دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی جیلی بویو مدل L 

چهارشنبه، 23 آذر 1401
جیلی بویو L یک شاسی بلند جادار است که با تریم‌های بنزینی و هیبریدی خود، هر خریداری را راضی خواه کرد. در ادامه بیشتر با Geely Boyue L آشنا خواهیم شد.

هنر چینی ها فقط به ساخت سدان های کامپکت برقی و مینی هاچ بک های EV ختم نمی شود. آن ها طی سال های گذشته در طراحی شاسی بلندهای سایز بزرگ هم به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده اند. خودرو جیلی بویو از زمان تولد تا کنون در نسخه های متعددی روانه بازار شده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی جیلی بویو مدل ال بپردازیم که به تازگی رونمایی شده است و قرار است در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ به بازار چین عرضه شود.

مشخصات فنی جیلی بویو مدل ال

این خودرو بر مبنای پلتفرم “CMA” (کوتاه شده عبارت Compact Modular Architecture) طراحی شده است که یکی از شاهکارهای همکاری ولوو و جیلی محسوب می شود و می تواند با خودروهای ICE و هیبریدی هماهنگ شود. در همین راستا، جیلی بویو L در چهار تریم مختلف به بازار خواهد آمد. که در ادامه به آن ها نگاهی خواهیم داشت:

  • پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ ۲ لیتری با ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور هماهنگ با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه
  • پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ ۱.۵ لیتری با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور هماهنگ با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه
  • پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری هیبرید هماهنگ با گیربکس اتوماتیک 3 سرعته DHT
  • پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری پلاگین هیبرید هماهنگ با گیربکس اتوماتیک 3 سرعته DHT

طراحی ظاهری جیلی بویو مدل ال

جیلی بویو ال بر اساس پلتفرم CMA ساخته شده، پلتفرمی که به کمک جیلی و ولوو توسعه پیدا کرده است. ابعاد این خودرو شامل ۴۶۷۰/۱۹۰۰/۱۷۰۵ میلی متر و فاصله بین محوری ۲۷۷۷ میلی متر می باشد. چراغ های روشنایی روز ال ای دی به صورت کامل درون جلوپنجره تعبیه شده و طراحی آن ها محصولات کادیلاک را یادآوری می کند. بررسی ها نشان می دهد رینگ های آلیاژی نصب شده روی خودرو انحصارا برای جیلی بویو ال طراحی شده اند.

باید اشاره کرد جلو پنجره این شاسی بلند از دو قسمت مختلف تشکیل شده است. سپر اصلی با طرح مشبک مستطیلی و هواکش پایینی همراه با لیپ سپر در کنار چراغ های مدرن ال ای دی چند تکه ای با طراحی پرانتزی، اصلی ترین المان های طراحی در نمای روبروی خودرو محسوب می شوند. لازم به ذکر است چراغ های ال ای دی خودرو به طور کاما یکپارچه با جلو پنجره این خودرو طراحی شده و استایل آن ها همانطور که پیشتر ذکر شد تداعی کننده محصولات کادیلاک است.

جلو پنجره کهکشانی و چراغ های باریک جلو با طرح ل مانند که در بخش عقب نیز تکرار شده است. مهمترین ویژگی های ظاهری بویو ال را تشکیل می دهد. همچنین یک چین خوردگی در بخش جانبی دیده می شود که از روی درب ها تا ستون دی امتداد دارد. خودرو ظاهری دو رنگ داشته و سقف و ستون های آن سیاه رنگ هستند تا با رنگ مشکی سپرها و قلاب های فوقانی چرخ ها هماهنگی پیدا کند.

به طور کلی شاسی بلند جیلی بویو ال طراحی خیلی جذابی دارد و در نمای کناری همانطور که اشاره شد دو خط شخصیت برجسته یکی از درب جلو تا زیر ستون دی به طور مورب و دیگری از درب عقب تا نقطه شکست چراغ های عقب کشیده شده است. ضمنا جیلی به جای استفاده از دستگیره های درب جدید که بیرون می آیند، دستگیره های معمولی استفاده کرده است. این دستگیره ها میان خودروسازان چینی مرسوم است.

به این ترتیب بررسی ها نشان داد جیلی بویو ال برای درب ها به دستگیره های معمولی مجهز شده و فاقد دستگیره های پاپ آپ می باشد. همچنین در این نما قلاب های مشکی رنگ گلگیر و رکاب را شاهد هستیم و بعد از رینگ های ۵ پره دوال ۱۹ اینچی به انحنای زیبای سقف کاملا مشکی رسیده که حقیقتا چهره ای اسپرت و جذاب به این شاسی بلند خانوادگی بخشیده است.می توان گفت هنر طراحان جیلی در نمای عقب خودرو به اوج می رسد. در این نما علاوه بر آنتن کوسه ای و اسپویلر سقفی دو تکه، چراغ های ال ای دی را شاهد هستیم که بی شک با طرح عجیب شان همه چیز را تغییر می دهند.

طراحی داخلی جیلی بویو مدل ال

اگرچه تنها یک تصویر از کابین خودرو جیلی بویو مدل ال منتشر شده است ولی همین تصویر حرف های زیادی دارد. روی داشبورد نمایشگر دیجیتال عمودی ۱۳.۲ اینچی دیده می شود که با توجه به حالت قرار گیری آن، احتمالا به صورت ثابت بوده و چرخشی نیست. در ضمن به نظر می رسد که داشبورد با نمایشگر تریپل اسکرین پوشانده می شود و ابعاد کلاستر نیز از ۱۰.۴ اینچ بیشتر نشود.

همچنین سیستم مولتی مدیا از سیستم عامل اختصاصی جیلی برخوردار بوده که قدرت آن از پردازنده کوالکام ۸۱۵۵ نیرو می گیرد. سیستم بروز رسانی OTA نیز یکی دیگر از ویژگی های کابین جیلی بویو ال می باشد. بررسی ها نشان می دهد جیلی سبک جدیدی از طراحی غربیلک فرمان را در این خودرو به کار گرفته که استایلی ۴ شاخه داشته و طراحی آن دی شکل است.لازم به ذکر است سیستم عامل نمایشگرهای دیجیتالی این شاسی بلند گلکسی OS ایر نام دارد و به تدریج بروزرسانی می گردد. ناگفته نماند طراحی فرمان جیلی بویو ال تنها در خودروهای برقی پرچمدار مشاهده می شود.

امکانات جیلی بویو مدل ال

  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار نقاط کور
  • سیستم کروز کنترل تطبیقی
  • دوربین دنده عقب
  • سنسور های پارک در سپر عقب و جلو
  • سامانه تشخیص عابر پیاده و هشدار تصادف
  • سیستم تشخیص ترافیک پشت
  • دستیار باقی حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • دستیار باقی ماندن بین خطوط و سامانه هشدار خروج از خطوط

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی