معرفی رمان آن هنگام که نفس هوا می شود اثر پال کالانیتی

  دوشنبه، 25 مرداد 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی رمان آن هنگام که نفس هوا می شود اثر پال کالانیتی
کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۶ نیویورک تایمز را به دست آورده است.پال کالانیتى یکى از هزاران یا شاید میلیونها فردى بود که به جنگ سرطان رفت.سرطان ریه آن هم در دهه ى چهل زندگى یک بدشانسى بزرگ است. پال، رزیدنت جراحى مغز و اعصاب بود که متوجه شد ریه هایش درحال دست و پنجه نرم کردن با خرچنگِ درنده خوى سرطان است.

درباره کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود

کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود نوشته پال کالانیتی، جراح مغز و اعصاب هندی – آمریکایی ست که توسط شکیبا محب علی ترجمه شده و انتشارت کوله پشتی آن را در اختیار مخاطبان قرار داده است.این کتاب پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۶ بوده است.

خلاصه کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود

کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود، زندگی نامه ی خودنوشت پال کالانیتی جراح اعصاب است که در سن 36 سالگی مبتلا به سرطان ریه می شود. او در آخرین سال رزیدنسی خود در دانشگاه استنفورد متوجه بیماری خود می شود. او که قصد داشت آخرین ماه های تحصیل خود را نیز به اتمام برساند نشانه های بیماری را نادیده می گیرد اما این نشانه ها به تدریج قوی تر می شوند تا این که او را نهایتا از پا می اندازند. کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود تلاش دارد تا به این پرسش پاسخ دهد که چه چیزی زندگی ما را ارزشمند می کند.کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود، داستان دگرگونی پال کالانیتی از یک دانشجوی پزشکی ساده و بی تجربه به جراحی برجسته در استنفورد را روایت می کند. او در این دگردیسی، به جست و جوی معنای زندگی می پردازد و انسانی تبدیل می گردد که با تمام وجود با مرگ خود رو به رو می شود.

درباره نویسنده کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود

پال سوذیر آرول کالانیتی، زاده ی 1 آپریل 1977 و درگذشته ی 9 مارس 2015، جراح مغر و اعصاب و نویسنده ی آمریکایی بود. پالانیتی در نیویورک به دنیا آمد و دو برادر داشت. کالانیتی پس از دوران مدرسه، برای تحصیل در رشته ی هنر و بعد از آن، رشته ی ادبیات انگلیسی به دانشگاه استنفورد رفت. او سپس به دانشگاه کمبریج رفت و در رشته های هنر در تاریخ و فلسفه ی علم و طب تحصیل کرد. گرچه او در ابتدا می خواست دکترا را در رشته ی ادبیات انگلیسی بگذراند، اما به دانشکده ی پزشکی دانشگاه ییل رفت و در سال 2007 با رتبه ی ممتاز از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.او در دانشگاه یل با همسر آینده اش، لوسی گودارد آشنا شد. این زوج صاحب یک فرزند دختر شدند.

پال سوذیر آرول کالانیتی

جوایز و افتخارات کتاب صوتی آن هنگام که نفس هوا می شود

  • نامزد جایزه کتاب ولکام (2017)
  • نامزد جایزه کتاب سال (2016)
  • شماره یک پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز
  • نامزد نهایی جایزه ادبی PEN Center USA
  • نامزد کتاب سال Waterstones (2016)
  • نامزد جایزه Jan Michalski برای Longlist (2017)
  • فینالیست جایزه پولیتزر (2017) در بخش بیوگرافی یا زندگی نامه
  • کتاب برگزیده نیویورک تایمز، واشنگتن پست، هفته نامه ناشران، تایمز و...
  • برنده جایزه Goodreads Choice برای خاطرات و زندگی نامه (2016)

نکوداشت های کتاب صوتی آن هنگام که نفس هوا می شود

  • تنها تقصیر این کتاب این است که مانند زندگی کالانیتی خیلی زود به پایان می رسد. (Entertainment Weekly)
  • ویرانگر و خواندنی! کالانیتی آنقدر دوست داشتنی و فروتن است که در دنیای او غوطه ور می شوید و فراموش می کنید داستان قرار است به کجا برسد. (USA Today)
  • در خاطرات پال کالانیتی زمانی که می فهمیم به سرطان مبتلا شده، بسیار ناراحت کننده است با این حال این کتاب خاطره ای تاثیرگذار از خانواده ایست که علی رغم تجربه سختی های فراوان، بسیار الهام بخش نیز هستند. (واشنگتن پست)
  • کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود همانند یک تراژدی یونانی باستان جاذبه و خرد دارد. کالانیتی زندگی خود را در نثری سخت و زیبا بیان می کند و آنقدر روایتی قدرتمند دارد که شما انتظار دارید هیچ گاه مرگ به سراغش نیاید. (بوستون گلوب)
  • خاطرات دکتر کالانیتی بسیار سرزنده، دلهره آور و زیباست و به ما اثبات می کند که افرادی که در حال مرگ هستند، بهترین کسی هستند که می توانند در مورد زندگی به ما بیاموزند. (آتول گاوند، جراح و پزشک آمریکایی)

کتاب صوتی آن هنگام که نفس هوا می شود به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

اگر از شنیدن زندگی نامه افراد الهام بخش لذت می برید، این کتاب برای شما مناسب است.

قسمتی از کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود

وظیفه ى پزشک این نیست که مرگ را به تاخیر بیندازد یا بیماران را به زندگى سابق شان برگرداند. بلکه ما باید بیمار و خانواده اش را که زندگى شان از هم پاشیده است، در آغوش بگیریم و کارى کنیم تا آن ها بتوانند دوباره بلند شوند و بایستند و به زندگى خودشان معنا بدهند.

قبل از اینکه سرطانم تشخیص داده بشود مى دانستم که روزى مى میرم، اما نمى دانستم کِى. بعد از تشخیص هم مى دانستم که روزى مى میرم، باز هم نمى دانستم کِى. اما الان دقیق مى دانستم که این مشکل در واقع یک مشکل علمى نبود. حقیقتِ مرگ رنج آور است. با این حال راه دیگرى وجود ندارد.

براى علمى کردن متافیزیک نه تنها خدا، بلکه عشق، نفرت و معنا را هم باید از دنیا حذف کرد – تا بتوانیم دنیایى را بررسى کنیم که به قطع دنیایى نیست که ما در آنیم. بنابراین اگر شما به معنا اعتقاد دارید، باید به خدا هم اعتقاد داشته باشید. به عبارت دیگر، اگر شما معتقد هستید که علم جایگاهى براى خدا فراهم نکرده، پس مجبورید نتیجه بگیرید که علم جایگاهى براى معنا هم ندارد. بنابراین زندگى به خودى خود هیچ ندارد.

آدم فکر مى کند اولین بارى که بدنِ مُرده اى را تکه تکه مى کند، حس جالب و عجیبى خواهد داشت، اما به طرز شگفت آورى همه چیز عادى بود. تشریحِ جسد یک رویداد پزشکىِ سرنوشت ساز، تجاوز به مقدسات و پدیدآورنده ى انبوهى از احساسات مختلف است: از دلزدگى، شعف، تهوع، درماندگى و ترس تا ملالتِ محض از تمرین هاى دانشگاهى که به تدریج ایجاد مى شود. همه چیز بین تاثر و ابتذال در نوسان است. تشریح جسد از نظر بسیارى، مظهر تبدیل دانشجویان محزون و مودب به پزشکانى سنگ دل و متکبر است.

شناسنامه کتاب آن هنگام که نفس هوا می شود

  • نویسنده: پال کالانیتى
  • ترجمه: شکیبا محب على
  • انتشارات: کوله پشتی
  • تعداد صفحات: ۲۰۰
  • نسخه صوتی:دارد
  • نسخه الکترونیکی: دارد

مشخصات کتاب صوتی آن هنگام که نفس هوا می شود


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (79 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه