دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی تویوتا C-HR پرولوگ 

دوشنبه، 19 دی 1401
تویوتا ، بزرگ‌ترین خودروساز جهان، مدل مفهومی تویوتا C-HR پرولوگ را معرفی کرده است تا نشان دهد نسل بعدی C-HR چه شکلی خواهد بود.در این مطلب این خودرو را بررسی می کنیم. همراه ما باشید.

تویوتا با رونمایی از کراس اوور کوچک و شهری C-HR در سال ۲۰۱۶ ثابت کرد که توانایی طراحی و تولید خودروهای جذاب و متفاوت را دارد. با گذشت تقریباً ۶ سال، این کمپانی ژاپنی حالا مشغول توسعه نسل دوم C-HR است و با معرفی یک خودروی مفهومی با نام C-HR پرولوگ به استقبال آن رفته است. این کانسپت نشان می دهد نسل دوم هم از طراحی خاص و متمایزی برخوردار خواهد بود.

مشخصات فنی تویوتا C-HR پرولوگ

تویوتا C-HR فعلی با دو پیشرانه بنزینی و هیبریدی در بازار موجود است و از یک گیربکس CVT برای انتقال قدرت به چرخ های جلو یا دو دیفرانسیل استفاده می کند.تویوتا C-HR پرولوگ یک خودرو مفهومی است و به همین خاطر جدول کامل مشخصات فنی ندارد. با وجود اینکه از نظر مدیران ژاپنی خودروهای آینده فقط برقی نخواهند بود، اما با عرضه کراس اوور برقی تویوتا bZ4X نشان داده اند که نیم نگاهی به این بخش بازار دارند و نسل بعدی C-HR را با پیشرانه تمام برقی و همین طور پلاگین هیبرید تولید خواهند کرد. علاوه بر این، پیشرانه های هیبریدی، بنزینی و هیدروژنی جزو برنامه های تویوتا برای استفاده در محصولات آینده اش قرار دارد.

طراحی ظاهری تویوتا C-HR پرولوگ

کانسپت تویوتا C-HR پرولوگ بدنه ای با ترکیب رنگ مشکی، نقره ای و نارنجی دارد. المان های اصلی این خودرو مدل های اخیری مثل پریوس و کراون را در ذهن تداعی می کنند. هر چند این کانسپت طراحی پیچیده ای دارد، اما به نظر می رسد همانند آیگو X، با تغییرات اندک راهی خطوط تولید شود.اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم خط و خطوط کانسپت تویوتا C-HR پرولوگ بیشتر و تیزتر از نسل فعلی C-HR است. چراغ های اصلی این خودرو مثل محصولات اخیر تویوتا ساختاری باریک و بومرنگی شکل دارند. جایگاه دستگیره در عقب باز هم خاص است و مهندسان این المان را در امتداد چراغ های عقب قرار داده اند.

خودروهای مفهومی معمولاً با رینگ های بزرگ طراحی می شوند. این اصل درباره تویوتا C-HR پرولوگ نیز صادق است و رینگ های آن ابعاد غیرمتعارفی نسبت به بدنه دارند. می توان حدس زد که این رینگ ها در نسخه تولید انبوه کوچک تر خواهند شد. به غیر از این، پیش بینی می شود دستگیره های در کشویی و همچنین دوربین های جانبی جای خود را به دستگیره های معمولی و آینه های جانبی رایج بدهند.نمای عقب کانسپت تویوتا C-HR پرولوگ طراحی بسیار پیچیده تری دارد. شیب زیاد شیشه، اسپویلر سقفی، چراغ های سرتاسری، برآمدگی زیاد در پنجم و دیفیوزر حجیم از جمله ویژگی های این مفهومی در نمای عقب هستند.

طراحی داخلی تویوتا C-HR پرولوگ

تویوتا تصویری از کابین پرولوگ منتشر نکرده است، اما احتمالا فضای داخلی آن شباهت هایی با پریوس و کراون جدید داشته باشد. همچنین به گفته مدیران خودروساز ژاپنی، C-HR جدید ابعاد و اندازه بزرگ تری از نسل فعلی دارد و با داشتن فاصله محوری بیشتری، فضای بزرگ تری را در اختیار سرنشینان، به خصوص در ردیف عقب قرار خواهد داد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC