دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / Tomer (استانبولی) /

مهرت های لازم برای آزمون تومر 

چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399
هدف از برگزاری آزمون تومر سنجش سطح زبان ترکی متقاضیان است. به زبان ساده تر، این مدرک شبیه به مدارک آیلتس و تافل در زبان انگلیسی ست.

آزمون تومر یکی از اصلی ترین آزمون های ورود به دانشگاه های معتبر کشور ترکیه می باشد. هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه اقدام به کسب ویزای تحصیلی کشور ترکیه می کنند. مناسب بودن شرایط و هزینه های تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه باعث شده است تا تعداد متقاضیان و دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند هر ساله افزایش یابد. تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه نیز همانند تحصیل در سایر دانشگاه های دنیا نیاز به شرکت در آزمون ها و داشتن شرایط خاصی دارد.

درباره آزمون تومر

آزمون تومر یک تست تعیین سطح زبان ترکی دانشجویان و متقاضیان بین المللی جهت ورود به دانشگاه های کشور ترکیه می باشد. هدف اصلی هدف از آزمون TÖMER (Turkish and Foreign Languages Research and Application Center) آموزش زبان ترکی به مهاجران خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه دارند می باشد. آزمون تومر شامل پنج بخش اصلی جهت ارزیابی متقاضیان و دانشجویان خارجی در زمینه های نوشتن، خواندن، صحبت کردن، گوش دادن و دستور زبان ترکی می باشد. با کسب قبولی در آزمون تومر دانشجویان و متقاضیان می توانند به طور مستقیم وارد دوره های تحصیلی دانشگاهی شوند و مشغول به تحصیل در زمینه تحصیلی مورد علاقه خود شوند.

سطح مدرک تومر

دریافت مدرک زبان تومر به صورت دیپلم و گواهی نامه امکان پذیر می باشد. مدرک زبان تومر از نوع دیپلم برای همیشه معتبر می باشد و دانشجویان می توانند با کسب این مدرک وارد دانشگاه های ترکیه شوند. پایین ترین نمره این مدرک C2 می باشد؛ اما بهتر است تا متقاضیان نمره C1 را کسب کنند تا بتوانند در فعالیت های مختلف در کشور ترکیه شرکت کنند. بر خلاف مدرک زبان تومر از نوع دیپلم، مدرک زبان تومر از نوع گواهی نامه حداقل شش و حداکثر دو سال معتبر می باشد. با کسب نمره B2، متقاضیان می توانند مدرک زبان تومر از نوع گواهی نامه با اعتبار شش ماهه دریافت کنند و لازم به ذکر است که جهت دریافت مدرک زبان تومر از نوع گواهی نامه با اعتبار دو ساله، متقاضیان می بایست حداقل نمره B1 کسب کنند.

مدارک و شرایط لازم جهت شرکت در آزمون تومر

شرکت در آزمون TÖMER برای ورود به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد و دانشجویان و متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی و یا دانشگاه های انگلیسی زبان در کشور ترکیه را دارند، نیازی به شرکت در این آزمون نخواهند داشت. سایر دانشجویان و متقاضیانی که به فکر ورود به دانشگاه های دولتی کشور و تحصیل در این دانشگاه هستند، می بایست با ارائه مدارک شناسایی (ترجمه شده به زبان ترکی)، پاسپورت (به همراه دو قطعه عکس و مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی در آزمون TÖMER شرکت کنند تا مجوز ورود به دانشگاه های دولتی کشور ترکیه را کسب کنند. هزینه شرکت در آزمون TÖMER به نوع آزمون بستگی دارد. جهت کسب مدرک Diploma متقاضیان می بایست 150€ پرداخت کنند و برای کسب مدرک Sertifika متقاضیان می بایست 100€ پرداخت کنند.

مهم ترین منابع آزمون تومر (TÖMER) به شرح زیر است:

  1. کتاب HiTiT که به طور خاص برای آمادگی در آزمون تومر تالیف و نگاشته شده است و در آموزشگاه زبان ایرانمهر هم به زبان آموزان رده سنی بزرگسال آموزش داده می شود.
  2. کتاب TÖMER با مرجع فارسی که همه چیز درباره آزمون تومر در آن نوشته شده است و نکات، بایدها و نبایدهای این آزمون به متقاضیان آموزش داده می شود.
  3. فرهنگ لغت Büyük Türkçe Sözlük که برای یادگیری واژگان ترکی استانبولی پیشنهاد می شود
  4. کتاب گرامر آسان زبان ترکی استانبولی که برای آمادگی سوالات گرامر آزمون تومر استفاده می شود
  5. کتاب راهنمای آزمون تومر (Uzaktan Türkçe Sınavı TÖMER) که توسط انتشارات دانشگاه آنکارا و دانشگاه قاضی تالیف و نگاشته شده است و تمام نکات مهم و ضروری آزمون تومر را برای متقاضیان فراهم کرده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله