها ژاپنی ها را شکست داده بود، به آرمان های کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی گرایش داشت و با کمک آن ها پایگاه سلاح اتمی در کشورش احداث کرد. پسر او «کیم جونگ ایل» (1994 2011م) رهبر بعدی کره و ملقب به رهبر عزیز است که توانسته با کنترل رسانه ها و فضای اطلاعاتی جامعه تاریخی دروغین جعل کرده و مردم را فریب دهد. حاکمیت این کشور مردم را بر اساس اعمال خاندان شان به سه طبقه ی اصلی با بیش از پنجاه زیرطبقه تقسیم کرده است. جنگ جين سونگ نویسنده ی کتاب رهبر عزیز، شاعری است که تجربه ی کار در بالاترین سطوح قدرتی را داشته و به خوبی از وضعیت سران کره شمالی آشناست. او عضو گروه ممتاز «پذیرفته شدگان» است که از نزدیک با رهبر عزیز ارتباط دارند. حضور در این طبقات فرصت کشف رازهای مخوف پشت پرده را به سونگ می دهد و او علاوه بر شرح چگونگی فرارش از کره شمالی، اطلاعات بسیاری در زمینه های مبهم و ناشناخته ی عملکرد سیستم حکومتی کره شمالی در اختیار خواننده قرار می دهد.کتاب حاوی یک مقدمه و سه بخش است که بخش نخست به نام دیکتاتوری، جنبه های استبداد و فشارهای روانی رژیم و بیان آنچه جرم محسوب می شود را شرح می دهد. بخش دوم که فراری نام دارد همان طور که از اسمش پیداست شرح فرار جنگ جین سونگ از کره ی شمالی و بخش سوم با نام آزادی اتفاقاتی را که پس از فرار و خروج او از کشور رخ می دهد با روایتی هیجان انگیز بیان می دارد.

خلاصه کتاب رهبر عزیز

رهبر عزیز داستانی که نتوانستند دست کاری اش کنند! در این رمان پرفروش بین المللی داستان یک عضو رده بالای ضد جاسوسی را شاهد هستیم که زندگی و فرار نفس گیر خود به سمت آزادی را به عنوان یک شاعر سابق و جایزه دار کیم جونگ ایل ملقب به رهبر عزیز توصیف می کند.
به عنوان شاعر برجسته و ممتاز کشور، جنگ جین سونگ زندگانی فریبنده ای را سپری می کرد؛ سور و سات های غذا در حالی که کشور از قحطی رنج می برد، جواز سفر، دسترسی به اطلاعات شدیدا سانسور شده و ملاقات های رسمی با خود کیم جونگ ایل از مزایای زندگی او بود و به نظر می رسید حیات او در پیونگ یانگ امن و امان است. اما این حیات همراه با حقوق و مزایای ویژه زمانی که یک مجله ی اکیدا ممنوعه که به دوستش قرض داده بود گم شد، در معرض نابود شدن قرار گرفت. حالا جنگ جین سونگ برای نجات زندگانی اش باید پا به فرار بگذارد. پیش از این هرگز یک عضو ممتاز کره شمالی، عملکرد داخلی این رژیم توتالیتر و ماشین پروپاگاندای آن را وصف نکرده بود و این یک آشکارسازی میخکوب کننده از فرار جنگ جین سونگ از کره ی شمالی است.

درباره نویسنده کتاب رهبر عزیز

جنگ جين سونگ متولد 1971 نام مستعار یک شاعر و مقام دولتی کره شمالی است که به کره جنوبی مهاجرت کرده است. او به عنوان یک افسر جنگ روانی در بخش جبهه متحد حزب کارگران کره کار می کرد. جنگ به طور خاص در بخش جبهه متحد بخش 5 (ادبیات) ، بخش 19 (شعر) دفتر 101 کار می کرد. یکی از مسئولیت های شغلی جنگ سرودن شعر با نام مستعاری از کره جنوبی با نام کیم کیونگ بود. شعر او برای پخش در کره جنوبی در نظر گرفته شده بود.

جنگ جين سونگ

قسمتی از کتاب رهبر عزیز

وقتی برای چاپ کتاب های درسی در کشور به اندازه کافی کاغذ نبود، بیشتر افراد توانایی خرید یک رمان انقلابی قطور را نداشتند. اما با شعر می شد اصول وفاداری به خاندان کیم را به صورت خلاصه و البته تاثیرگذار در یک صفحه روزنامه گنجاند. در نتیجه، شعر در نقش رایج ترین وسیله اعمال دیکتاتوری فرهنگی کیم جونگ ایل ظهور کرد. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۳۷)

در زبان کره شمالی دو گونه متفاوت سخن گفتن وجود دارد: یکی مربوط به رهبر است و دیگری مربوط به سایرین. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۶۶)

در اوایل دهه ۱۹۸۰، دولت کره شمالی اعلام کرد که حضور شهروندان معلول در پیونگ یانگ زیبایی شهر را خراب می کند و همه آنان را به روستاها تبعید کرد. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۷۰)

در کره شمالی، خبری از آزادی سفر نیست و فقط با ارائه مجوز رسمیِ سفر است که می شود بلیت خرید. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۷۵)

کره شمالی اصرار دارد که شکست ژاپن، در سال ۱۹۴۵، نتیجه مستقیم دستاوردهای کیم ایل سونگ در مقام رهبری چریک در مقاومت علیه ژاپن است. جنگ دو کره را، که در واقع با آتش بس به پایان رسید، پیروزی قاطع کیم ایل سونگ بر امپریالیسم ایالات متحده می دانند. حتی تاریخ جنگ سرد، که در کره شمالی به عنوان یک تاریخ کمونیستی تدریس می شود، هم حول محور تلاش های کیم ایل سونگ می چرخد. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۱۵۹)

برای ما پناهندگان فراری، معمولا چیزهایی که نمی توانیم با خودمان ببریم دردناک تر از چیزهایی است که از آن ها فرار می کنیم. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۱۹۸)

از لحاظ فنی، کره شمالی هنوز در جنگ با آمریکاست، به همین دلیل، در داخل کشور به کمک های انسان دوستانه خارجی «غنیمت جنگی» می گویند. رژیم کره شمالی خودش را مقید به ایدئولوژی جوچه می داند و در آن واژه «کمک» ممنوع است، چون تهدیدی برای «اتکا به خود» محسوب می شود. در نتیجه، هدایایی که هر ماه کارکنان سازمان جبهه متحد دریافت می کردند، «غنایم جنگی» به حساب می آمد که سازمان های مذهبی کره جنوبی و بین المللی آن ها را با نام کمک های انسان دوستانه اهدا کرده بودند. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۲۱۷)

در سیاهی کره شمالی، تنها جاهایی که بیست و چهار ساعت شبانه روز برق داشتند اطراف تندیس های کیم ایل سونگ بود. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۲۴۵)

انتظار مرگ قطعی را کشیدن از مرگ سخت تر است. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۲۶۳)

اگر دروغی را صد بار تکرار کنید، حتی کسی هم که دروغ را ساخته در آخر آن را باور خواهد کرد. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۲۸۷)

وقتی ماموران کره شمالی می خواهند مجرمی را، که خطر فرارش وجود دارد، از کشور دیگری به کره شمالی برگردانند اول دست و پایش را می شکنند و سپس برای رد کردنش از مرز در تابوت می گذارندش. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۳۳۱)

آزادی وطن من است. (کتاب رهبر عزیز – صفحه۳۳۶)

شناسنامه کتاب رهبر عزیز

  • نویسنده: جنگ جین سونگ
  • ترجمه: مسعود یوسف حصیرچین
  • انتشارات: ققنوس
  • تعداد صفحات: ۳۴۳
  • نسخه صوتی:دارد
  • نسخه الکترونیکی: دارد

مشخصات کتاب صوتی رهبر عزیز


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) عرض ارادات اشکان دژاگه ستاره فوتبال در دیدار با رئیسی/ تواضع آقای فوتبالیست در حضور سید محرومان +عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی