ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده اثر اولیویا تلفورد

  چهارشنبه، 16 شهریور 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده اثر اولیویا تلفورد
اولیویا تلفورد در کتاب ذهن‌ آگاهی به زبان ساده تکنیک‌هایی را به شما آموزش می‌دهد که از طریق به‌کاربستن آن‌ها می‌توانید بیش از پیش به احوالات‌تان در زمان حال آگاه باشید و استرس و اضطراب را از خود دور کنید. این شما و این راهنمایی کاربردی برای زیستن در زمان حال. در ادامه این کتاب را مورد بررسی قرار می دهیم همراه ما باشید.

درباره اولیویا تلفورد

اولیویا کمی به مینیمالیسم وسواس دارد. اولیویا که در حال بزرگ شدن با خانواده ای پر تنش و درهم و برهم ، از جمله والدین احتکارکن بود ، مصمم بود هر کاری لازم است برای کنترل محیط خود و ساده سازی زندگی خود از اشیاء مادی انجام دهد. او معتقد است که بیشتر به معنای شادتر بودن نیست و این مربوط به رهایی خود از اشتیاق همه جانبه برای داشتن مالکیت است. تمرکز او همیشه بر روابط خوب ، تجربیات و مراقبت از روح بوده است -مکانهایی که شما زندگی و شادی واقعی پایدار را پیدا خواهید کرد. اولیویا به عنوان یک مینیمالیست و نویسنده از سال 2003 ، همچنان به دیگران کمک می کند تا از طریق مزایای قدرتمندی که برای تنش زدایی به ارمغان می آورد ، به آرامش خاطر و آزادی بیشتری دست یابند. او علاقه زیادی به گسترش دانش خود دارد و اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهد که واقعاً به نفع زندگی آنها خواهد بود. اولیویا در Vejle ، شهری در دانمارک متولد شد. او در حال حاضر در ویکتوریا زیبا ، بریتیش کلمبیا ، کانادا زندگی می کند. وقتی نمی نویسد ، بیشتر وقت خود را در پیاده روی ، مطالعه ، آشپزی ، سفر به ساحل ، وقت با دوستان و دوچرخه سواری می گذراند. اولیویا دوست دارد از خوانندگانش بشنود.

درباره کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

ذهن آگاهی، یوگا و مدیتیشن! این ها کلماتی ست که در دنیای امروز بسیار شنیده می شود. انسان آشفته ای که استرس، اضطراب و افسردگی یک دم رهایش نمی کند، برای خلاص شدن از آنچه که جانش را تحلیل می برد باید چه کاری انجام دهد؟ چگونه می توان استرس و اضطراب را درمان کرد و هزینه ی گزافی نپرداخت؟ اولیویا تلفورد (Olivia Telford) در کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده (Mindfulness) با بیانی شیوا به شرح چگونگی انجام مراقبه و توجه آگاهی می پردازد و تکنیک هایی را پیش روی مخاطبان خود قرار می دهد که از نظر علمی ثابت شده اند، برای همه ی انسان ها قابل استفاده هستند و البته هزینه ای هم ندارند! با کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده قادر می شوید تا مدیتیشن را به بخشی از روال روزمره زندگی خود تبدیل کنید و اینگونه آرامش بیشتری در زندگی داشته باشید. آنچه کتاب حاضر را از سایر آثار متمایز می کند، زبان ساده و راهکارهای عملی آن است. به عبارتی، شما با کتابی شعارزده که نمی توان به هیچکدام از تکنیک هایش گوش سپرد، مواجه نیستید؛ نه نیاز است دنیای مدرن را کنار بگذارید و عزلت گزینید و نه راهبی بودایی شوید و زندگی مینیمال را در پیش بگیرید. تمام آنچه که نیاز دارید، کمی صبر و استمرار است... اولیویا تلفورد به ما نشان می دهد که ما قادریم آشفتگی های عاطفیمان را کنترل کنیم و به این دلخوش باشیم که با به کارگیری چند تکنیک ذهن آگاهی می توانیم به سوی زندگی مطلوب تر گام برداریم. به عبارتی، زندگی که اکنون آن را سخت و دشوار می یابیم، قابل کنترل خواهد شد و قرار نیست همیشه اینگونه باقی بماند. اگر شما نیز از اضطراب به تنگ آمده اید، باید به شما بگوییم کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده همه ی چیزی ست که به آن نیاز دارید. گفتنی ست این کتاب از سیزده فصل تشکیل شده که در ادامه نام برخی از عناوین آن را مطالعه می کنید: «ذهن آگاهی و روابط عاشقانه، زندگی در زمان حال و هم زمان، برنامه ریزی برای آینده، تمرین های ذهن آگاهی برای درمان اضطراب و ذهن آگاهی و مدیریت خشم». این اثر را فرناز ولی زاده به فارسی برگردانده و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است.

نکوداشت های کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

  • کتابی خارق العاده و کامل... (Daniel Walter)
  • یک راهنمای کوچک شگفت انگیز برای زندگی خوب! (Patrik Edblad)
  • چه قبلاً مدیتیشن را امتحان کرده باشید چه کاملاً تازه کار باشید، این کتاب راهنمایی عالی است. (Judy Dyer)

جملات برگزیده ی کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

  • عادت های ما رفتارهای ما را شکل می دهند و می توانند زندگی ما را به شیوه های مختلفی تغییر دهند.
  • نسبت به آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتند، دید بازتری داشته باشید و بیش ازحد طبق انتظارات خود پیش نروید.
  • مغز ما به طور بالقوه برای شکل دادن به عادت ها طراحی شده است و زمانی که تحت استرس قرار می گیرد، تمایل دارد که غیرمنطقی عمل کند.
  • دارایی های مادی ما را خوشحال می کنند، اما وقتی پای طمع به میان می آید به این معنی خواهد بود که این خوشحالی ها بسیار کوتاه مدت خواهند بود.
  • از طریق ذهن آگاهی و مشاهده، می توانیم یاد بگیریم که هوس های خود را مدیریت کنیم و تغییرات ساده ای در عادت های روزمره خود ایجاد کنیم که از بروز آن هوس ها جلوگیری کند.

در بخشی از کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده می خوانیم

متخصصینِ ذهن آگاهی بر این باورند که افکار ما بر حالت های روانی مان تأثیر دارند. آن ها همچنین معتقدند که افراد افسرده معمولاً به روش های خاصی فکر می کنند؛ اما آن ها با آرون تی. بک در یک نکته کلیدی اختلاف نظر دارند. متخصصین ذهن آگاهی معتقدند افراد افسرده به جای به چالش کشیدن افکار غیرمفید، باید یاد بگیرند که نظاره گر احساسات ناخوشایند خود باشند. ما می خواهیم ببینیم که چگونه تمرین های ذهن آگاهی می توانند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند. سایر فصول این کتاب به طور غیرمستقیم به علائمی می پردازد که در اینجا به آن ها پرداخته نشده است. به عنوان مثال، تحریک پذیری یکی از علائم رایج افسردگی است، بنابراین ممکن است فصل مدیریت خشم برای شما مفید باشد. افسردگی در بیشتر موقعیت ها باعث می شود که از شادی ها لذت نبرید. به عنوان مثال، با همسر یا فرزندان خود اوقات خوبی را می گذرانید، اما احساس شادی بسیار کمی دارید و این مسئله منجر به احساس افسردگی بیشتر در شما می شود. شما با خود فکر می کنید، «اگر من حتی نمی توانم از این اوقات خاص لذت ببرم، ادامه دادن آن چه فایده ای دارد؟» تمرین های ذهن آگاهی به شما کمک می کنند دوباره هیجان و لذت را تجربه کنید. شما به یاد می آورید که حس شادی چقدر لذت بخش است. ذهن آگاهی همچنین شما را به تلاش برای یافتن شادی در موقعیت های روزمره تشویق می کند که باعث می شود شادتر شوید. تمام تمرین های این کتاب به شما کمک می کنند تا روش زندگی در لحظه حال را یاد بگیرید و در نتیجه لذت زندگی را افزایش دهید. لطفاً توجه داشته باشید: اگرچه نشان داده شده است که ذهن آگاهی به رفع علائم افسردگی کمک می کند، اما این شیوه ها جایگزین درمان های پزشکی نیستند. اگر افسرده یا مشکوک به افسردگی هستید، از پزشک یا درمانگر برای درمان بیماری خود کمک بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

  • درباره نویسنده
  • مقدمه
  • فصل اول: ذهن آگاهی چیست؟
  • فصل دوم: تمرین های ساده ذهن آگاهی
  • فصل سوم: چگونه مدیتیشن کنیم
  • فصل چهارم: با کمک ذهن آگاهی، استرس و منفی گرایی را کاهش دهید
  • فصل پنجم: ذهن آگاهی و مدیریت خشم
  • فصل ششم: افسردگی و ذهن آگاهی
  • فصل هفتم: تمرین های ذهن آگاهی برای درمان اضطراب و حملات پانیک
  • فصل هشتم: ایجاد عادت های بهتر با ذهن آگاهی
  • فصل نهم: غلبه بر اهمال کاری و افزایش بهره وری با استفاده از ذهن آگاهی
  • فصل دهم: شکست دادنِ سندرم «هر وقت... آنگاه» به وسیله ذهن آگاهی
  • فصل یازدهم: زندگی در زمان حال و هم زمان، برنامه ریزی برای آینده
  • فصل دوازدهم: ذهن آگاهی و روابط عاشقانه
  • فصل سیزدهم: تبدیل کردنِ ذهن آگاهی به بخشی از زندگی روزمره
  • نتیجه گیری
  • منابع

شناسنامه کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

  • نویسنده: اولیویا تلفورد
  • مترجم: فرناز ولی زاده
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر اندیشه آگاه
  • تعداد صفحات: 171
  • موضوع کتاب:کتاب موفقیت و خودسازی
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : ندارد

اگر به یادگیری مدیتیشن و توجه آگاهی علاقه مند هستید، کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده مناسب شماست. امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا به حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (95 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (85 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (81 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (54 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (41 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (40 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (38 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (36 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (30 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (28 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (28 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم استایل جذاب و شیک ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها در کنسرت خواننده محبوبش/ زمین تا آسمون فرق کرده!+عکس عکس های یادگاری و رابطه صمیمی بازیگران سریال ساختمان پزشکان در پشت صحنه/ چه انرژی خوبی داشتن!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...