دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / معرفی و بررسی خودرو /

معرفی و بررسی خودروی تویوتا هایلوکس برقی 

دوشنبه، 12 دی 1401
تویوتا اخیرا جشن شصت سالگی خود را در تایلند برقرار کرد و در جریان آن از نسخه آزمایشی تویوتا هایلوکس برقی رونمایی شد. در ادامه این خودرو بیشتر معرفی می شود. همراه ما باشید.

تویوتا هایلوکس یکی از پیکاپ های مشهور این شرکت ژاپنی در بازار جهان است که به دلیل ساختار فنی ساده و کیفیت ساخت فوق العاده، شهرت قابل توجهی دارد. هایلوکس هم اکنون در قالب نسل هشتم و با موتورهای شش یا چهار سیلندر به دست مشتریان می رسد. اما به نظر می رسد که نسل بعدی این خودرو به عنوان نخستین نمونه از تویوتا هایلوکس برقی شناخته خواهد شد. این خبر یک فرض یا شایعه نیست، چرا که تویوتا یک مدل اولیه از این خودرو را معرفی کرده است.

تویوتا هایلوکس در تایلند بسیار محبوب است و مراسم رونمایی از این خودرو نیز توسط مدیرعامل این شرکت، یعنی «آکیو تویودا» انجام پذیرفت. علاوه بر هایلوکس، یک خودروی باری برقی به نام مدل مفهومی تویوتا IMV ۰ نیز در جریان این رویداد معرفی شد. انتظار می رود نسل جدید هایلوکس علاوه بر برق، با دیگر انرژی های جایگزین نیز عرضه شود. تویودا در حاشیه این مراسم گفت: «تولید خودرو های برقی تنها راه مقابله با آلودگی در جهان نیست.»
تویوتا همین اواخر بودجه ای را از دولت انگلستان دریافت کرد. هدف از تخصیص این بودجه، توسعه خودرو هایی با آلایندگی صفر از طریق سوخت هیدروژن است. تاکنون دو خودروی هیدروژنی از تویوتا به بازار عرضه شده اند که شامل تویوتا میرای و تویوتا هایلوکس FCEV هستند. در نسخه پیکاپ، مخازن هیدروژن زیر کابین قرار گرفته اند و وظیفه تأمین سوخت مورد نیاز پیشرانه درون سوز را برعهده دارند.

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس برقی

تویوتا هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی تویوتا هایلوکس برقی ارائه نداده است و آکیو تویودا هم چیزی از پیشرانه این خودرو و نحوه عملکرد آن در مراسم رونمایی اعلام نکرد.هایلوکس بنزینی دارای محور محرک دو دیفرانسیل است و اهالی کشورهای در حال توسعه از آن برای حمل و نقل بار، کشاورزی و کار در معدن استفاده می کنند. از این رو، طبیعی است که تویوتا هایلوکس Revo BEV دارای دو موتور برقی برای هر کدام از محورهای جلو و عقب باشد، تا بتواند از پس کارهایی که خودرو بنزینی انجام می دهد، بربیاید.نکته مهم دیگری که خودروساز ژاپنی حتما به آن توجه داشته است، بسته باتری خودرو برقی است. بُرد خودروهای برقی جدید به طور میانگین بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر در شرایط عادی است و رانندگی در جاده های ناهموار و حمل بار می تواند مسافت قابل رانندگی را کاهش دهد.

از آنجا که تویوتا هایلوکس برقی برای بازارهای جنوب شرق آسیا طراحی شده و قرار است برای حمل بار استفاده شود، احتمالا دارای پکیج های باتری بزرگ تری از دیگر محصولات برقی تویوتا خواهد بود.یکی از آپشن هایی که می تواند روی تویوتا هایلوکس برقی قرار بگیرد، امکان استفاده از آن به عنوان منبع تغذیه برای دیگر وسایل برقی و حتی تامین برقی خانه ها و منازل در مواقع اضطراری است. خودروساز ژاپنی قبلا این آپشن را در تویوتا C+pod به کار برده است که می تواند برق یک خانه را به مدت ۱۰ ساعت تامین کند.

طراحی ظاهری تویوتا هایلوکس برقی

مدلی که تویوتا از هایلوکس برقی در تایلند رونمایی کرد، از نوع تک کابین است و از نظر ابعاد و اندازه تقریبا با پیکاپ بنزینی فعلی یکسان است.وانت برقی همچنان همان حالت خشن و تهاجمی نسخه های بنزینی را حفظ کرده است. چراغ ها دارای شکل و شمایل یکسانی با تویوتا هایلوکس بنزینی هستند، اما مثل بقیه خودروهای برقی، دیگر خبری از جلوپنجره معمول با خطوط افقی نیست و یک پنل تقریبا یکدست چهره خودرو را پوشانده است و مه شکن ها درون قابی مشکی رنگ دو طرف سپر دیده می شود.

نمای جانبی و عقب وانت برقی تویوتا همانی است که در چند سال اخیر با هایلوکس های بنزینی دیده ایم، چون بدنه خودروهای پیکاپ معمولا به طراحان اجازه خلاقیت زیادی را در این بخش ها نمی دهد. تنها تفاوت هایلوکس برقی با بنزینی در کناره ها، دریچه شارژ خودرو است که بالای گلگیر جلوی سمت چپ دیده می شود.پکیج باتری زیر بدنه جاساز شده است و از این رو هایلوکس روو BEV احتمالا کمی بلند از مدل بنزینی باشد.

طراحی داخلی تویوتا هایلوکس برقی

تویوتا تصویری از طراحی داخلی تویوتا هایلوکس روو BEV منتشر نکرده است، اما با توجه به طراحی ظاهری که تفاوت خیلی زیادی با مدل های فعلی هایلوکس ندارد، کابین هم از طرح مشابهی استفاده خواهد کرد. البته حذف اهرم تعویض دنده، فضای بیشتری را برای ابزار و وسایل ریز در اختیار راننده و سرنشین قرار می دهد و کیلومترشمار هم دیجیتالی خواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن