معرفی سریال شب های مافیا

  سه شنبه، 24 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی سریال شب های مافیا
سریال شب های مافیا بر اساس بازی مافیا یک بازی دسته جمعی است و با دو گروه مافیا و شهروند. در هر فصل از "شب‌های مافیا" محمدرضا علیمردانی که نقش "گاد" یا "برگزارکننده" بازی را برعهده دارد به همراه ۱۲ نفر از بازیگران سینما و تلویزیون، بازی را بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می‌دهند.

خلاصه داستان

سریال “شب های مافیا” روایتگر مافیا بازی کردن تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون است. در این رئالیتی شو در هر فصل یکی از بازیگران سینما و تلویزیون، ۱۲ نفر از دوستانش را برای بازی مافیا دعوت می کند و آنها به اتفاق شخص دعوت کننده که در بازی به او لیدر یا برگزارکننده می گویند بازی را کاملا رئال و بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می دهند…

داستان مجموعه شب های مافیا این است که در این مسابقه دوستانه، دو گروه، مافیا و شهروند هستند و باید با آزمون و خطا، همدیگر را شناسایی کنند تا در نهایت، بتوانند مافیا را از شهر بیرون کرده و شهروندان پیروز شوند.

نکاتی درباره فیلم

شب های مافیا برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ توسط دانشجویان بخش روانشناسی دانشگاه دولتی مسکو ابداع شد و طی سال ها با اضافه شدن نقش های مختلف به یک بازی بین المللی و محبوب تبدیل گردید. طی دو دهه گذشته و با افزایش ریلیتی شوها، بازی مافیا و شکل اجرای آن منبع الهام برنامه های تلویزیونی بسیاری بوده یا به بهانه ای برای شکل گیری داستانی جنایی در فیلمی سینمایی تبدیل شده است. به عنوان مثال مسابقه شهروند و مافیا که از شبکه سلامت پخش می شود تاکنون به فصل هفتم خود رسیده یا فیلم سینمایی گرگ بازی (۱۳۹۶) از بازی مافیا الهام می گیرد تا به راز جنایتی پیچیده بپردازد.
شب های مافیا اولین تجربه شبکه نمایش خانگی برای استفاده از این بازی محبوب در قالب یک ریلیتی شوی جذاب با حضور چهره های شناخته شده سینما و تلویزیون است. سعید ابوطالب پس از ساخت مجموعه های رالی ایرانی و شام ایرانی این بار به سراغ مسابقه ای دیگر رفته است.

شیوه کار ابوطالب به این صورت است که مسابقه هایی در قالب ریلیتی شو می سازد اما به جای استفاده از مردم عادی، از سلبریتی ها به عنوان شرکت کننده استفاده می کند. به این ترتیب خود بازی به شکل واقعی انجام می شود اما شرکت کنندگان هنرمندانی شناخته شده هستند که بینندگان پس زمینه های ذهنی از آن ها دارند. مثلاً اگر یک کمدین در شام ایرانی شرکت می کند، بیننده می داند قرار است لحظات شادی را در کنار اجرای مسابقه شاهد باشد یا اگر خواننده ای در مسابقه شرکت کرده، هیچ بعید نیست علاوه بر شکل مواجهه ی او با چالش های مسابقه شاهد اجرای موسیقی به شکل زنده هم باشد.

تفاوت شب های مافیا با مسابقات دیگری که ابوطالب ساخته در همین جاست. این بار هم شاهد حضور کمدین ها، بازیگران، نویسنده ها و خواننده ها در بازی هستیم اما چارچوب های بازی مافیا به شرکت کنندگان اجازه استفاده بیشتر از استعدادهایشان را نمی دهد. ازاین رو شب های مافیا بیشتر از همه بیننده ای را جذب می کند که تنها به سرگرم شدن قانع نباشد و علاوه بر تسلط بر قوانین بازی، به دنبال لذت بردن از تماشای بازی چند چهره شناخته شده باشد. تماشای هوش، رفتارهای هیجانی و واکنش های عصبی آن ها به موقعیت هایی که انتظارش را ندارند. مثل وقتی درنهایت ناباوری از بازی حذف می شوند یا به خاطر تیزهوشی و بازی خوانی موفق می شوند خودشان و گروهشان را برنده بازی کنند.
شب های مافیا در چهارفصل ساخته شده است. فصل های اول و سوم با حضور آقایان و فصل دوم با حضور بانوان. فصل چهارم نیز به شکل فینال، به مسابقه با حضور همزمان خانم ها و آقایان اختصاص دارد. طراحی صحنه و لباس ها حال و هوایی ویژه به بازی داده و فرورفتن شرکت کنندگان در نقش هایشان احساس واقعی بودن موقعیت را افزایش داده است. نکته جالب اینجاست که در هر چهارفصل شرکت کنندگانی به برتری می رسند که بیننده انتظار برنده شدن آن ها را ندارد. همین موضوع باعث شده شب های مافیا به مسابقه ای جذاب و دیدنی تبدیل شود که پیش بینی نتیجه آن غیرممکن است. از سوی دیگر در هر فصل پس از قسمت اول، شکل بازی هر یک از شرکت کنندگان مشخص می شود و بیننده در قسمت های بعدی، به دلیل شناختی که حاصل شده، هیجان بیشتری را تجربه می کند.
ازاین رو می توان فهمید که چرا این برنامه با استقبال گسترده مواجه شده و همچنان پتانسیل بالایی برای ادامه دارد.

بازیگران

هادی کاظمی، فریبا نادری، سیدجواد هاشمی، رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، میرطاهر مظلومی، حامد آهنگی، عماد طالب زاده، بیژن بنفشه خواه، نسرین مقانلو، هومن حاج عبدالهی، مجید واشقانی، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، کاوه خداشناس، مریم مومن، شبنم فرشادجو، بهرنگ علوی و…

دیگر عوامل

کارگردان: سعید ابوطالب، تهیه کننده: سعید ابوطالب، پخش: هنراول،خواننده تیتراژ: کاوه آفاق، موسیقی متن: امین ملک

  • نوع سریال: اجتماعی
  • ژانر: رئالیتی شو – کمدی – خانوادگی
  • محصول: ایران 1399


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (244 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (164 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (133 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (124 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (76 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (52 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....