معرفی و بررسی بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time

  جمعه، 25 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time
بازی Crash Bandicoot 4 یک بازی پلتفرمر سه بعدی ساخته استودیو Toys for Bob است در این زمینه با ساعدنیوز همراه باشید.

بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time

در تاریخ 2 اکتبر 2020 (11 مهر 99) برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شود. این بازی را شرکت اکتیویژن عرضه خواهد کرد. شرکتی که با عرضه بازسازی سه گانه اصلی کرش در سال 2017 و عرضه آن تحت برند N.Sane Trilogy علاقه خود برای احیای این مجموعه بازی و تبدیل کردن آن به یک دارایی سودده را نشان داد.

پس از اقبال و موفقیت این مجموعه بازسازی عناوین کلاسیک کرش، نقشه های اکتیویژن برای معرفی و انتشار قسمت چهارم بازی پس از چندین سال، به مرحله اجرا رسیدند.

بازی جدید کرش بعد از مدت ها گمانه زنی و شایعاتی که از ساخت آن به گوش می رسید به طرز مرموزی معرفی شد. اکتیویژن در واقع روند رونمایی های مرموز و نیازمند رمزگشایی خود را که همین چند وقت پیش با رونمایی از بازی Call of Duty Black Ops: Cold War به اوج خود رسید را به نوعی با بازی Crash Bandicoot 4 آغاز کرده بود. چند روز پس از ارسال تعدادی پازل از ماسک مرموز به فعالان رسانه ای این بازی رسما معرفی شد.

این بازی یکی از معدود عناوین سال 2020 است که پس از رونمایی اولیه و اعلام تاریخ انتشار آن، دچار تاخیر نشد و بازی طبق همان تاریخ تایید شده ابتدایی، در مهر ماه 99 عرضه می شود. در عوض مدتی پس از رونمایی از بازی برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، اکتیویژن احتمال عرضه بازی برای پلتفرم های دیگر را رد نکرد و به همین خاطر احتمال می رود این بازی برای کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و رایانه های شخصی (PC) هم عرضه شود.

در ماه آگوست سال 2020 نیز در کدهای وبسایت رسمی بازی، اشاراتی به نسخه نینتندو سوییچ بازی یافت شد که احتمال عرضه این بازی برای این کنسول هیبریدی نینتندو را افزایش داد، اما هنوز هیچ چیز در این باره تایید نشده است.

داستان Crash Bandicoot 4: It's About Time همان قدر که از این مجموعه انتظار دارید، پرشده از شوخی ها، لحظات اغراق آمیز و بی منطقی سرگرم کننده ای است که همیشه در حاشیه قرار می گیرد و صرفا مقداری به جذابیت کلی تجربه ی بازی می افزاید.

یک بار دیگر انتروپی و دکتر نئو کورتکس می خواهند به کمک اوکا اوکا کرش را نابود کنند و یک بار دیگر کرش، کوکو و آکو آکو باید به نجات جهان بپردازند. این بار البته کرش به خاطر ایجاد شدن یک حفره در صفحه ی فضا-زمان، به محیط های بسیار بیشتری سر می زند و می خواهد به کمک چهار ماسک قدرت باستانی، نظم را به دنیا بازگرداند.

هر شخصی که سری بازی Crash Bandicoot را می شناسد، می داند که نباید با انتظارات ویژه ای به سمت داستان و داستان گویی آن برود. ولی خوش بختانه Crash Bandicoot 4: It's About Time در معرفی ذات داستانی خود به مخاطب تازه نفس هم عالی است و در عرض چند دقیقه به همه می فهماند که قصه در مقابل گیم پلی بازی، چه جایگاهی دارد.

در نتیجه تک تک کات سین های داستانی، دیالوگ های جالب و کمدی تصویری «کرش بندیکوت 4»، همواره حکم ارزش افزوده بر کشش گیم پلی چالش برانگیز و شیرین بازی را دارند.

از منظر بصری با یک عنوان فوق العاده طرف هستیم که همانند یک انیمشن خوش رنگ و لعاب با شروع هر مرحله برای ما به نمایش در می آید. تمام مراحل به بهترین شکل ممکن و با بیشترین جزیئات طراحی شده اند و به لطف مدلینگ جدید کرش و دیگر شخصیت ها در کنار انیمشین های نرم و روان آن ها، حال با یکی از بهترین عناوین عرضه شده در نسل هشتم کنسول ها در زمینه بصری همراه هستیم.

از همان شروع مرحله ها، به لطف دراو دیستنس عظیم و نمایش یک محیط پویا همراه با ده ها موجود زنده و طیف گسترده رنگ پردازی آن ها، پکیجی کامل و چشم نواز در قالب Crash Bandicoot 4: It’s About Tim خلق شده که تنها می توان آن را مورد تحسین و ستایش قرار داد. تک تک اجزای محیط با بالاترین جزیئات ممکن طراحی شده اند و هر کدام از آن ها به حضور ما در محیط واکنش نشان می دهند.

دوربین بازی هم به بهترین شکل ممکن تغییر می کند تا هر چه بیشتر بتوانیم از گرافیک فوق العاده بازی لذت ببریم. Toys for Bob سعی کرده تا برای ساخت قطعات موسیقی بازی، تلفیقی از قطعات قدیمی و قطعات جدید را برای مراحل استفاده کند که علاوه بر حفظ حس و حال نوستالژیک سری، شامل قطعات جدیدی هم می شود.

تصویر

ویژگی های بازی

خلق موقعیت های متنوع به کمک مینی گیم های کوتاه متفاوت، تبدیل کردن گشت وگذار مفصل در محیط به تنها راه پیشرفت در بخش هایی خاص از بازی و آزاn کردن بیشتر و بیشتر مراحل اصلی و فرعی. این ها تنها بخشی از کارهای انجام شده توسط بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time برای جلب نظر مخاطب هستند.

بازی دائما گیمر را درگیر با خود نگه می دارد و بدون تحمیل محتواهای اضافه بر او، مدام مراحل بیشتری را تقدیم وی می کند.

اگر فقط می خواهید به صورت مستقیم مراحل داستانی اصلی را پشت سر بگذارید و آن چنان به شکستن همه ی جعبه ها اهمیت ندهید، هیچ مشکلی نیست. اما بازی اجازه می دهد که بدانید با انجام هر کار اضافه، پاداشی دریافت می کنید. برخی از این پاداش ها باعث می شوند که توانایی شخصی سازی کاراکترها را داشته باشید و از این کار لذت ببرید و بعضی از آن ها سبب می شوند بتوانید دقایق بیشتری را با جهان «کرش بندیکوت 4» بگذرانید.

مخصوصا باتوجه به اینکه بسیاری از مراحل فرعی بازی، انصافا جذابیت مراحل اصلی را دارند و به شکلی متفاوت مخاطب را سرگرم می کنند. بازی انقدر محتواهای باکیفیت را تحویل ما می دهد که چند محتوای اضافی نه چندان جذاب آن، ابدا به چشم نمی آیند.

بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time را نه تنها می توان به عنوان یکی از بهترین آثار در سبک پلتفرمینگ سه بعدی در نسل هشتم کنسول ها به حساب آورد، بلکه میتوان آن را ادامه ای فوق العاده برای شماره سوم کرش بندیکوت دانست که هم موفق شده تا ویژگی های قبلی سری را حفظ کند و هم نوآوری های فراوانی دارد که تجربه ای فوق العاده و سرگرم کننده را برای گیمر رقم میزند. البته در این بین، انتقادهایی هم به بخش چند نفره و تعداد کم مراحل آن وارد است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (517 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (101 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!