معرفی سگ نژاد باست هوند

  پنجشنبه، 10 آذر 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی سگ نژاد باست هوند
باست هوند ها سگ هایی با وفا و با مزه هستند. این سگ های پا کوتاه حس بویایی بسیار قوی دارند که باعث می شود به شکارچیان خوبی در بین بوته ها و جنگل تبدیل شوند.این سگ ها بسیار از خود گذشته هستند و می توانند بهترین همبازی برای کودکانتان باشند. در دادامه این نژاد از سگ ها معرفی می شود.

ارتفاع باست هاند، از شانه بیشتر از 36 سانتیمتر نیست، اما با داشتن استخوان بندی بسیار سنگین، پاهای کوچک قدرتمند و پنجه های بزرگ، قدرت و استقامت سگهای بزرگ را دارد. باست ها به خاطر سر بزرگ و گنبدی خود شهرت دارند، آنها دارای گوش های بسیار بلند و مخملی، چشمان ماتم زده و ابروهای چروکیده هستند که به این نژاد ظاهر یک دلقک غمگین می دهد. باست، بیشتر برای استقامت ساخته شده تا سرعت و به روشی حساب شده اما بدون زحمت حرکت می کند. توانایی بویایی این نژاد خاص است و گفته می شود که در بین سگها، تنها بینی "بلادهاند" از این نژاد دقیق تر است. باست در خانه طبعی ملایم و مطبوع دارد اما ممکن است در بیرون از خانه لجبازی کند و با صدایی زنگ دار و بلند واق واق کند. اگرچه ممکن است آنها محبتشان را کاملا ظاهر نکنند، اما ثابت قدم و وفادار هستند.

تاریخچه سگ نژاد باست هوند

نام باست هاند از کلمه فرانسوی Bas به معنای کوتاه سر چشمه می گیرد.بعضی اعتقاد دارند که منشأ این نژاد سگهای شکاری فرانسوی می باشند به هر حال چیزی که به آن اطمینان داریم قدمت طولانی این نژاد است و اینکه نشعت گرفته از نژاد Blood Hound می باشد.پرورش و نمایش این نژاد بطور رسمی از سال 1863 در پاریس آغاز شد.در انگلستان نیز از این نژاد برای دو مقصود شکار و همچنین بعنوان سگ خانگی و دوست و همراه بهره گرفته شد حال آنکه در آمریکا پرورش این نژاد مختصراً برای به وجود آوردن یک حیوان آرام و خانگی بود.حس بویایی اش بسیار قوی و شبیه به نژاد بِلاد هاند می باشد. اصولاً از این نژاد برای شکار روباه ، خرگوش و سمور استفاده می شود.

خلق و خو و شخصیت باست هوند

باست هاند سگی شیرین ، آرام ، صلح طلب و مهربان است. به خوبی با زندگی در کنار اعضای خانواده کنارمی آید. نسبت به صاحبش و کودکان بسیار با محبت است. برای بدست آوردن غذا از حقه های مختلفی استفاده می کند. نسبت به تازه واردان سر سخت است و صدای پارس کردن موزیک مانندی دارد. اصولاً سگ تابعی است اما چنانچه بوی خاصی توجهش را جلب کند دیگر به هیچ چیز علاقه نشان نخواهد داد !بیشتر به عنوان یک حیوان دست آموز نگهداری می شود. حیوانی است لوس و دوست داشتنی و با بچه ها بسیار مهربان است.

سگ نژاد باست هوند

تغذیه نژاد باست هوند

توصیه می شود روزانه ۱.۵ تا ۲.۵ پیمانه غذای سگ با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده ی غذایی تقسیم شده به او بدهید.مقدار غذایی که سگ شما میخورد به اندازه سن، ساختار، سوخت و ساز و سطح فعالیتهای او بستگی دارد. سگها هم مانند انسانها رفتارهای واقعی دارند و نیاز های غذایی همه آنها مانند هم نیست و هم چنین کیفیت غذای آنها نیز متفاوت است. شما بهتر است به جای اینکه ظرف غذای او را چند بار در روز از غذای معمولی پرکنید غذای مغذی تری به سگ خود بدهید.

شما میتوانید برای جلوگیری از چاقی باستها به جای ترک غذا در تمام وقت، دو بار در روز به او غذا بدهید و میزان غذایش را اندازه گیری کنید. اگر مطمئن نیستید که سگ شما اضافه وزن دارد میتوانید او را با چشمان و دستتان آزمایش کنید. اول به او نگاه کنید طوری که شما بتوانید کمر سگ خود را ببینید سپس دست خود را روی پشتش و شست های خود را در امتداد ستون فقراتش قرار دهید سپس انگشتان خود را رو به پایین بکشید شما باید بدون اینکه فشار زیادی به سگ وارد کنید قادر به لمس دنده هایش باشید اگر نتوانستید دنده هایش را لمس کنید سگ شما اضافه وزن دارد و باید غذایش را کم کرده و فعالیتش را افزایش دهید.

آراستن نژاد باست هوند

سگهای این نژاد دارای موهای کوتاه و صافی هستند. باست ها پوشش متراکمی دارند که از آنها در تمام انواع آب و هوا حفاظت میکند. پوست شل و الاستیک باستها باعث میشود تا ظاهری کلاسیک داشته باشندباست ها معمولا در تمام رنگها دیده میشوند اما رایج ترین رنگ در میان آنها قهوه ای مایل به زرد، سیاه و سفید و تماما سفید است و رنگهای قهوه ای و سفید، قرمز و لیمویی به ندرت در میان آنها دیده میشود.باستها ممکن است به رنگ آبی ( نمادهای خاکستری) نیز دیده شوند اما این رنگ در اثر مشکلات متعددی مانند روده periscoping، آلرژی پوست و حساسیت های غذایی به وجود می آید.

نظافت کردن باست ها کار آسانی است. پوست آنها دارای پرزهای کوتاهی است که گرد و خاک روی آن دفع میشود. آنها به ندرت به حمام کردن نیاز دارند مگر اینکه خود را با چیزهای بد بو کثیف کنند. برای نظافت کردن این سگ ها به یک rubdown خوب، یک قلم موی زبر، پارچه های درشت و یک جفت دستکش نیاز دارید. باست ها دارای گوش های درازی هستند که روی زمین کشیده میشوند به همین گوش هایشان بسیار کثیف میشود. لازم است که حداقل هفته ای یکبار سگ خود را برای پاک کردن گوشها، تمیز کردن چین و چروک صورت و بررسی پنجه هایش نزد دامپزشک ببرید.برای جلوگیری از تجمع باکتری ها و بوی بد دهان لازم است حداقل هفته ای ۲ یا ۳ بار دندان هایش را مسواک بزنید اما اگر میخواهید که سگتان دچار بیماری های لثه نشود بهتر است که هر روز این کار را انجام دهید.

میزان سازگاری نژاد باست هوند با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

باست ها به کودکان بسیار علاقه مند و همراه خوبی برای آنها هستند. آنها میتوانند به خوبی از وسایل شما محافظت کنند. لازم است به کودکان خود نحوه ی برخورد با سگ و چگونگی لمس کردن او را آموزش دهید و همیشه زمانی که سگ و کودک با هم همراه هستند بر آنها نظارت داشته باشید زیرا ممکن است به هم آسیب برسانند. زمانی که در حال آموزش دادن به سگتان هستید هرگز نگذارید کودکتان به او نزدیک شود.اگر باست ها را با قلاده ببندید میتوانند همراهان خوبی برای شما، دیگر سگها و حتی بچه گربه ها باشند.

بهداشت و بیماری سگ نژاد باست هوند

  • باست ها سگ های سالمی هستند اما به دلیل ظاهر و فرم بدنی منحصر به فردی که دارند نیازمند یک سری مراقبت ها هستند. و ولولوس (GDV): یک بیماری گوارشی است که باعث نفخ شکم باست هوند و باید آنرا با یک دامپزشک در میان گذاشت تا حالت حادی به خود نگیرد.
  • توجه این بیماری ممکن است کشنده باشد پس اگر متوجه حالت هایی از سگ مانند بی حالی، ریزش شدید آب دهان و باد معده شده اید به دام پزشک مراجعه کنید.
  • گلوکوم: در این بیماری فشار خون چشم سگ بیش از اندازه بالا می رود که حالت معمولی خود را از دست می دهد و قرمز می شود. در صورت مشاهده چنین مشکلی در سگ خود به دام پزشک مراجعه کنید چون که امکان کور شدن سگ وجود دارد.
  • بیماری فون ویلبراند: این بیماری موروثی است که می تواند باعث خونریزی خفیف تا نسبتا شدید و طولالی مدت در سگ شود. اگر شما احساس کردید که سگتان به این بیماری مبتلا است از دامپزشک خود بخواهید تا آزمایش خون و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد و در صورت نیاز جراحی سگ شود.
  • لنگش گذرا یا سرگردان به نام Panostwitis: این یک نوع بیماری کم یاب است که گاهی در سگهای باست جوان دیده میشود. لنگیدن ناگهانی سگ یکی از علامت های اصلی آن است اما سگ مبتلا به این میتواند بدون هیچ مشکلی زندگیش را ادامه دهد. لنگش در سگها میتواند خفیف یا شدید باشد. بسیاری از دامپزشکان از این بیماری آگاهی چندانی ندارند و بهتر است از یک ارتوپد مشورت بگیرند.
  • بیماری مهره دیسک : این بیماری ممکن است در باست ها رخ دهد، طوری که باعث مشکلات عصبی از جمله عدم کنترل ادرار و لنگیدن سگ می شود. و یا در بدترین حالت ممکن است به روده آسیب بزند و آن را فلج کند.
  • در رفتگی کشکک: در رفتگی کشکک یک بیماری ارثی و نسبتا کم یاب در سگ ها است همچنین ممکن است برای سگ شما هم در طول یک سانحه اتفاق بیوفتد. این بیماری به این صورت است که کشکک شامل استخوان ران، درش نی و نازک نی از هم جدا می شوند و باعث لنگیدن سگ می شود که تنها راه حل آن جراحی است.
  • Thrombopathia: یک نوع دیگر اختلال در پلاکت خون است که در سگها پیدا میشود مانند فون ویلبراند است، این بیماری باعث لخته شدن خون میشود.
  • پلک و مژه مشکلات: باست ها پلک های نازک و حساسی دارند ممکن است این سگ هنگام بازی کردن ضربه ای به پلکش وارد شود و پاره شود که در این صورت به درمان و بخیه نیاز دارد اما در کل باید بگوییم که احتمال بروز این مشکل خیلی کم است.
  • مهرهای بیماری دیسک: سگ های این نژاد به دلیل فرم بدنی خاص و کشیده بیشتر در معرض این مشکل هستند. برای بیشگیری باید سگ خود را از پریدن از نقاط مرتفع مثلا کمد، میز یا مبل منع کنید. چون که حین انجام این کار شوک هایی به ستون فقرات این سگ وارد می شود که طی یک مدت باعت دیسک کمر و جابجایی مهره ها می شود که در بدتربن حالت مشکلات عصبی و فلجی را به همراه دارد و سگ مجبور میشود تا آخر عمر از ویلچر های مخصوص سگ کمک بگیرد.
  • عفونت گوش: این سگها دارای گوش های درازی هستند که باعث میشود گردش هوا داخل گوش به خوبی انجام نشود به همین دلیل باستها به راحتی دچار عفونت گوش میشوند. لازم است هفته ای یکبار گوشهای سگ خود را با پنبه تمیز کنید و اگر گوشش بوی بدی گرفت یا دچار التهاب شد او را نزد دامپزشک ببرید.
  • چاقی: چاقی یک مشکل جدی برای سگهای این نژاد است، شما باید تغذیه او را اندازه گیری کنید و لازم است بدانید که باید چقدر به او غذا دهید تا وزن او حفظ شود و سالم بماند.
  • دیسپلازی مفصل ران: یک نوع بیماری موروثی در بین سگ ها است که در آن استخوان ران به مفصل ران متصل نمی شود و در بعضی موارد به جراحی احتیاج دارند.
  • گیلاس چشم: یک نوع بیماری است که باعث ورم کردن چشم به شکل یک گیلاس در زیر پلک چشم می شود.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان