دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / بازی های کامپیوتری /

معرفی و بررسی بازی Monument Valley 

یکشنبه، 09 آذر 1399
بازی Monument Valley در قسمت دوم زیباتر، احساساتی‌تر، رنگارنگ‌تر و متاسفانه از حیث درجه سختی ساده‌تر از قبل برگشته است با ساعدنیوز همراه باشید.

دنباله ها وظیفه ی سختی در گسترش مرزهای قسمت های قبلی برای دوباره شگفت زده کردن مان، بهبود کمبودها و مشکلات آنها و غافلگیر کردن دوباره مان در همان دنیایی که آن را از قبل می شناختیم دارند. دیگر روبه رو شدن خشک و خالی با ایده ای بکر کافی نیست.

حالا وقت درهم شکستن باور و تصویر قبلی مخاطب از آن ایده و پرورش آن برای رسیدن به نتایج غیرمنتظره تری است. دنباله های کمی به چنین درجه ای از تکامل دست پیدا می کنند و باید خبر بدهم که Monument Valley 2 همزمان یکی از این دنباله ها هست و هم نیست. بازی ای که ابدا یک بازی مطلقا بد نیست، ولی بدون شک به همان اندازه که تحسین برانگیز ظاهر می شود، به همان اندازه هم ناامیدتان می کند.

خیلی کم پیش می آید برای یک بازی موبایل به اندازه ی یک بازی کنسولی پرخرج لحظه شماری کنم. ولی خاطره ی غافلگیرکننده و خوشی که از قسمت اول Monument Valley، ساخته ی استودیوی آس تو گیمز (Ustwo Games) داشتم کاری کرده بود تا همیشه برای بازگشت به دنیای آرامش بخش و غوطه ورکننده ی این بازی گوش به زنگ باشم. چون آس تو امکان نداشت بعد از موفقیت غول پیکر تجاری و جملات محبت آمیزِ فراوان منتقدان، به فکر ساخت دنباله ای برای بهره برداری های بیشتر از معدنی که حفر کرده بود نباشد.

اهمیت و جاذبه ی «مانیومنت ولی» این بود که نشان داد بازی های موبایل می توانند به چیزی عمیق تر و بیشتر از بازی های شتاب زده و بی مغز و «کندی کراش» گونه ای که بازار بازی های موبایل را احاطه کرده اند تبدیل شوند. هدف بروبچه های استودیوی آس تو این بود تا با «مانیومنت ولی» نشان بدهند که بازی های موبایل می توانند با موفقیت از هنرهای دیگر الهام بگیرند.

تا ثابت کنند حتی یک بازی موبایل هم می تواند آن فاصله ی دور و درازی که بین کاربر و نمایشگر موبایلش است را از بین ببرد و او را در خود غرق کند. اینکه بازی های موبایل هم می توانند شاعرانه و رویایی باشند.

می توانند به جای تمرکز مطلق روی گیم پلی، به درهم تنیدگی جذابی از تمام اجزای یک بازی برسند که همه در ساختن یک تجربه ی کامل نقش دارند و حذف یکی از آنها می تواند ضربه ی بدی به آن بزند.

شاید «مانیومنت ولی» اولین بازی ای نبود که چنین ماموریت جاه طلبانه ای را برای خودش انتخاب کرده بود، ولی بدون شک یکی از بهترین هایشان بود که مورد استقبال گسترده ای در فضای جریان اصلی قرار گرفت.

یکی از بهترین جذابیت های «مانیومنت ولی» وقتی است که موفق می شود کاربر را به جای کاراکتر تحت کنترلش قرار بدهد. جایی که از یک هدایتگر از راه دور، به کسی تبدیل می شویم که وسط بلبشویی از بناهای درهم پیچیده و سازه های کج و کوله ی هندسی گرفتار شده است که به طرز منظمی در یکدیگر ذوب شده اند. جایی که ناگهان خودتان را در حالی پیدا می کنید که می توانید سردرگمی و حالت تهوع کاراکتر داخل بازی را احساس کنید.

متاسفانه «مانیومنت ولی ۲» حتی یک عدد از این مراحل را هم ندارد. نمی دانم آس تو بازی را با شتاب زدگی عرضه کرده یا از قصد خواسته تا با آسان کردن بازی، مشتریان بیشتری به دست بیاورد یا همه چیز از گور داستان محورتر بودن این بازی نسبت به قبلی بلند می شود. هرچه هست، «مانیومنت ولی ۲» از لحاظ طراحی مرحله به جز معرفی چندتا مکانیک پتانسیل دار، چیزی به این سری اضافه نمی کند.

اگر بسته های الحاقی بازی اول وجود خارجی نداشتند، احتمالا «مانیومنت ولی ۲» تر و تازه تر به نظر می رسید. اما وجود آنها، عقب افتادگی و کمبودهای این بازی را بیش از پیش نمایان می کند نمی دانم. شاید سازندگان تصمیم گرفته اند تا مراحل دشوارتر و پیشرفته تر بازی را مثل کاری که با قسمت اول کردند در قالب یک بسته ی الحاقی منتشر کنند.

شاید خواسته اند تا بازی اصلی را برای تمام سنین و سلیقه ها قابل بازی حفظ کنند. اگرچه از یک طرف دوست دارم تا کارم هنوز با «مانیومنت ولی ۲» تمام نشده باشد و سازندگان بتوانند با بسته الحاقی کمبودهای بازی اصلی را جبران کنند، ولی از طرف دیگر امیدوارم که خبری از بسته الحاقی نباشد.

مخصوصا اگر با یک بسته الحاقی پولی سروکار داشته باشیم. در آن صورت شاهد پیوستن آس تو به جمع استودیوهایی هستیم که محتوای اصلی بازیشان را از محصول نهایی جدا می کنند و به صورت جداگانه در قالب د ی ال سی می فروشند.

برخی از ویژگی های بازی Monument Valley 2 اندروید :

- ساختن انواع پازل های منحصر به فرد
- وجود انواع مراحل زیبا پر از پازل های حیرت انگیز
- کشف تغییرات دینامیک بین شخصیت ها
- آثار هنری الهام گرفته، ترکیبی از سبک های معماری، جنبش های هنری و تاثیرات شخصی
- تبدیل شدن هر کدام از آثار هنری به ساختار هندسی خیره کننده
- صداهای منحصر به فرد ملودیک مناسب هر مرحله از سفر

تغییرات نسخه ی v1.3.15 :

بهینه سازیهای مختلف و رفع مشکلات بازی

دستورالعمل نصب و اجرای بازی :

– ابتدا فایل نصبی بازی را دانلود و نصب کنید.

– فایل دیتا را دانلود و ان را از حالت فشرده خارج سازید. پوشه ی com.ustwo.monumentvalley2 را در مسیر Android/Obb حافظه داخلی کپی کنید.

– بازی را اجرا نمایید.

دانلود بازی:

دانلود بازی از گوگل پلی


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC