مقایسه Samsung Galaxy Z Flip 6 با Flip 5: تمام تفاوت‌های مورد انتظار.

  چهارشنبه، 13 تیر 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه
مقایسه Samsung Galaxy Z Flip 6 با Flip 5: تمام تفاوت‌های مورد انتظار.
در این مقاله به بررسی شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 و مقایسه آن با نسل قبلی خود یعنی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 پرداختیم. اگر به دنبال یک گوشی خارق العاده و جدید هستید باید منتظر معرفی این گوشی باشید.

هر ساله، تحولاتی که در دنیای تکنولوژی به رخ می‌دهد، به اندازه‌ای سریع است که همیشه انتظار می‌رود محصولات جدید به ویژگی‌های پیشرفته‌تری دست پیدا کنند. بنابراین انتظار میرود که Galaxy Z Flip 6 با بهبودهای قابل توجه در باتری، دوربین و پردازنده تحولی بزرگ در دنیای گوشی های تاشو ایجاد میکند.

تاریخ 10 جولای را در ذهن خود بسپارید، چرا که Galaxy Z Flip 6 به همراه دیگر دستگاه‌های جدید سامسونگ معرفی می‌شود، تا شما را به دنیای جدیدی از ارتباطات موبایل هدایت کند.

طبق بررسی های انجام شده توسط موبایل 7 انتظار می‌رود Galaxy Z Flip 6 در مراسم Samsung Unpacked که در 10 جولای 2024 برگزار می‌شود، به صورت رسمی رونمایی شود و در کنار سایر دستگاه‌های جدید سامسونگ مانند Galaxy Z Fold 6 و سری جدید Galaxy Watch 7 عرضه گردد.

سال گذشته یک لحظه تعیین‌کننده برای گوشی‌های تاشوی صدفی سامسونگ بود: برای اولین بار سامسونگ در گوشی Flip 5 یک صفحه نمایش بزرگ Cover معرفی کرد، پس Flip 6 چه چیزهایی خواهد آورد؟

شایعات و اخبار درز کرده حاکی از افزایش تقریباً 10 درصدی ظرفیت باتری، بهبود دوربین اصلی، و صفحه نمایش Cover حتی بزرگتر هستند. و همه اینها همراه با به‌روزرسانی‌های معمول مانند پردازنده جدید و سریعتر خواهند بود.

تفاوت‌های Galaxy Z Flip 6 با Galaxy Z Flip 5 :

تفاوت زد فلیپ 6 یا زد فلیپ 5

در مقایسه بین Galaxy Z Flip 6 و Galaxy Z Flip 5، Z Flip 6 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی، و صفحه نمایش Cover بزرگتر، پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 و 12 گیگابایت رم، از طریق طراحی زاویه‌دارتر، قیمت 100 دلار بیشتر و هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری، بهبودهای قابل توجهی را به کاربران ارائه می‌دهد. نکته قابل توجه این است که شما نمیتوانید از این گوشی انتظار یک گوشی گیمینگ را داشته باشید و بخواهید با آن ساعت ها بازی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به بازی کردن علاقه مند هستید میتوانید درکنار خرید این گوشی به فکر خرید اقساطی کنسول بازی باشد.

در مقابل، شما با خرید اقساطی گوشی Z Flip 5 صاحب موبایلی می‌شوید که دوربین 12 مگاپیکسلی، باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی، و صفحه نمایش Cover کمی کوچک‌تر، پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 و 8 گیگابایت رم، با لبه‌های گردتر دارد. قیمت این گوشی، 1000 دلار است و گزینه‌ای مناسب‌تر برای کاربرانی می‌باشد که به دنبال یک گوشی تاشو با عملکرد خوب و قیمت مقرون به صرفه هستند.

طراحی و اندازه

با اندازه و وزن تقریباً یکسان، طراحی Flip 6 احتمالاً تفاوت چندانی با Flip 5 نخواهد داشت، حداقل بر اساس شایعات و اخبار درز کرده. شاید انتظار داشته باشیم که کناره‌ها صاف‌تر شوند و گزینه‌های رنگ جدیدی ارائه شود، اما چیز زیادی بیشتر از این نخواهیم دید. برخی شایعات حاکی از این هستند که Flip 6 ممکن است قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار را داشته باشد در حالی که Flip 5 تنها مقاوم در برابر آب است.)اما این اطلاعات تأیید نشده‌اند، بنابراین نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد زیادی کنیم.)

سوالات بزرگ پیرامون دوام و کیفیت لولا خواهند بود، و سامسونگ مطمئناً در سال گذشته بهبودهای خوشایندی در این زمینه انجام داده است، اما هنوز جزئیات خاصی درباره Flip 6 در دسترس نداریم.

تفاوت‌های نمایشگر

صفحه نمایش بزرگتر و جدیدتر Flip 5 تغییر بزرگی و بسیار خوشایندی در سال گذشته بود. امسال، ممکن است حتی بیشتر بهبود یابد زیرا صفحه نمایش Flip 6 باید تا لبه‌ها کشیده شود و شاید حتی دوربین را نیز بپوشاند.

با این حال، انتظار می‌رود که صفحه نمایش اصلی همان اندازه 6.7 اینچی باقی بماند.

البته، همه نگاه‌ها به قسمت لولای صفحه نمایش خواهد بود. آیا امسال سرانجام سالی است که مشکل لولای صفحه نمایش از بین می‌رود؟ سال گذشته، سامسونگ لولای جدیدی با سبک آب‌چکانی معرفی کرد که یک بهبود بود، اما بهبود بسیار ظریفی بود.

امسال خبرهای بهتری هم داریم: منابع ادعا می‌کنند که سامسونگ از جنس نوار کاور ضخیم‌تری استفاده خواهد کرد (50 نانومتر برای Flip 6 در مقابل 30 نانومتر برای Flip 5.) این تغییر نه تنها باعث کاهش احتمال خط و خش بر روی صفحه اصلی می‌شود، بلکه به کاهش دیده شدن خط خم در آن نیز کمک می‌کند.

اما انتظار نداشته باشید که خط خم به طور کامل ناپدید شود. همان منابع ادعا می‌کنند که سامسونگ در حال کار بر روی نوع جدیدی از زنجیره برای Flip 7 است، و در آن زمان می‌توانیم به طور نهایی از خط خم خلاص شویم.

عملکرد و نرم‌افزار

Galaxy Z Flip 6 از جدیدترین چیپ Snapdragon 8 Gen 3 بهره خواهد برد، که به طور محسوسی ارتقاء نسبت به Snapdragon 8 Gen 2 در Flip 5 است.

ما می‌دانیم که تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید به حافظه RAM بالا نیازمند هستند و Flip 5 با 8 گیگابایت RAM مقدار مناسبی داشت. اما Flip 6 قرار است به 12 گیگابایت RAM ارتقاء یابد، که این ارتقاء خوش‌آیند آن را برای آینده آماده می‌سازد.

Flip 6 با آخرین نسخه اندروید 14 عرضه خواهد شد، که با نرم‌افزار One UI شرکت سامسونگ در نسخه جدید One UI 6.1 ارتقاء یافته است.

به طور خاص، ما انتظار داریم که One UI 6.1.1 بر روی Flip 6 حضور داشته باشد و ویژگی برجسته آن به گفته‌ها یک حرکت هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد روی یک عکس پرتره خط کشی کنید و نسخه متحرکی از شخص ایجاد کنید. این قطعاً بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

همچنین انتظار می‌رود که Flip 6 از تعهد سامسونگ برای ارائه هفت سال به روزرسانی نرم‌افزاری بهره‌مند شود، که این اقدام باعث می‌شود که گوشی از آینده محافظت بیشتری داشته باشد. برای مقایسه، Flip 5 با تعهد به چهار سال به روزرسانی وارد بازار شد.

دوربین

گوشی‌های Flip سامسونگ هیچ‌گاه بهترین دوربین‌ها را نداشته‌اند به دلیل فضای محدود. به عنوان مثال، در مقایسه با سری Galaxy S، شما در مدل‌های Flip دوربین تله‌فوتو ندارید.

متأسفانه، این موضوع در Galaxy Z Flip 6 تغییری نخواهد کرد و مانند قبل، یک دوربین اصلی و یک دوربین فوق‌عریض خواهد داشت.

با این حال، یک ارتقاء مهم در حال رخ دادن است: سامسونگ ویژگی‌های دوربین اصلی را به سمت 50 مگاپیکسل ارتقا خواهد داد. در واقع، شما احتمالاً تصاویر با ابعاد حدود 12 مگاپیکسل به‌صورت پیکسل بین شده در شرایط نور کم دریافت خواهید کرد، اما با جزئیات کمتری در نور کم. همچنین شما احتمالاً قادر به گرفتن عکس‌های با وضوح کامل و جزئیات بالای 50 مگاپیکسل به‌عنوان یک گزینه خواهید بود.

عمر باتری و شارژ

شایعات می‌گویند که Flip 6 ممکن است از باتری با ظرفیت 4,000mAh بهره ببرد، که ارتقاءی نسبت به باتری 3,700mAh در Flip 5 است. فناوری باتری خود به همان شکل باقی می‌ماند، با دو سلول باتری کوچک‌تر در هر نیمه‌ی گوشی. و خبر خوب این است که با این افزایش باتری، وزن Flip 6 هم زیاد نخواهد شد.

در مورد عمر باتری، ما برنامه داریم که هنگامی که دستگاه‌ها در دسترس باشند، زمان بیشتری را برای تست دقیق عمر باتری صرف کنیم و اعداد دقیق‌تری را برای شما ارائه دهیم، پس منتظر موبایل 7 بمانید.

درباره شارژ، هیچ تغییری صورت نگرفته است: سامسونگ با سرعت شارژ 25 وات از طریق کابل ادامه می‌دهد. سال گذشته، ما اندازه‌گیری کردیم که حدود یک ساعت و نیم زمان لازم است تا Flip 5 را به طور کامل شارژ کنیم، و حالا با باتری بزرگتر در Flip 6 احتمالاً این مدت زمان چند دقیقه بیشتر خواهد برد.

جمع بندی

با توجه به مقایسه Samsung Galaxy Z Flip 6 با Flip 5، می‌توان نتیجه گرفت که Flip 6 یک گام مهم به سوی پیشرفت تکنولوژی در دنیای گوشی‌های تاشو است. با ارتقاء‌های چشمگیر در دوربین، باتری، پردازنده و نرم‌افزار، این دستگاه ارائه‌ی تجربه‌ای بهتر و بیشترین کارایی را برای کاربران فراهم می‌کند. صفحه نمایش بزرگتر، عملکرد سریع‌تر، و تعهد به به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای 7 سال، از ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که Flip 6 را از Flip 5 متمایز می‌سازند.

با این تحولات، Samsung Galaxy Z Flip 6 نه تنها یک گوشی تاشو پیشرفته، بلکه نمادی از نوآوری و پیشرفت در طراحی گوشی‌های هوشمند است که به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه‌ی جذابی از فناوری را تجربه کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (562 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان