دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

محل مناسب نصب و چیدمان تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی 

شنبه، 05 شهریور 1401
شاید بعد از خرید وسایل مناسب دستشویی و سرویس بهداشتی، موفق به چیدمان آنها نشوید و این در حالی است که محل چیدمان آنها بسیار ساده مشخص می شوند. همراه ساعد نیوز باشید.

وسایل حمام و دستشویی معمولا آخرین مواردی هستند که در بازسازی یا ساخت خانه کارگذاشته می شوند. دستشویی و حمام از جمله مکان هایی هستند که خرابی در آن ها زیاد اتفاق می افتد، در نتیجه به کاشی ها و سایر وسایل خسارت زیادی وارد خواهد شد. با پیروی از دستورالعمل های این قسمت بهترین و استاندارد ترین چیدمان حمام و دستشویی را انجام دهید.

آویز حوله و حوله ی دستشویی

به عنوان یک قاعده ی کلی، آویز های حوله و حوله ی دستشویی باید نزدیک روشویی نصب شوند. این آویز ها بهتر است میله های بلندی باشند و روی بزرگترین دیوار قرار بگیرند. آویزهای حوله به طور استاندارد باید 100 تا 110 سانتی متر از سطح زمین بالاتر باشند. معمولا در هتل ها 110 سانتی متر بالاتر از سطح زمین نصب می شوند. اگراز چندین آویزاستفاده می کنید؛ حداقل 22 سانتی متر بین آن ها فاصله قرار دهید. یکی از مواردی که در هر صورت و هر شکل و سایز دستشویی باید رعایت کنید این است که که آویز حوله 50 سانتی متر بالاتر از سطح روشویی نصب شود که حوله در موقعیت مناسبی قرار بگیرد.

آیینه

همچنین ارتفاع آینه هم همانند سایر قسمت ها باید بر اساس ارتفاع مورد نیاز شما باشد و در ارتفاعی باشد که استفاده از آن برای شما راحت باشد. میانگین خط دید افرادی را که از آینه استفاده می کنند را به دست بیاورید و مطمئن شوید بین مرز بالایی و پایینی آینه قرار می گیرد (معمولا میانگین ۱۵۰ سانتی متر است، اما برای خانواده ی شما ممکن است متفاوت باشد) پس از اطمنیان آینه را نصب کنید.

برای نصب آینه در سرویس بهداشتی در بسیاری از موقعیت ها، خط مرکزی آینه می تواند بین کانتر و سقف ایجاد گردد تا ظاهری قرینه ، مناسب و زیبا داشته باشد.

معمولا برای نصب اغلب لبه ی پایینی آینه را بالای شیر آب قرار می دهند اما هم مرز کردن این دو می تواند یک اثر بخشی زیبا داشته باشد و علاوه بر نصب اصولی آینه ، باعث زیبایی بیشتر محیط مورد نظر می گردد.

دستمال توالت

برای نصب این مورد ، ارتفاع استاندارد این نگهدارنده ها حدود ۶۵ سانتی متر از کف می باشد که به ارتفاع سطح بالای تانک توالت فرنگی نسبت به نشیمن آن نزدیک تر است. بنابراین پیشنهاد می گردد برای ایجاد یک راستای تمیز، آن را در این سطح نصب کنید. اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است، می توانید آن را به مبلمان آنجا نصب کنید تا دسترسی راحتی داشته باشید.

چه ارتفاعی برای نصب دوش حمام مناسب می باشد ؟

برای دوش حمام و اتاق های دوش بهتر است ارتفاع درب شیشه ای حمام تا سقف باشد. دستگیره ی درب را در ارتفاع ۹۰ سانتی متری از کف یا هر جایی که برای شما راحت تر می باشد نصب کنید. نیمکت های حمام علاوه بر اینکه نشیمن گاهی برای استراحت می باشند، کاربرد زیادی دارند. بنابراین ارتفاع آن ها باید اندکی پایین تر از صندلی های معمولی باشد (حدود ۴۰ سانتی متر).

برای نصب سر دوشی ها نباید زیادی پایین باشند که مجبور به خم شدن شوید نه زیادی بالا که آب را به شما پرتاب کنند. ارتفاع ۲۰۰ سانتی متر معمول و مناسب می باشد، اما می تواند بالاتر یا پایین تر نیز نصب گردد. این ارتفاع برای زمانی می باشد که شما در زیر دوش می ایستید و بنا به سلیقه یا کاربرد برای شما این ارتفاع متغیر می باشد. با وجود نیمکت یا وان این ارتفاع ممکن است تغیر کند.

برای لوازم حمام مثل شامپو و صابون و … از باکس حمام و شلف که روی دیوار نصب میشوند یا طاقچه ها استفاده می گردد. باکس ، شلف و طاقچه در فضای دوش هم محل مناسبی برای نگهداری لوازم حمام شما می باشد و هم دیوار حمام را زیباتر می کند. در حمام هایی که وان دارند، بهتر است این کار دقیقا بالای سطح وان تعبیه شود تا دسترسی به شامپو و لوازم دیگر برای کسی که در وان دراز کشیده راحت باشد. اما در دوش های معمولی آنها باید بالاتر قرار گیرند که شما مجبور نباشید برای برداشتن چیزی خم شوید (۱۲۰ سانتی متر).شیرآلات دوش خود را در ارتفاع ۱۰۵ تا ۱۲۰ سانتی متر در مرکز و شیر پر کننده ی وان را ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بالای وان نصب کنید.

ارتفاع استاندارد نصب سینک و روشویی در حمام و سرویس بهداشتی چه اندازه باید باشد ؟

ارتفاع کانتر روشویی به طور معمول بین ۸۰ – ۸۵ سانتی متر می باشد. ولی در واقع مهم تر از همه ارتفاع روشویی و سینک می باشد.

برای نصب تجهیزات، کاسه ی روشویی که روی کانتر قرار می گیرد به طور معمل بلندتر از روشویی می باشد که درون کانتر نصب می گردد، بنابراین این کاسه ها برای جبران باید روی کابینت هایی با ارتفاع کمتر قرار گیرند. در نهایت شما باید سینک های مختلف را (در فروشگاه یا حمام های دیگر) امتحان کنید و ارتفاعی را که برای خود مناسب و راحت می بینید پیدا کنید. روشویی برای یک حمام متناسب و دوست داشتنی یکی از نقش های اصلی را ایفا می کند و نقش مهمی دارد.

نکات مهم در نصب اصولی لوازم حمام و سرویس بهداشتی

  • جای صابون و مایع: جای صابون بهتر است که در ارتفاع 110 تا 135 سانتی متری حمام و به دور از دوش نصب و جا مایعی بهتر است در ارتفاع 100 تا 1200 سانتی متری از کف زمین نصب شود.
  • قفسه های دیواری: قفسه های دیواری داخل حمام بهتر است در ارتفاع 135 سانتی متری از زمین نصب شوند و حداقل 45 سانتی متر از بالا فضای خالی داشته باشند. در هر حال این اندازه ها بستگی به اندازه ی قفسه شما هم دارد.
امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه