معرفی صرافی غیرمتمرکز بایسواپ (Biswap)

  پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی صرافی غیرمتمرکز بایسواپ (Biswap)
بایسواپ (Biswap) یکی از برندگان دومین رویداد ارزشمند‌ترین سازنده (The Most Valuable Builder) در شبکه بایننس اسمارت چین بود که در آوریل ۲۰۲۱ برگزار شد.در این مقاله به این می‌پردازیم پلتفرم Biswap چیست، چطور کار می‌کند، چه خدماتی دارد؟

صرافی ارزهای دیجیتال، یک منبع مهم برای تأمین نقدینگی بازار رمزارزها محسوب می شود که روزانه امکان مبادلۀ میلیاردها دلار میان خریداران و فروشندگان را فراهم می کند. با گسترش بازار رمزارزها، هر روز پلتفرم های مبادلاتی جدیدی ایجاد می شوند که پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران باشند. یکی از صرافی هایی که با ارائه خدمات متنوع، کاربران زیادی را به سوی خود جذب کرده است، صرافی غیرمتمرکز «بای سواپ» (Biswap) است. این صرافی در حال حاضر به یکی از بزرگ ترین صرافی های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی شبکه بایننس تبدیل شده است و پتانسیل زیادی برای گسترش و پیشرفت بیشتر دارد. در ادامه، به معرفی این صرافی غیرمتمرکز می پردازیم.

پلتفرم Biswap چیست؟

BiSwap یک صرافی غیر متمرکز برای تبدیل توکن های BEP-20 در بستر شبکه بایننس است. این صرافی ویژگی های دیگری نیز دارد:

  • کسب درآمد از استخرهای نقدینگی
  • ییلد فارمینگ
  • فروشگاه محصولاتNFT
  • سرویس لانچ پد عرضه اولیه صرافی یا IDO
  • استیکینگ ثابت یا Fixed Staking

مزیت های رقابتی صرافی BiSwap

صرافی BiSwap برای آنکه بتواند در بازار ارز های دیجیتال موفق عمل کند ، دو مزیت رقابتی مهم نسبت به رقبای خود دارد:

  • کارمزد معاملاتی پایین) کارمزد سواپ توکن در صرافی بایسواپ 0.1 درصد از مبلغ معامله است. این میزان صرافی بایسواپ را به ارزان ترین صرافی شبکه بایننس از نظر کارمزد معاملاتی تبدیل کرده است.
  • استخراج کارمزد تراکنش: استخراج کارمزد تراکنش (Transaction Fee Mining) فرآیندی برای پاداش دادن کارمزد به کامیونیتی است. برای درک بهتر این مفهوم یک مثال را بررسی میکنیم.

فرض کنید که شما مشتری این صرافی هستید و میخواید 1 BNB را در این صرافی به BUSD تبدیل کنید. با توجه به کارمزد 1 دهم درصدی برای معاملات این صرافی شما باید یک هزارم BNB را برای کارمزد این معامله پرداخت کنید. در مرحله بعدی ، صرافی BiSwap این مقدار یک هزارم BNB را به توکن BSW تبدیل کرده و 70 درصد آن را به حساب شما واریز میکند. به این فرآیند استخراج کارمزد تراکنش یا Transaction Fee Mining گفته میشود.

پلتفرم Biswap

پلتفرم Biswap چطور کار می کند؟

بایسواپ در وهله اول یک صرافی غیرمتمرکز است که از مدل بازارساز خودکار (AMM) برای مبادله توکن های BEP20 استفاده می کند. همانند اغلب دکس ها، نقدینگی بازار بایسواپ توسط تامین کنندگان نقدینگی که توکن های خود را در استخرهای نقدینگی استیک یا سپرده گذاری می کنند، تامین می شود. در عوض این کار به تامین کنندگان نقدینگی، توکن های تامین نقدینگی داده می شود که با استیک کردن در فارم های بایسواپ، توکن BSW به کاربران داده می شود.کارمزد سواپ توکن در صرافی بایسواپ ۰.۱ درصد از مبلغ معامله است که ۰.۰۵ درصد از آن به تامین کنندگان نقدینگی پاداش داده می شود و ۰.۵ درصد دیگر صرف سوزاندن BSW می شود.

استخراج کارمزد تراکنش (Transaction Fee Mining) فرآیندی برای پاداش دادن کارمزد به کامیونیتی است. برخلاف سایر پلتفرم های مبادلاتی، بایسواپ کارمزد تراکنش را به فرم توکن بومی بایسواپ یعنی BSW به کاربران برمی گرداند. حال این استخراج کارمزد چطور کار می کند؟ به بیان ساده، وقتی در بایسواپ معامله می کنید، ۰.۱ درصد فی می دهید. بیش از ۷۰ درصد فی معاملات فورا در قالب BSW به موجودی Fee Return شما برمی گردد.مثلا شما ۱ BNB را در ازای BUSD سواپ می کنید. ۰.۱ درصد یعنی ۰.۰۰۱ توکن bnb را فی می دهید. پس از اجرای تراکنش، سیستم فورا کارمزد پرداختی را به فرم BSW به شما برمی گرداند. یعنی ۷۰ درصد از ۰.۰۰۱ کارمزد در این مثال را به شما برمی گرداند.

پلتفرم بایسواپ ۳ مدل سیستم رفررال (Referral) هم دارد. سیستم رفررال یا ارجاع دادن اینطور است که شما از طریق لینک از دوستان خود برای ثبت نام در پلتفرم دعوت کرده و در ازای آن پاداش دریافت می کنید. پاداش رفررال از لانچ پول، فارم، سواپ و لاتاری داده می شود. بایسواپ یک سیستم مشارکت در سود هم دارد که به وسیله آن می توانید بخشی از پاداش رفررال را با دوستان دعوت شده به اشتراک بگذارید. هنگام ساخت لینک رفررال می توانید ۴ گزینه مختلف برای اشتراک سود را انتخاب کنید:

  • صفر درصد
  • ۱۰ درصد
  • ۲۵ درصد
  • ۵۰ درصد

خدمات پلتفرم Biswap چیست؟

بایسواپ به جز صرافی غیرمتمرکز، خدمات متعددی از جمله استخر نقدینگی، فارم، مارکت پلیس، لانچ پول، برنامه لاتاری، کسب درآمد از NFT، لانچ پد عرضه اولیه صرافی (IDO)، استیکینگ ثابت (Fixed Staking) و کسب درآمد از طریق بازی دارد.

  • استخر نقدینگی (Liquidity Pool):همانطور که قبلا هم اشاره کردیم با افزودن نقدینگی به استخر، توکن نقدینگی دریافت می کنید. هنگامی که شخصی با توکن های واریزی شما سواپ انجام می دهد، ۰.۰۵ درصد از کارمزد به استخر شما تعلق می گیرد که به نسبت سهم شما از استخر پاداش بین شما و سایر تامین کنندگان نقدینگی تقسیم می شود.
  • فارم (Farm):فارم های بایسواپ فرصت های کسب سود متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استیک کردن LP توکن های مختلف در این فارم ها، می توانید BSW برداشت کنید.
  • مارکت پلیس (Marketplace):می توانید NFTهای لیست شده در مارکت پلیس بایسواپ را با پرداخت توکن های BSW، WBNB، USDT و BUSD بخرید یا بفروشید.
  • لانچ پول (Launchpool):لانچ پول بایسواپ یک جایگزین کم هزینه برای استخراج است. در این سیستم می توانید توکن های خود را برای به دست آوردن توکن های بیشتر، به صورت رایگان استفاده کنید. به زبان ساده، رمزارزهای خود را قفل کرده و توکن های دیگر را پاداش می گیرید.
  • لاتاری (Lottery):لاتاری بایسواپ یک بازی شانسی است که در آن برندگان به صورت تصادفی انتخاب می شوند. هر کاربری که حداقل یک بلیط لاتاری داشته باشد، شرکت کرده و BSW پاداش می گیرد.
  • کسب درآمد از NFT:در این سیستم کسب درآمد لانچ پد (Launchpad)، استخر استیکینگ (Staking Pool)، تقویت ان اف تی (NFT Boost) به منظور دریافت NFTهای بیشتر و ارتقای سطح (NFT Level Upgrade) تعبیه شده است.
  • لانچ پد عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز:پروژه های قدرتمند بلاکچین می توانند توکن های خود را از طریق لانچ پد IDO بایسواپ عرضه کنند.
  • استیکینگ ثابت:استیکینگ ثابت (Fixed Staking) یا سپرده گذاری با نرخ سود ثابت بایسواپ، روشی است که در آن کاربران از مزایای APR ثابت، استیک و دریافت توکن های برتر، عدم ضرر ناپایدار (Impermanent Loss) و جوایز روزانه بهره مند می شوند.
  • کسب درآمد از طریق بازی:Squid NFT World بازی است که توسط بایسواپ و در بایننس اسمارت چین تولید شده است. دارایی های اصلی بازی NFT Buses و NFT Players هستند. این توکن ها را می توانید در مارکت پلیس بایسواپ ترید کنید.

توکن پلتفرم Biswap چیست؟

ارز دیجیتال پلتفرم بایسواپ (Biswap) با نماد BSW شناخته می شود و یک توکن bep20 در شبکه بایننس اسمارت چین است. حداکثر عرضه توکن بایسواپ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد است. ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد از BSW به نقدینگی اولیه، بازاریابی و شرکای استراتژیک اختصاص یافته است. در واقع ۴۰۰,۰۰۰ واحد بایسواپ، صرف نقدینگی اولیه در پلتفرم بایسواپ شده است.

  • ۶۰۰ میلیون توکن BSW به صورت زیر تخصیص یافته است:
  • فارم و لانچ پول: ۷۰ درصد به ازای بلاک
  • برنامه رفررال: ۴.۳ درصد به ازای بلاک
  • صندوق دارایی ایمن برای کاربران یا SAFU: یک درصد به ازای بلاک
  • تیم: ۹ درصد به ازای بلاک
  • صندوق سرمایه گذاری: ۵ درصد به ازای بلاک
  • برنامه های NFT، PlaytoEarn و شرکای استراتژیک: ۷۰ میلیون
  • استخراج نقدینگی: ۳۰ میلیون

توکن BSW به صورت ماهیانه به منظور جلوگیری از تورم سوزانده می شود. برنامه توکن سوزی بایسواپ به شرح زیر است:

  • پاداش حساب های بدون ارجاع دهنده (Referrer)
  • کارمزد عملکرد سیستم سود ترکیبی خودکار
  • کارمزد برداشت زودهنگام از استخر Holder Pool
  • ۵۰ درصد کارمزد معاملات صرف خرید BSW از بازار و سوزاندن آن ها می شود.
  • ۱۳ درصد از تمام بلیط های بخت آزمایی خریداری شده
  • ۱۰ درصد از BSWهای حاصل از فروش NFT
  • ۱۰ درصد از درآمد حاصل از مینت کردن NFT
  • ۱۰ درصد از کارمزد برداشت زودهنگام از موجودی بازی
  • ۵۰ درصد از ۱ درصد هزینه کمیسیون بازار صرف خرید BSW و سوزاندن آن می شود.
  • ۰.۵ درصد از حق امتیاز از فروش مجموعه NFT بایسواپ رابیز (Biswap Robbies)
  • ۱ درصد از حق امتیاز فروش کلکسیون Squid NFT
  • ۱۵ درصد از درآمد IDO

معرفی تیم توسعه دهندگان بایسواپ

در سایت بایسواپ صفحه ای به عنوان Team برای معرفی اعضای توسعه دهنده این پلتفرم وجود دارد که تنها به نام افراد، آواتار 3D از چهره اعضای تیم، علایق و سابقه کار آن ها بسنده شده است. برای مثال مدیر اجرایی تیم بایسواپ خود را EK معرفی کرده و گفته که ۷ سال تجربه کار در صنعت کریپتو را دارد. شخص بعدی Kevin مدیر محصول بایسواپ است که ۱۱ سال سابقه کار در توسعه محصول و بیش از ۷ سال حضور در فضای کریپتو را دارد. Nick هم بیش از ۶ سال تجربه کار به عنوان دولوپر دارد و بیش از ۴ سال برنامه نویس سالیدیتی بوده است.

شرکای پلتفرم Biswap

همکاری بایسواپ و بیفی فایننس (Beefy Finance) به منظور ایجاد صندوق های ییلدفارمینگ با درصد سود سالانه ۳۰۰ درصدی صورت گرفته است. بیفی فایننس یک پلتفرم چند زنجیره ای برای بهینه سازی سود است که امکان کسب سود مرکب از رمزارزها را فراهم می کند.از دیگر همکاری های قابل توجه بایسواپ می توان به اوپن لوریج (OpenLeverage) اشاره کرد. اوپن لوریج یک پروتکل مارجین تریدینگ و وام دهی است که به تریدرها و کاربران امکان ایجاد پوزیشن لانگ و شورت برای جفت ارزهای مختلف در دکس ها را می دهد. این شراکت به منظور ایجاد استخرهای BSW/WBNB و USDT/BSW صورت گرفته است. کاربران می توانند BSW را به عنوان وثیقه واریز کرده و WBNB وام بگیرند.

نحوه خرید و نگهداری توکن BSW

ارز دیجیتال بایسواپ را می توانید از صرافی های متمرکز بایننس، LBank، کوینکس، هوو و هات بیت بخرید. توکن BSW در صرافی های غیرمتمرکز پنکیک سواپ، DODO و خود بایسواپ لیست شده است. توکن بایسواپ را باید در کیف پول های سازگار با شبکه هوشمند بایننس که از استاندارد BEP20 پشتیبانی می کنند، نگهداری کنید. از جمله این کیف پول ها متامسک، Binance Chain Wallet، تراست ولت، کیف پول مث، ولت نرم افزاری و سخت افزاری سیف پل است.

جمع بندی

بایسواپ یک صرافی غیرمتمرکز قدرت گرفته از شبکه BSC است که از بازارساز خودکار برای اجرای معاملات کاربران استفاده می کند. Biswap اولین دکس بایننس اسمارت چین است که از ۳ مدل برنامه رفررال بهره می برد و کارمزد تراکنش نسبتا پایینی دارد. بایسواپ به کاربران امکان تبادل توکن های BEP20، تامین نقدینگی، کسب درآمد منفعلانه و استیکینگ توکن در فارم را می دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین تصویر از چهره آیت الله آل هاشم در تابوت +عکس/ هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای خانه ابدی شهید حسین امیرعبداللهیان در کنار محافظ حاج قاسم سلیمانی+ویدیو شغل شهید امیرعبداللهیان قبل از ورود به وزارت خارجه در جوانی+عکس قابی سنگین از داغداری دختر سردار سلیکانی و شهید رئیسی/ اشک های جگرخراش دختر برای پدر چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور آماده سازی محل خاکسپاری سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس آیت الله علم الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید رئیسی+عکس اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای! تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران صف اول پشت سر آیت الله خامنه ای در اقامه نماز شهدای خدمت این افراد بودند اقدام تحسین برانگیز این زوج در تغییر تاریخ عروسی به‌خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه+عکس استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای فرزندان شهیدان خدمت+ویدیو نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع) قاب دونفره و قدیمی از دو شهید در کنار هم؛ حاج قاسم و امیرعبداللهیان+عکس/ شهادتت مبارک دیپلمات انقلابی (عکس) تابوت همه شهدا در یک قاب/ سلام ای غم لحظه های جدایی/ خداحافظ ای همنشین همیشه آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه باشکوه اقامه نماز رهبری بر پیکر رئیس جمهور و همراهان شهید+ویدیو عمامه سیدابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم بر روی تابوتشان هنگام اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت+عکس اولین ویدئو دلخراش از لحظه یافتن لاشه بالگرد رئیس جمهور و صحنه هایی که دل هر انسانی را به درد می آورد حضور متفاوت رضا رویگری در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان با ویلچر+ویدیو گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم جمله ماندگار و خاص رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی با دستخط ایشان+عکس این حرکت حسین امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/ کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+فیلم گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403 حضور خاخام های یهودی در مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهان+فیلم پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد! 2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تیتر امروز   
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!
2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد
محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟