معرفی رمان زندگی دوم اثر اس.جی. واتسون

  یکشنبه، 14 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی رمان زندگی دوم اثر اس.جی. واتسون
رمان زندگی دوم کتاب جدید اس جی واتسون نویسنده مشهور بریتانیایی و پدید اورنده رمان معروف پیش از آنکه بخوابم است.

درباره کتاب زندگی دوم

کتاب زندگی دوم ، رمانی است جذاب و پرفروش از اس.جی.واتسون بریتانیایی که توسط مترجم توانمندی ، شقایق قندهاری به فارسی ترجمه و انتشار یافته است. این رمان از ابتدای انتشار مورد استقبال قرار گرفت بطوریکه در لیست پرفروشترین های نیویورک تایمز قرار گرفت.

خلاصه کتاب زندگی دوم

زندگی دوم" داستان شخصی به اسم جولیا است که زندگی عالی با همسرش هیو و فرزند خوانده شان دارد تا اینکه یک حادثه همه چیز را تغییر می دهد. خواهرش کیت در یک حمله ظاهرا تصادفی در پاریس به قتل رسیده و به نظر می رسد پلیس در تحقیقات آنها گیر کرده است. جولیا تصمیم می گیرد به تنهایی از این قتل را پیگیری کند و در می یابد که خواهرش برای ملاقات با افراد غریبه از سایت های آنلاین استفاده کرده تا فانتزی های جنسی خود را انجام دهد. جولیا به امید پیدا کردن شخصی که به کیت ارتباط داشته، بازدید از برخی از این سایت ها را آغاز می کند. اما تلاش جولیا به سرعت درگیر اکتشافی جذاب از تاریک ترین خواسته های نفسانی خود می شود. با درگیر شدن با یک غریبه خطرناک به صورت آنلاین، خودش را گم می کند. . . کنترلش را از دست می دهد . . . شاید همه چیز را از دست بدهد. تحقیقاتش برای پیدا کردن حقیقت، ازدواج، خانواده و زندگی او را به خطر می اندازد. رمانی پرتنش و بی رحم که به کشف بخش پنهانی زندگی مردم و مکانهای تاریک که در آن می توانند خود را پیدا کنند، منجر می شوند. "زندگی دوم" یک شاهکار مردد از اس. جی. واتسون می باشد.

درباره نویسنده کتاب زندگی دوم

استیو اس. جی. واتسون استیو (متولد 1971) نویسنده انگلیسی است. او در سال 2011 با رمان " پیش از آنکه بخوابیم " شروع به کار کرد. حق چاپ این کتاب در 42 کشور مختلف دنیا به فروش رسیده است و این یک پرفروش بین المللی است. واتسون در استوربریج، در میدلندز غربی متولد شد. وی در دانشگاه بیرمنگام به تحصیل رشته فیزیک پرداخت و سپس به لندن نقل مکان کرد، جایی که در بیمارستان های مختلفی کار کرد و به عنوان شنوایی سنج در تشخیص و درمان کودکان کم شنوا تخصص داشت. در عصرها و آخر هفته ها داستان می نوشت. در سال 2009 واتسون برای اولین در دوره نوشتن رمان در آکادمی فابر پذیرفته شد. نتیجه اولین کار او ، "پیش از آنکه بخوابیم" بود. وی در آخرین شب از دوره با نماینده ادبی کلر کونویل آشنا شد و وی موافقت کرد که وی را معرفی کند. این کتاب در سال 2011 منتشر شد. دومین رمان واتسون با نام "زندگی دوم" در فوریه 2015 منتشر شد و دو کتاب دیگر نیز برای سالهای 2017 و 2019 برنامه ریزی شده بودند.

اس جی واتسون

درباره مترجم کتاب زندگی دوم

شقایق قندهاری دی ماه ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمد. فعالیت حرفه ای خود را در زمینه ی ترجمه ی کتاب از سال ۱۳۷۴ آغاز کرد. از جمله ترجمه های او می توان به فرزندان معجزه، عروسک پدر، خانه ی خودمان، خواهر گمشده، فراری، گریز پا، زندگی اسرار آمیز زنبورها، خانه ی مرموز، الماس و قصه های جزیره در چهار جلد اشاره کرد.او تا به حال موفق به دریافت چندین جایزه ی ادبی برای ترجمه هایش شده است. او همچنین به پژوهش و نگارش برنامه و نقد در نشریات تخصصی ادبیات کودک و نوجوان هم می پردازد.خواهر گمشده نوشته ویوین آلکوک کتابی که سرنوشت کاری و درسی او را عوض کرد. ۱۲ ساله بود که کتاب را به زبان انگلیسی خواند، داستان کتاب آنقدر برایش جذابیت داشته که وسوسه برگردانندن کتاب به زبان فارسی را در ذهن او می پروراند و باعث می شود تا در رشته ی ادبیات انگلیسی ادامه تحصیل دهد. کتاب را در همان ۱۲ سالگی ترجمه می کند اما به دلیل کم سن و سالی هیچ ناشری حاضر به چاپ کتاب نمی شود تا اینکه مجله ی سروش نوجوان آن را به صورت یک مجموعه ی دنباله دار (پاورقی) چاپ می کند و چند سال بعد انتشارات کتاب نیستان کتاب را به چاپ می رساند.در ۲۲ سالگی نخستین جایزه خود را برای ترجمه کتاب خواهر گمشده و حدود سال های ۷۹ - ۸۰ نیز دومین جایزه خود را برای رمان عروسک پدر دریافت کرد.رمان سیاه دل نوشته ی کورنلیا فونکه و کتاب مرجع نگارش فیلم نامه ی سینمایی انیمیشن نوشته ی مارلین وبر از جمله کتاب هایی هستند که برای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگردانده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

قسمتی از کتاب زندگی دوم

انگشت هایم را روی عکس میکشم، یادم است که عادت داشتم دوربین عکاسی ام را با خودم همه جا ببرم؛ همانطور که مارکوس دفترچه طراحی، و دوستمان یوهان دفتر یادداشتش را همراهش همه جا میبرد. این اجسام صرفا وسیله و ابزار کار نبودند؛ بخشی از وجود ما بودند و همان کسی که بودیم.

از سر پیچ وارد خیابان خودمان میشوم. چند خانه آن طرف تر، اتومبیل پلیس پارک شده است. با این حال میبینم درِ ورودی خانه ی ما باز است. شروع میکنم به دویدن و ذهنم به کل از همه چیز خالی میشود؛ جز اینکه باید هرطور شده پسرم را ببینم.

من کشف کردم که شیفته و شیدای خواهرم هستم، و با وجود اختلاف سنی بین مان مثل دو قلوها خیلی به هم نزدیک شدیم؛ به طوری که ارتباط روحی و عاطفی واقعاً عمیقی میان ما دو نفر شکل گرفت.

چشم هایم را می بندم و تا جایی که در توانم هست، نفس عمیقی می کشم. روی پر کردن ریه هایم متمرکز می شوم و شانه هایم را صاف می کنم. در حالی که نفسم را بیرون می دهم، حس می کنم نگرانی و فشار عصبی، که در وجودم بود، دود شده و به هوا رفته است. به خودم می گویم: هیچ دلیلی ندارد نگران باشی، من مرتب به اینجا می آیم تا دوستانم را ببینم و با آنها نهار بخورم، در جریان برنامه آخرین نمایشگاه ها قرار بگیرم، و در برنامه سخنرانی ها حضور داشته باشم.

به آخرین تماس تلفنی خواهرم، کیت، فکر می کنم. ساعت دو نیمه شب بود؛ و برای او که ساکن پاریس است، حتی دیرتر هم بود. صدایش غیرعادی بود. حدس می زنم مست بود. می خواهد کانر را پس بگیرد. او متوجه نیست که چرا من اجازه نمی دهم کانر پیش او باشد. این منصفانه نیست و در ضمن، او تنها کسی نیست که فکر می کند من و هیو خودخواه هستیم و رفتارمان قابل تحمل نیست.

شناسنامه کتاب زندگی دوم

  • نویسنده: اس جی واتسون
  • مترجم: شقایق قندهاری
  • انتشارات: آموت
  • نسخه صوتی:دارد
  • نسخه الکترونیکی: دارد

مشخصات کتاب صوتی زندگی دوم


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (30 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (18 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (17 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز