دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی کتاب /

معرفی رمان دریای خاطرات اثر فیونا والپی 

سه شنبه، 18 خرداد 1400
دریای خاطرات داستانی به قلم فیونا والپی، سرگذشت شورانگیز «الا»ی جوان است، الایی که حالا پیر شده، در خانه سالمندان ساکن و به درد فراموشی نیز دچار شده است. همانطور که از اسم کتاب مشخص می‌شود، ما صفحه‌به‌صفحه با خاطرات الا روبه‌رو هستیم.

درباره کتاب دریای خاطرات

کتاب دریای خاطرات اثری است از فیونا والپی به ترجمه آفاق زرگریان و چاپ انتشارات تندیس.
این کتاب روایتگر خاطرات زنی است که جوانی اش را سال ها پیش از سر گذرانده و اکنون نگران است تا سرگذشت خود را فراموش کند، او که حال خوشی ندارد از نوه ی خود کندرا می خواهد تا پیش از فراموش شدن همه چیز آن ها را بنویسد. الا روزگار جوانی اش را به خاطر می آورد، عشق نخستین و مردی که زندگی اش را برای همیشه تغییر داد، او از جنگ و تاثیری که بر زندگی اش برجای گذاشت می گوید، از دوری از عشق و دریایی از خاطرات مسحور کننده.
دریای خاطرات در دو برهه زمانی روایت می شود و ضمن به تصویر کشیدن گذشته ی الا از زندگی کنونی اش بعد از ملاقات با کندرا می گوید.

خلاصه داستان دریای خاطرات

داستان این رمان مربوط به سال های جنگ جهانی دوم و شخصیت دختری ۱۷ ساله به نام الا است. وقتی الا در سال ۱۹۳۷ برای گذراندن تابستان از اسکاتلند به جزیره زیبای رِ فرستاده می شود، کریستف جوان را می بیند که خلاق و خوش قیافه است و زندگی الا را برای همیشه تغییر می دهد.

در ادامه داستان بین الا و کریستف عشقی شکل می گیرد و این دو تابستان را با هم می گذرانند؛ در سواحل شنی جزیره و کنار زیبایی های اقیانوس. این جاست که الا برای اولین بار در زندگی اش احساس آزادی می کند اما جنگ جهانی دوم شروع می شود و الا ناچار است به اسکاتلند برگردد تا به امدادرسانی به رزمندگان بپردازد. آن جاست که با آنگوس روبرو می شود و ...

درباره نویسنده کتاب دریای خاطرات

فیونا والپی هفت سال زندگی در فرانسه را گذراند، و در سال 2007 از انگلیس به آنجا نقل مکان کرد. او و خانواده اش یک مزرعه قدیمی و پرتحرک را در واینلند بوردو بازسازی کردند و در طی این مدت او مهارت های جدیدی را در ترکیب سیمان، تزئینات داخلی و مزه کردن شراب آموخت. همه این الهامات، به همراه عشق به مکان، مردم و تاریخ آنها، به کتابهایی که او نوشته تبدیل شدند، که به آلمانی، نروژی، چک، اسلوونیایی و ترکی ترجمه شده اند.

قسمتی از کتاب دریای خاطرات

الا دوباره با دقت نگاهم می کند، با همان چشمان سبز عمیقش. «می دونم امیدواری می تونه آسیب برسونه. ولی با تجربه من، وقتی تو خیلی چیزها رو از دست داده باشی، احساس همون درد شاید بهتر از نداشتن هیچ احساسی باشه.»

الا لحظه ای با دیدن محو شدن اسم های نوشته شده بر روی ساحل، چنان احساساتی قوی در وجودش به غلیان آمد که بغضش گرفت و حرف زدن برایش غیرممکن شد. کریستف که انگار دست خودش نبود، دستش را جلو برد و با انگشتش خط چانه ی الا را دنبال کرد.

هوا به طور آزاردهنده ای سرد بود و برف ریزه تندی مثل خاکه قند روی سنگفرش ها را پوشانده بود و بی توجه به منع شبانه در پرتو ماه می درخشید، برخلاف چراغ های خیابان کسی نمی توانست آن ها را خاموش کند. الا آهی کشید، یکهو دلش برای خوردن یک برش کیک کریسمس با خامه و خاکه قند فراوان ضعف رفت. ولی حالا که مردم می گویند همه چیز باید جیره بندی شود، برای عید سال آینده چنین چیزی نخواهد دید.

طوفان های دریای آن طرف جزیره های فرو رفته در تاریکی گرگ و میش نمی توانستند اینجا به او دست پیدا کنند. به میان بازوهای او پناه برد و سرانجام وقتی قلبش دوباره به تپش افتاد، صدای ضربان ضعیفش را احساس کرد.

پرستارها الا را نادیده می گرفتند. آن ها به وجود پدر و مادرهای ناامیدی که آن سوی در ایستاده بودند و ورودشان ممنوع بود و نمی توانستند بچه های خودشان را که جسم کوچکشان با قاتل بی سر و صدایی مبارزه می کرد که به بدنشان تجاوز کرده بود، بغل کنند و یا به آن ها دست بزنند، عادت کرده بودند.

شناسنامه کتاب دریای خاطرات

نویسنده: فیونا والپی

ناشر: کتابسرای تندیس

تعداد صفحات: 334


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید