معرفی و بررسی بازی Overwatch

  جمعه، 25 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی بازی Overwatch
شرکت Blizzard Entertainment در مراسم BlizzCon 2019 عنوان تازه ساخته شده خود یعنی Overwatch 2 را معرفی کرد در این زمینه با ساعدنیوز همراه باشید.

بازی Overwatch

با شخصیت های رنگارنگ Overwatch و جهان پرنور و فراگیر این بازی، Blizzard جهان بازی های تیراندازی تیمی را به بازار جدیدی عرضه کرده است. هر یک از اعضای تیم های شش نفره، نقش تانک، DPS و هیلر را بر عهده می گیرند تا برای دستیابی به اهدافی با تیم مقابل مبارزه کنند، در این بازی فقط تعداد بیشتر کسانی که می کشید مهم نیست.

این بازی به کار تیمی پاداش می دهد و این توانایی، یکی از نیازهای ضروری این بازی است. اکنون 27 قهرمان در این بازی وجود دارد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که برای هر سبک بازی دست کم یک قهرمان وجود دارد.

نسخه جدید بازی Overwatch با نام Overwatch 2 را معرفی کند که پس از مدتی شرکت Blizzard Entertainment به طور رسمی اعلام کرد که این بازی در مراسم مذکور معرفی خواهد شد و برخی جزییات آن نیز در این مراسم اعلام می شود. این بازی تا قبل از معرفی در مراسم مذکور به یکی از رازهای دنیای عناوین رایانه ای تبدیل شده بود و شرکت Blizzard Entertainment در برابر انتشار حتی کوچک ترین اطلاعات از آن مقاومت می کرد.

اما این شرکت بالاخره در مراسم BlizzCon 2019 از بازی جدید خود یعنی Overwatch 2 پرده برداشت و اولین اطلاعات درباره این بازی را منتشر کرد. پس از معرفی بازی مذکور، شرکت سازنده دست به پخش یک ویدیو طولانی از این بازی زد که نشان می داد شخصیت های Winston، Tracer و mei برای مبارزه به شهر پاریس خواهند رفت.

شرکت Blizzard Entertainment اعلام کرده است که بخشی به نام Push از این بازی تا آخر هفته و در محل برگزاری نمایشگاه BlizzCon 2019 توسط گیمرها قابل اجرا خواهد بود. در این مراسم همچنین اعلام شد که بازی Overwatch 2 برای کنسول سوییچ نیز عرضه خواهد شد که بسیاری از منتقدان بازی نسبت به عرضه این بازی برای کنسول مذکور اعلام رضایت کرده و اعلام کردند که شرکت سازنده بازی می تواند با این کار سود بسیار خوبی از فروش بازی Overwatch 2 کند.

هنوز هیچ تاریخی برای عرضه بازی Overwatch 2 اعلام نشده است و گیمرها باید تا زمان اعلام رسمی تاریخ عرضه این بازی صبر کنند.

تصویر

بلیزارد (Blizzard Entertainment) یکی از کمپانی هایی است که همواره در بازی های خود اولویت اصلی را خلق یک گیم پلی عالی قرار داده است. نسخه های استراتژیک Warcraft در زمان خود بهترین و بالانس ترین گیم پلی را در بین بازی های استراتژیک داشتند و این امر در مورد سری StarCraft هم صدق می کند.

یا به عنوان یک مثال بهتر، می توان به World of Warcraft اشاره کرد که با گذشت چندین سال از عرضه نسخه اولیه و با وجود اینکه این روز ها دیگر از لحاظ گرافیکی در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد، هنوز هم افراد زیادی به دلیل همین گیم پلی غنی آن را بازی می کنند.

این مسئله در مورد دیگر بازی های این کمپانی بزرگ هم صدق می کند گه آخرین نمونه آن ها Overwatch است. با اینکه این بازی اولین تجربه بلیزارد در سبک تیراندازی اول شخص است و به همین دلیل هم کمی در موفق بودن آن شک داشتم، ولی مشخص است که علی رغم نداشتن تجربه قبلی، بلیزارد به خوبی ویژگی هایی که می توانند باعث موفقیت یک بازی در این سبک شوند را بررسی کرده و تک تک آن ها را به خوبی در بازی خود پیاده کرده است.

به عنوان یک تیراندازی اول شخص آنلاین، «وجود بالانس» در بازی و «توانایی محور بودن» آن بسیار مهم و حیاتی هستند و این دقیقا همان ویژگی است که در بازی های موفق هم سبک مثل Counter Strike یا Quake نیز به خوبی رعایت شده است.

در Overwatch کلا شاهد ۲۱ قهرمان هستیم که هریک از آن ها از لحاظ ظاهری، شخصیتی و خصوصیات مبارزه ای با یکدیگر فرق دارند و در ۴ کلاس تانک، پشتیبان، مهاجم و مدافع دسته بندی می شوند. هر قهرمان دارای دو توانایی خاص است و یک توانایی «آلتیمت» (Ultimate) هم دارد که پس از مدتی شارژ می شود و بسیار قدرت مند است.

با وجود تمام این تفاوت ها بین هیرو های بازی، سازندگان آن قدر هنرمندانه نقاط ضعف و قوت این قهرمان ها را پی ریزی کرده اند که هیچ یک از آن ها از ابتدا محکوم به شکست نیست و هیچکدام هم برتری خاصی نسبت به دیگری ندارد.

این وسط تنها عاملی که می تواند تعیین کننده موفقیت یا شکست در نبرد ها باشد، همکاری تیمی و از آن مهم تر توانایی های گیمر است. همین مساله اصلی ترین نقطه قوت بازی و عاملی است که باعث می شود بتوان ساعت ها Overwatch را تجربه کرد، از آن لذت برد و هرگز حس نکرد که بازیکن رقیب، به دلیل استفاده از یک هیروی به خصوص، شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

المان دیگری که در Overwatch عملکرد بسیار خوبی دارد، بخش گرافیکی بازی است. این قضیه هم در مورد گرافیک هنری و هم گرافیک فنی این اثر صدق می کند. از حیث فنی، بافت های بازی کیفیت بسیار خوبی دارند و از آن مهم تر، شاهد یک تجربه روان با نرخ ثابت ۶۰ فریم هستیم که برای یک بازی در این سبک امری ضروری است و اگر شاهد افت فریم بودیم، قطعا این مساله می توانست به تجربه بازی و ریتم آن ضربه بزند.

ولی Overwatch حتی در شلوغ ترین صحنه ها هم با نرخ ثابت ۶۰ فریم اجرا می شود. از مباحث فنی که فاصله بگیریم، به گرافیک هنری این بازی می رسیم که در یک کلام عالی و ستودنی است. بلیزارد برای بازی سراغ یک گرافیک انیمیشنی رفته که هم واقعا زیبا اعمال شده است و هم کاملا مطابق با حال و هوای بازی است و در طراحی تک تک قسمت های این اثر از شخصیت ها گرفته تا محیط بازی، شاهد جلوه های هنری بسیار زیبایی هستیم.

یکی دیگر از نقاط مثبت بسیار مهم Overwatch، مخصوصا برای ما گیمر های ایرانی، سرورهای عالی بازی است. به جرأت می توان گفت که حتی با معمولی ترین اینترنتی که تصور کنید هم می توان Overwatch را بدون ذره ای تاخیر یا مشکل تجربه کرد و شخصا در چند روزی که بازی تجربه کردم، شاهد هیچ قطعی یا مشکل مشابه نبودم و سیستم پیدا کردن نبرد بازی هم بسیار سریع و عالی عمل می کند.

تمام المان های Overwatch دقیقا همانند قطعات پازل به بهترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته اند و یک تجربه ناب را خلق کرده اند. در کل اگر دنبال یک بازی سرگرم کننده هستید و مخصوصا اگر دوستانی دارید که می توانید بازی را همراه با آن ها تجربه کنید، در خرید Overwatch لحظه ای شک نکنید و حداقل از سه ماه تابستان پیش رو با تجربه این بازی برای خودتان یک لذت غیرقابل وصف خلق کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (124 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!