مزوتراپی چگونه باعث جوانسازی پوست می‌شود؟

  جمعه، 06 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزوتراپی چگونه باعث جوانسازی پوست می‌شود؟
بالا رفتن سن زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا پوست به تولید کلاژن کمتری می‌پردازد و این امر منجر به کاهش انعطاف پذیری آن، خشکی و نازک شدن پوست، افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک خواهد شد.

علاوه بر تاثیر عوامل جوی مثل نور خورشید، تغذیه، سن و ارث در بروز چین و چروک صورت نقش مهمی دارند. با افزایش سن میزان کلاژن پوست به طور طبیعی کاهش پیدا می کند و همین امر باعث چروک و شکستگی پوست صورت می شود. در این وضعیت شاید شما به فکر استفاده از کرم ها و لوسیون های ضدچروک یا درمان های موضعی بیفتید، اما این کرم ها قادر به کم کردن عمق چروک ها نیستند و فقط می توانند از بروز چروک های جدید جلوگیری کنند.برای رفع این چروک ها یا باید عمل جراحی کرد که یک عمل تهاجمی با عوارض خاص خود است یا این که از روش مزوتراپی که یک عمل غیرتهاجمی است، استفاده کرد.البته در کنار مزوتراپی باید از سایر روش ها مانند میکرودرم ابرژین (لایه برداری مکانیکی ظریف) و بوتاکس نیز بهره برد.درمان های ترکیبی در رفع چروک ها و آسیب های پوستی نتیجه مطلوب تری خواهند داشت. برای درمان چروک های پیشانی و کنار چشم ها (مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) می توان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت آنها جلوگیری کرد و بعد با مزوتراپی به کشیدگی پوست و رفع چین و چروک ها کمک کرد.

این روشی است که در آن پزشک از سوزن های بسیار ریز برای تزریق آنزیم ها ، هورمون ها و ویتامین ها به پوست شما استفاده می کند تا آن را محکم و جوان سازی کند. این روش برای اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور برای کمک به تسکین درد ناشی از شرایط پزشکی ابداع شد. با این حال ، بعداً ، آن را در حیطه زیبایی پوست برای از بین بردن چربی (اغلب به عنوان جایگزینی برای لیپوساکشن) مورد استفاده قرار دادند.

اصطلاح مزو به معنای میانی است. این روش درمانی مزوتراپی نامیده می شود زیرا از سوزن های ریز برای تزریق به لایه میانی پوست استفاده می شود. تمام ایده این روش درمانی ، درمان مشکلات زمینه ای اساسی مانند التهاب و گردش خون ضعیف است که باعث ایجاد آسیب به پوست می شود .

مزوتراپی چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی به تحریک سلول های فیبروبلاست موجود در پوست می پردازند تا سطح تولید کلاژن افزایش یابد و علائم حاصل از پیری از بین برود. از جمله ترکیباتی که به بهبود سلامت پوست کمک می کنند و در مزوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند میتوان به فاکتورهای رشد، پپتیدها، ویتامین ها و آمینو اسیدها اشاره کرد که باعث جوان سازی پوست می شوند. در این روش مولکول هایی که سلول های پوستی را تحریک می کنند به درون پوست تزریق می شوند و به تدریج شما شاهد تغییرات ایجاد شده خواهید بود. هیالورونیک اسید یکی از ترکیباتی است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و هنگامی که به درون پوست تزریق می شود باعث برجسته شدن و آب رسانی عمیق پوست خواهد شد. ویتامین ها و آمینو اسیدهای مورد استفاده نیز باعث شادابی و لطافت بیشتر پوست می شوند.

در مزوتراپی از ۵۰ نوع ماده مغذی استفاده می شود که از طریق تفنگ مزوتراپی یا سوزن های کوچک به درون پوست ارسال می گردند تا به جوان سازی، ترمیم و تغذیه پوست بپردازند. مزوتراپی یک روش بدون درد است و پزشک قبل از شروع کار از پماد بی حسی برای کاهش درد و ناراحتی احتمالی حاصل از درمان استفاده خواهد کرد.

بالا رفتن سن زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا پوست به تولید کلاژن کمتری می پردازد و این امر منجر به کاهش انعطاف پذیری آن، خشکی و نازک شدن پوست، افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک خواهد شد. در فرآیند مزوتراپی پزشک به کمک سوزن های کوچک یا تفنگ مزوتراپی به ارسال ویتامین ها، مواد معدنی، عصاره طبیعی گیاهان، انواع آنزیم و هورمون به درون پوست می پردازد. این ترکیبات مغذی با افزایش گردش خون و تولید کلاژن بیشتر باعث جوان سازی پوست می شوند. به این ترتیب پوست سفت تر می شود و چین و چروک و افتادگی آن از بین می رود. مهم ترین نکته ای که در ارتباط با مزوتراپی وجود دارد این است که یک روش غیر تهاجمی است و ترکیبات مورد نیاز با دقت کامل و بدون ایجاد بافت اسکار به درون پوست ارسال می شوند. سوزن های مورد استفاده فقط به عمق یک تا ۴ میلی متری پوست نفوذ می کنند تا ترکیبات مورد نیاز را به مزودرم ارسال نمایند.

از جمله مزایای مزوتراپی می توان به کیفیت تزریق اشاره کرد. پزشک از بهترین مواد برای کسب نتایج مورد انتظار بیمار استفاده می کند تا چین و چروک پوست او برطرف گردد. زنان و مردانی که دچار مشکلات پوستی زیر هستند می توانند متقاضی مناسبی برای مزوتراپی باشند:

  • افرادی که دچار خشکی و افتادگی پوست هستند.
  • افرادی که دچار کاهش حجم عضلات صورت شده اند.
  • افرادی که پوست آنها چرب است و منافذ پوست شان باز شده است.
  • افرادی که دچار پتوز پیشرونده هستند.
  • افرادی که دچار قرمزی پوست صورت ناشی از بزرگ شدن عروق یا پارگی آن ها هستند.
  • افرادی که از تیرگی و پف زیر چشم رنج می برند.
  • افرادی که دچار بافت اسکار هستند.
  • افرادی که الاستیسیته پوست آنها کاهش یافته است.
  • افرادی که قصد دارند جای جوش خود را از بین ببرند.

می توان از مزوتراپی برای درمان نقاط زیر استفاده کرد:

  • چین و چروک پیشانی
  • خطوط بین ابرو
  • خطوط پنجه کلاغی
  • جوان سازی گونه
  • از بین بردن خطوط اطراف بینی
  • رفع چروک اطراف دهان
  • از بین بردن چروک روی بینی
  • رفع خطوط پرانتزی
  • رفع چروک روی چانه

برای چه افرادی؟

مزوتراپی نوعی روشی مراقبتی و جوانسازی است که تقریبا تمام افراد بالای ۲۵ سال می توانند از آن استفاده کنند، با جبران هیالورونیک از دست رفته آب رسانی انجام می شود.همچنین این روش برای افرادی که پوست خشکی دارند و یا افرادی که به واسطه دخانیات، سولاریوم، آفتاب و… پوست خشک و افتاده دارند بسیار توصیه می شود (البته نه تمام افراد، برای تشخیص قطعی ابتدا باید از نزدیک معاینه شوید)

آیا مزوتراپی صورت دردناک است؟

باید بگوییم چون ماده بسیار رقیق است تزریق آن خیلی دردناک نیست، اما باز هم پیش از تزریق تمام صورت را بی حس می کنیم.

شرایط پس از تزریق چطور است؟

پس از تزریق مقدار کمی رد سوزن ها روی صورت برای چند ساعت باقی می ماند، اما کبودی و التهاب بسیار نادر است.

آیا این روش عوارضی دارد؟

اگر از برندهای معتبر استفاده شود همچنین مزوتراپی صورت توسط پزشک انجام شود، عوارض محدود به کمی ورم و قرمزی تا چند ساعت پس از تزریق خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (28 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود