دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری /

مقابله جزئی اینستاگرام با سوءاستفاده جنسی از نوجوانان 

جمعه، 27 مهر 1403
کد خبر: 413586
ساعدنیوز: در حالی که سوء استفاده جنسی از نوجوانان در اینستاگرام رو به افزایش است، متا به موضوع «اخاذی جنسی» پرداخته و تغییرات حداقلی در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، واشنگتن‌پست، شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال‌های اخیر، به یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌ها در میان نوجوانان تبدیل شده است. اما این محبوبیت، همراه با آسیب‌های جدی و نگران‌کننده‌ای بوده که متأسفانه شرکت متا (مالک اینستاگرام) تا مدت‌ها نسبت به آن‌ها بی‌توجهی کرده است.

مشکلات اعتمادبه‌نفس، آزار جنسی، افسردگی و اضطراب برخی از آسیب‌هایی هستند که نوجوانان در این پلتفرم با آن مواجه شده‌اند. اسناد افشا شده توسط فرانسیس هاوگن مدیر اسبق متا، نشان داد که این شرکت از سال‌ها پیش از تأثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان آگاه بوده، اما منافع تجاری را بر سلامت کاربران ترجیح داده است.

حالا، پس از سال‌ها بی‌توجهی و در پی فشارهای عمومی و قانونی، اینستاگرام اقداماتی را برای محافظت از نوجوانان آغاز کرده است.

اینستاگرام می‌گوید در حال راه‌اندازی مجموعه‌ای از تنظیمات جدید برای مبارزه با اخاذی جنسی است: نوعی باج‌گیری که از تصاویر یا مکالمات جنسی برای تحت‌فشار قراردادن قربانیان جهت پرداخت پول استفاده می‌کند.

متا اکنون اذعان کرده که این جرم در حال افزایش است و برخی گروه‌های سازمان‌یافته با همکاری یکدیگر برای تحت‌فشار قراردادن نوجوانان جهت به‌اشتراک‌گذاری عکس‌های برهنه فعالیت می‌کنند.

این شرکت روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تنظیماتی مانند مخفی‌کردن لیست فالورهای نوجوانان از باج‌گیران احتمالی که ارتباط مجرمان با جوانان را دشوارتر می‌کند، اعمال خواهد کرد. متا افزود منابع بیشتری را برای آموزش علائم کلاهبرداری جنسی در اختیار نوجوانان قرار می‌دهد.

اینستاگرام همچنین ویدیویی در فیدهای نوجوانان در ایالات متحده، انگلیس، کانادا و استرالیا نمایش خواهد داد که در مورد چگونگی تشخیص کلاهبرداری‌های اخاذی جنسی است.

ویژگی محافظت در برابر برهنگی این اپلیکیش که تصاویر احتمالاً برهنه را تار می‌کند و قبل از ارسال چنین تصاویری به نوجوانان هشدار می‌دهد، برای حساب‌های کاربری نوجوانان در سراسر جهان فعال خواهد شد.

همچنین کاربران دیگر نمی‌توانند از پیام‌های موقت در چت اپلیکیشن اسکرین‌شات بگیرند. این یکی از روش‌هایی است که کلاهبرداران برای به‌دست‌آوردن تصاویر خصوصی از آن استفاده می‌کردند. آنتیگون دیویس، مدیر جهانی ایمنی متا، در مصاحبه‌ای این موارد را تأیید کرده است.

نکته جالب اینجاست که این قابلیت‌ها به شکل محدود و فقط در چند کشور خاص اجرا می‌شود درحالی‌که مشکل اخاذی جنسی و آسیب‌های مرتبط با آن یک مسئله جهانی است. این نشان می‌دهد که متا همچنان رویکردی گزینشی به حفاظت از کاربران خود دارد.

این شرکت با اعتراضات والدین و قانون‌گذاران در مورد امنیت نوجوانان در فضای آنلاین روبرو شده است و چند هفته قبل حساب‌های کاربری نوجوان جدیدی را با محافظت‌های بیشتر و نظارت بهتر برای والدین راه‌اندازی کرد.

اما منتقدان با این موضوع مخالفت کرده و می‌گویند متا از بهبودهای تدریجی امنیتی برای منحرف‌کردن توجه‌ها از مسائل بزرگ‌تر استفاده می‌کند (مانند تأثیرات منفی ادعا شده اینستاگرام بر سلامت کودکان و نوجوانان).

متا گفته که 63000 حساب کاربری مرتبط با حلقه‌های اخاذی را حذف کرده است.

سال گذشته41 ایالت آمریکا از متا به دلیل ایجاد ویژگی‌های اعتیادآور در برنامه‌هایش شکایت کردند. تعداد انگشت شماری از ایالت‌ها از جمله فلوریدا و اوهایو قوانینی را برای محدودکردن استفاده از شبکه‌های اجتماعی در میان نوجوانان تصویب کرده‌اند. در همین حال، برخی از مدافعان و قانون‌گذاران استدلال می‌کنند که غول‌های فناوری مانند متا باید تحقیقات داخلی خود را در مورد امنیت نوجوانان به طور عمومی به اشتراک بگذارند و مسئولیت قانونی محتوایی را که در برنامه‌هایی آنها ظاهر می‌شود بپذیرند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 27 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به کلیپ فوق جذاب از عروسی نیلوفر استخری، خواهر شاهرخ استخری با صدای برادر عروس/ ساده در عین حال لاکچری+فیلم
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
حال و هوای شاد جشن عروسی لاکچری دختر ناهید مسلمی با رامین سریال داریوش در یکی از باغ تالارهای مجلل تهران/ از مهرداد صدیقیان تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی همه بودند+عکس
نیما فلاح: من و سحر راضی به گرفتن مراسم عروسی نبودیم! فی الواقع مراسم عروسی به همه خوش می گذرد به غیر عروس و داماد/ لباس عروس هیچ جذابیتی برایمان نداشت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
روزبه حصاری خطاب به علی ضیا: چطوره باهم باجناق بشیم! بعد 28 سالگی ازدواج باطله+فیلم
لیلا بلوکات تغییر چهره داد ؛ خانم بازیگر با استایل معتادی قابل شناسایی نیست
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی