مهاجرت تحصیلی به هلند یا کانادا کدامیک را انتخاب کنیم؟

  چهارشنبه، 06 تیر 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
مهاجرت تحصیلی به هلند یا کانادا کدامیک را انتخاب کنیم؟
مهاجرت تحصیلی به هلند یا کانادا یک انتخاب سخت برای دانشجویان میباشد زیرا که هر دو کشور از لحظا قدرت تحصلی تقریبا برابر میباشند.

حتماً در طول زندگی بارها برای شما پیش آمده که بخواهید بین دو چیز یکی را انتخاب کنید. انتخاب بین هلند و کانادا برای مهاجرت تحصیلی از این دست انتخابهایی است که آدم را دچار سرگردانی میکند. هر چقدر بیشتر تحقیق میکنیم بیشتر در انتخاب خود مردد میمانیم. همین باعث میشود که گاهی از ماجرا دست کشیده و اهداف خود را کنار میگذاریم؛ اما تردید در یک انتخاب نباید برای رسیدن به اهدافمان و تحصیل در یکی از دانشگاههای معتبر دنیا خللی ایجاد کند. ما پر قدرت برای رسیدن به اهدافمان پیش میرویم و از راهکارهای موجود برای دور زدن تردید و دودلی استفاده میکنیم. اولین شرط انتخاب مهاجرت تحصیلی کانادا یا هلند این است که آشنایی نسبتاً خوبی از این دو کشور داشته باشیم.

اطلاعات عمومی از دو کشور کانادا و هلند

برای هر نوع مهاجرت لازم است اطلاعات خوبی راجب جغرافیا و شرایط جوی، وضعیت اقتصادی و سیاسی، جمعیت، فرهنگ و آداب و رسوم همچنین موقعیتهای شغلی آن کشور بدانید. به این ترتیب یک نگاه کلی به کانادا و هلند میاندازیم.

کانادا در یک نگاه

کانادا شمالیترین کشور قاره آمریکای شمالی بوده و از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. این کشور از شرق، غرب و شمال با سه اقیانوس اطلس، آرام و منجمد شمالی و از جنوب با ایالت متحده آمریکا همسایه میشود. به لحاظ مساحتی کانادا چهارمین کشور جهان میباشد. حکومت این کشور پادشاهی مشروطه، با دموکراسی پارلمانی است. چالز سوم پادشاه انگلستان، پادشاهی کانادا را هم برعهده دارد. به همین خاطر در پول رایج کانادا عکس خانواده سلطنتی انگلستان هم به چشم میخورد. آب و هوای کانادا در بیشتر نقاط سرد و قطبی است، اما در نقاط غربی کشور مانند شهر ونکوور آب و هوای معتدل هم وجود دارد. به لحاظ اقتصادی، کانادا شانزدهمین کشور جهان است. تراکم جمعیت در این کشور بسیار پایین بوده و موقعیتهای شغلی مناسبی دارد؛ همین موجب شده تا کانادا یکی از پرطرفداراترین کشورها برای ایرانیان جهت مهاجرت تحصیلی باشد. مهاجرت تحصیلی کانادا یکی از جذاب ترین مقصد های دانشجویان میباشد با دقت بیشتری دانشگاه های کانادا را زیر نظر بگیرید.

هلند در یک نگاه

هلند در شمال غربی قاره اروپا قراردارد. این کشور از شرق با آلمان و از جنوب با بلژیک همسایه بوده و از شمال و غرب به دریا منتهی میشود. هلند 12 استان دارد و به لحاظ مساحتی 131 مین کشور جهان میباشد. حکومت هلند از پادشاهی مشروطه و دو حزب دموکرات و لیبرال تشکیل شده است. آب و هوای هلند در اکثر نقاط ابری، خنک و مرطوب بوده هر چند که در قسمت مرکزی آن شاهد آب و هوای گرمسیری هم میشویم. هلند با اینکه کشور کوچکی است اما به لحاظ اقتصادی، رتبه پانزدهم جهان را دارد. دامداری و کشاورزی از پایههای اقتصادی این کشور بوده و در پرورش و تجارت گل، هلند حرف اول را در جهان میزند. هلند جمعیت کمی دارد و همین باعث شده شرایط زندگی مناسب برای همه در این کشور فراهم باشد.تحصیل در هلند یکی از بهترین مقصد های دانشجویان میباشد. طی آخرین برآوردها حدود 30 هزار مهاجر ایرانی در هلند سکونت داشته و از زندگی ایدهآلی برخور دارند.

نگاه اجمالی به دانشگاههای کشور کانادا و هلند

شناخت دانشگاه خوب از جمله فاکتورهای مهم برای مهاجرت تحصیلی است. اینکه بدانید در چه دانشگاهی میخواهید تحصیل کنید کمکی بزرگیست تا برنامهریزی بهتری برای مهاجرت و هزینههای زندگی در کشور مقصد داشته باشد. همچنین در صورت واجد شرایط بودن میتوانید از بورسیههای تحصیلی برای کم کردن هزینهها استفاده کنید.

دانشگاههای کانادا

دانشگاههای کانادا جزء برترین دانشگاههای دنیا هستند. رتبه جهانی QS آنها بالا بوده و اکتشافات مهمی در برخی از آنها انجام شده است. از افتخارات دانشگاههای کانادایی برنده شدن جوایز علمی نوبل و فیلدز است. جالب است بدانید نوبل و فیلدز هر دو دانشمندان کانادایی بودند و در همین کشور تحصیل کردند. دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمیبا دو دانشگاه برتر کانادا هستند.

دانشگاههای هلند

دانشگاههای هلند در اروپا به لحاظ سیستم آموزشی جزء برترین دانشگاههای اروپایی هستند. رتبه جهانی QS آنها بالا بوده و این دانشگاهها به دو صورت تحقیقاتی و علمی_کاربردی تقسیم میشوند. به این ترتیب، استعداد دانشجویان به خوبی کشف شده و میتوانند مسیر درستی برای انتخاب شغل مود نظر خود انتخاب کنند. دانشگاه فنی دلفت و آمستردام دو دانشگاه برتر هلند هستند.

هر دو کشور به لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی میباشند. برای انتخاب بهترین دانشگاه و رشته تحصیلی باید از افرادی کمک بگیرید که اطلاعات فوق العادهایی در این زمینه دارند. تیم مشاوران مهاجرتی فیدس متناسب با بودجه شما در انتخاب شهر، رشته تحصیلی و دانشگاه مناسب مشاورههای بینظیری ارائه میدهند. مؤسسه مهاجرتی فیدس در شهر مشهد است، اما شما میتوانید به صورت آنلاین با آنها تماس بگیرید و از مشاورههای تخصصی آنها برخوردار شوید. مؤسسه مهاجرتی فیدس قبل از برگذاری جلسه مشاوره، یک جلسه مشاوره رایگان برای متقاضیان در نظر میگیرد تا ابهامات و سؤالات شما برطرف شود. برای این کار لازم است. وارد سایت رسمی fides.ir شوید. اکانتی برای خود بسازید و پس از انتخاب مشاور مورد نظر فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به دو کشور کانادا و هلند

شرایط تحصیلی در این دو کشور با هم فرق چندانی ندارد. برای مهاجرت باید تمکن مالی خوبی داشته باشید. هزینه تحصیل در کانادا به دلار کانادا است و در هلند ارز پرداختی یورو میباشد. برای پذیرفته شدن اپلای تحصیلی در دانشگاه مورد نظر، علاوه بر داشتن حداقل معدل، باید توضیح نامهایی از هدف تحصیل در دانشگاه و رزومه تحصیلی بنویسید. فرم درخواست ویزای شما میتواند به دو صورت آنلاین و کاغذی باشد. همچنین برای رفتن به کنسولگری باید وقت قبلی بگیرید. برای اینکه درخواست ویزای شما رد نشود لازم است تمام مدارک را بدون ابهام در اختیار کنسولگری قرار بدهید.

شاید طی کردن این مراحل وقت گیر و دشوار به نظر برسد، اما با داشتن وکیل مهاجرتی نه تنها در وقت خود صرفه جویی میکنید، بلکه درخواست ویزای شما به طور قطعی پذیرفته خواهد شد. وکلای مهاجرتی فیدس به شما کمک میکنند تا ضمن آشنایی با بروزترین قوانین مهاجرت، برنامهریزی دقیقی برای اخذ ویزای تحصیلی داشته باشید. آنها به شما کمک میکنند تا از آخرین شرایط و ضوابط اخذ پذیرش مراکز آموزشی مطلع شوید، ترجمه اسناد و مدارک شما در مراجعه به کشور مقصد بدون هیچ خطایی صورت گیرد، تنظیم درستی از نامههای ارسالی مانند رزومه و انگیزهنامه داشته باشد و مراحل کنسولگری را بدون هیچ مشکلی طی کنید. علاوه بر این، در سایت فیدس در قسمت فروشگاه میتوانید نگارش نامه هدف از تحصیل، نگارش رزومه، گزارش ارزیابی تحصیلی به صورت پیش فرض با بهترین قیمت خریداری نمایید. پیکاپ پاسپورت کانادا یا هر کشور دیگری هم در این فروشگاه اینترنتی با قیمت باورنکردنی عرضه میشود.

کلام آخر

هر دو کشور کانادا و هلند جزء پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان هستند. اینکه کدامیک از این دو کشور را انتخاب کنید کاملاً بستگی به توانایی مالی و استعداد تحصیلی خودتان دارد. اگر همچنان دو دل هستید حتماً با مشاورین فیدس تماس بگیرید تا به سؤالات شما پاسخ داده شود. همچنین با وکلای مهاجرتی فیدس میتوانید به راحتی با کمترین هزینه و زمان برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید و به تمام اهداف تحصیلی و مهاجرتی خود برسید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (467 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (76 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (49 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس