دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی کیا سلتوس ۲۰۲۴ 

چهارشنبه، 05 مرداد 1401
اکنون کیا از فیس لیفت سلتوس با مدل 2024 رونمایی کرده که از جمله تغییرات می توان به هدلایت جدید با گرافیک داخلی متفاوت، مه شکن جدید و همچنین بافت مش جلوپنجره اشاره کرد. ادر ادامه این خودرو را بررسی میکنیم. همراه ما باشید.

در ژوئن ۲۰۱۹ بود که کیا سبد محصولات کراس اوور خود را با معرفی سلتوس گسترش داد. البته سلتوس در نوامبر همان سال برای آمریکایی ها معرفی شد و فروشش نیز از سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ استارت خورد. حالا این کراس اوور کامپکت آماده یک به روزرسانی به ویژه در بخش کابین شده تا در این کلاس بسیار رقابتی با دست پر وارد میدان شود.

تغییرات سلتوس ۲۰۲۴ فیس لیفت با بدنه آن آغاز می شوند یعنی جایی که شاهد چراغ های جلوی جدید با دیلایت های LED متفاوت و مه شکن های عمودی به روز هستیم. کیا همچنین ظاهر فلاپ جلو را تغییر داده و به نظر می رسد جلوپنجره هم اندکی بزرگ تر از قبل شده چراکه تریم نقره ای آن از مرکز به بخش پایینی نقل مکان کرده است. در بخش عقب یک نوار نورانی اضافه شده تا سلتوس را پهن تر نشان دهد. همچنین چراغ های عقب نیز ظاهری تیزتر پیدا کرده اند. رفلکتورهای قرمزرنگ نیز تغییر مکان داده اند و به پوشش پلاستیکی سپر رفته اند. همچنین خوشبختانه خبری از خروجی های اگزوز غیرواقعی نیست.

مشخصات فنی کیا سلتوس ۲۰۲۴

در حال حاضر مشخصات فنی کیا سلتوس ۲۰۲۴ معلوم نیست، اما احتمال دارد از موتور و گیربکس مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ استفاده کند. سلتوس فعلی دارای دو پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی، شامل ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۶ لیتری توربو است. موتور اولی ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن.متر گشتاور دارد و موتور توربو می تواند حداکثر قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن.متر را تولید کند.پیشرانه ۱۴۶ اسب بخاری از یک گیربکس CVT برای انتقال قدرت به چرخ ها استفاده می کند و موتور توربو از طریق جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته، قدرت را انتقال می دهد. کیا سلتوس ۲۰۲۴ را می توان هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم تمام چرخ متحرک سفارش داد.شتاب ۰ تا ۱۰۰ با موتور توربوشارژ حدود ۷.۳ ثانیه است، اما این زمان برای پیشرانه ضعیف تر ۳ ثانیه بیشتر خواهد بود.

مدل ۲۰۲۳ کیا سلتوس با موتور ۲ لیتری و دیفرانسیل جلو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۱ لیتر بنزین مصرف می کند و با سیستم دو دیفرانسیل میزان مصرف سوخت به ۸.۷ لیتر می رسد. این کراس اوور کوچک با پیشرانه ۱.۶ لیتری و سیستم AWD برای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۹.۴ لیتر بنزین نیاز دارد. در صورت یکسان بودن پیشرانه مدل ۲۰۲۴ با مدل قبلی، احتمالا مصرف سوخت مشابهی خواهد داشت.باک بنزین سلتوس ۵۰ لیتر ظرفیت دارد و با یک بار سوختگیری می توان ۶۵۸ کیلومتر با آن رانندگی کرد.

مشخصات کلی کیا سلتوس ۲۰۲۴

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۶ لیتر

۲ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

طبیعی

قدرت

۱۷۵ اسب بخار

۱۴۶ اسب بخار

گشتاور

۲۶۴ نیوتن.متر

۱۷۹ نیوتن.متر

گیربکس

۷ سرعته اتوماتیک DCT

اتوماتیک CVT

محور محرک

دو دیفرانسیل

دیفرانسیل جلو

شتاب

۷.۳ ثانیه

۱۰.۳ ثانیه

سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های کیا سلتوس ۲۰۲۴

طول

۴۳۶۹ میلیمتر

عرض

۱۸۰۱ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۳۱ میلیمتر

فاصله محورها

۲۶۲۹ میلیمتر

وزن خالص

۱۳۶۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق

۷۵۳ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۰ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات کیا سلتوس ۲۰۲۴

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری کیا سلتوس ۲۰۲۴

زبان طراحی مدل فعلی کیا سلتوس جذاب و دیدنی است، اما مدل ۲۰۲۴ تغییراتی داشته که ظاهر بهتری به کراس اوور کوچک داده است.در قسمت جلو، چراغ های LED جدید دیده می شود و طرح جلوپنجره نیز اصلاح شده است. دی لایت های LED تا روی جلوپنجره امتداد پیدا کرده اند و مه شکن ها هم در دو گوشه سپر از حالت دایره ای به مستطیلی و عمودی تبدیل شده اند.در نمای عقب، خروجی های تزیینی مدل فعلی در کیا سلتوس ۲۰۲۴ دیده نمی شود که تغییر درست و به جایی است. طرح چراغ های عقب هم عوض شده و به وسیله یک نوار نوری روی در صندوق به هم متصل شده اند.در نهایت، فیس لیفت کیا سلتوس ۲۰۲۴ خودرویی زیباتر و جذاب تر را پیش روی بیننده و خریدار قرار داده است.

طراحی داخلی کیا سلتوس ۲۰۲۴

فضای داخلی کیا سلتوس ۲۰۲۴ نیز دچار دگرگونی هایی نسبت به مدل ۲۰۲۳ شده است. در حالی که مدل فعلی دارای فضای سنتی تر، کیلومترشمار آنالوگ و نمایشگر لمسی مجزا است، سلتوس مدل ۲۰۲۴ یک نمایشگر بزرگ دو تایی دارد که بخش پشت فرمان نقش کیلومترشمار را بازی می کند و بخش وسط داشبرد، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در اختیار کاربر قرار می دهد.در کنسول میانی هم اهرم سنتی دنده با یک غربیلک چرخان جایگزین شده است. نورپردازی داخلی از دیگر تغییراتی است که در سلتوس جدید دیده می شود.با توجه به یکسان بودن ابعاد و اندازه مدل های فعلی و جدید کراس اوور کیا، فضای صندوق عقب نیز تغییری نمی کند و همچنان ۷۵۳ لیتر ظرفیت دارد و اگر صندلی های عقب را تا کنید، فضای صندوق به ۱۷۷۸ لیتر می رسد.

کیا سلتوس؛ آپدیت کوچک

کیا سلتوس ۲۰۲۴ با تغییرات و به روزرسانی هایی که داشته، رو به جلو حرکت کرده و خودرویی جذاب تر و کاراتر شده که با وجود ابعاد و اندازه کوچک و جمع و جور، کابین جادار و صندوق عقب بزرگی دارد.زمان عرضه و قیمت خرید خودرو سلتوس جدید هنوز مشخص نیست. اما حدس می زنیم که اواسط سال ۲۰۲۳ با قیمت حدودا ۲۴ هزار دلار در دسترس خریداران و مشتریان قرار بگیرد. از رقبای کیا سلتوس می توان به هوندا HR-V و مزدا CX-30 نام برد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی