مهم ترین نکاتی که در خرید جوراب نوزاد باید توجه کنیم چیست؟

  چهارشنبه، 05 آبان 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
مهم ترین نکاتی که در خرید جوراب نوزاد باید توجه کنیم چیست؟
توجه به سلامت پای کودکان به عنوان عضو مهم بدن از وظایف والدین است. پوشش پا از ارکان اصلی مراقبت از پای بچه ها محسوب می شود. آگاهی از جنس و سایز جوراب مخصوص کودکان از نکات بسیار مهمی است که در هنگام خرید جوراب باید به آنها توجه کرد. کیفیت و یافتن اندازه متناسب ؛ برای خرید جوراب کودک بسیار مهم است. همره ما باشید.

متاسفانه جوراب ها را مانند کفش سایزبندی نکرده اند ؛ لذا انتخاب سایز مناسب پای بچه از مشکلات خرید مناسب جوراب است. اما در ادامه ساعد نیوز مجموعه ای از روش هایی را ذکر کرده است که با رعایت چند نکات جوراب مناسب را میتوان به پای نوزاد خرید. همراه ساعد نیوز باشید.

مهم ترین نکاتی که در خرید جوراب نوزاد باید توجه کنیم چیست؟

گاهی برای انتخاب یک دست لباس مناسب، آن قدر وسواس به خرج می دهیم که فروشنده مجبور می شود هر لباسی که در ویترین مغازه یا قفسه های خود دارد، بیرون بکشد تا در نهایت یک مورد را انتخاب کنیم. اغلب ما این میزان حساسیت را در مورد لباس و کفش هایی که برای بچه های خود می خریم، داریم. اما آیا موقع خرید جوراب بچه گانه نیز همین قدر وقت صرف می کنیم؟پاسخ اغلب ما به این پرسش “خیر” است. چراکه جوراب بچه از نظر بسیاری از ما تنها پوشینه ای است که پای بچه را از سرما محافظت می کند. ضمن آن که اغلب کودکان حوصله کافی برای به پا نگه داشتن جوراب بچه ندارند. آن ها به محض درآوردن کفش، حتی در مهمانی ها، جوراب خود را نیز درمی آورند.توجه به کیفیت جوراب بچه گانه بسیار مهم است. چراکه بخش مهمی از وظیفه مراقبت کردن از پای کودکان به عهده جوراب آن ها است. ضمن آن که در بچه های کوچک تر، مانند نوزادان یا شیرخواران، سرد شدن پاها در اثر نپوشیدن جوراب یا نداشتن جوراب مناسب فصل، منجر به سرماخوردگی آن ها خواهد شد.جوراب به عنوان پوشاننده پا چند کاربرد مختلف دارد. اولین و مهم ترین کاربرد جوراب محافظت از پا است. پا یک عضو بسیار ارزشمند است که لقب قلب دوم انسان را نیز دارد .

جوراب نوزاد

جوراب بچه گانه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

شاید بهترین جوراب برای نوزادان، پاپوش های مناسب فصل باشد. البته پاپوشی برای کودکان توصیه می شود که در قسمت مچ پا امکان تنظیم سایز جوراب بچه گانه داشته باشد. یعنی بتوان آن را با بندینک، دکمه یا چسب های ناحیه مچ، به اندازه کافی تنگ یا گشاد کرد تا روی مچ پا فیکس شوند. به دلیل آن که نوزادان حرکات غیرارادی زیاد و سریعی در قسمت پادارند، ممکن است این حرکات منجر به خروج جوراب از پایشان بشود.

ویژگی هایی جوراب بچه گانه اما برای خرید بهترین جوراب بچه، باید ابتدا به جنس آن دقت داشت. در تولید پارچه جوراب بچه به هیچ عنوان نباید از الیاف پلاستیکی استفاده شده باشد. این الیاف به سرعت پای بچه را گرم کرده و منجر به تعریق زیاد آن ها می شوند. این حالت به شدت برای کودکان عذاب آور است و آن ها را کلافه خواهد کرد. ضمن آن که اگر چنین جورابی پای نوزادی شود که طبیعتاً قادر به تکلم نبوده و نمی تواند مشکل خود را بیان کند، ما شاهد گریه و بی قراری های او خواهیم بود.

قسمت ساق در جوراب بچه گانه باید سایز مناسبی داشته باشد. در فصول گرم سال، جوراب بچه نباید ساق بلند باشد. بلکه تا همین حد که قسمت قوزک پا و کمی بالاتر از آن را بپوشاند کافی است. اما بهتر است برای فصول سرد سال، از جوراب های ساق بلند برای بچه ها استفاده شود. حتی توصیه می شود به منظور ممانعت از خروج جوراب از پای بچه ها، در پاییز و زمستان، به جای جوراب، زیر شلوار آن ها جوراب شلواری گرم بپوشانیم.

بچه ها به شدت به بازی کردن، راه رفتن و دویدن نیاز دارند. بنابراین گرچه جوراب هایی که در قسمت پشت یا روی پا، عروسکهای پنبه ای یا مروارید دوزی دارند بسیار شیک و جذاب هستند. اما این گروه از جوراب های لوکس تزئین دار فقط مانع راحتی و بازی کردن بچه ها می شوند. به همین جهت بهتر است به جای صرف هزینه برای خرید جوراب های این چنینی، جوراب بچه ای را انتخاب کنیم که از نظر جنس بهترین کیفیت را دارد.

سایز، مورد مهمی در خرید جوراب نوزاد

برای یافتن سایز مناسب جوراب برای کودک خود، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. این معیار برحسب سن کودک به شرح زیر است:

  • سایز جوراب برای نوزادان زودرس: ۱۴ سانتی متر
  • سایز جوراب برای بدو تولد تا سه ماهگی: ۱۵-۱۷ سانتی متر
  • سایز جوراب برای شش ماهگی: ۱۸-۲۰ سانتی متر
  • سایز جوراب برای ۱۲ تا ۱۸ ماهگی: ۲۱-۲۳ سانتی متر
  • برای کودکان 2 سال به بالاتر هم سعی کنید جورابی را انتخاب و خریداری نمایید که از لحاظ اندازه علاوه بر متناسب بودن با پا آنها، هنگام پوشیدن احساس راحتی را برای بچه ها به همراه داشته باشند.

    فاکتور بعدی در هنگام خرید جوراب بچگانه در نظر گرفتن بهترین جنس برای این محصول است؛ لذا با توجه به اینکه کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب های پوستی و قارچی قرار دارند و چنانچه جنس جوراب خریداری شده برای آنها نامرغوب و بی کیفیت بوده و مناسب فصل نباشد، ممکن است آنها اذیت شوند؛ بنابراین شما والدین عزیز باید جورابی را برای نوزادان و کودکانتان خریداری کنید که از جنس نخ، پنبه و پشم باشد. در نظر داشته باشید که جوراب های نازک تر بچگانه مناسب فصل بهار و تابستان و جواب هایی با جنس ضخیم تر و پشمی برای پوشیدن در روزهای سرد سال بهتر هستند.

انتخاب جنس جوراب نوزاد یا کودک

علاوه بر سایز، جنس جوراب کودک نیز مهم است. مطمئن شوید که جورابی با بهترین کیفیت را خریداری می کنید. جورابی با مواد اولیه با کیفیت هنگام پوشیدن حس راحتی بالایی دارند و دارای منافذی هستند که از عرق کرن پا جلوگیری می کنند. همچنین باید به نوع جنس و سفت بودن کش جوراب توجه کرد زیرا ممکن است باعث اذیت فرزندتان شود. جوراب های موجود در بازار از الیاف متنوعی مانند پلی استر، نخ و پنبه، پلاستیک، پشم و … تولید شده اند. بهترین جوراب برای نوزاد جورابی است که از الیاف طبیعی نخ و پنبه تولید شده باشد. این الیاف استحکام قابل قبولی دارند و از پاهای نوزاد محافظت می کنند.مواد مناسبی مثل پنبه، پشم مرینو یا پشم نو پاهای کودک را خوب و گرم نگه می دارد. از خرید جوراب هایی با الیاف پلاستیکی خودداری کنید زیرا این الیاف به سرعت پای بچه را گرم کرده و منجر به تعریق بیش از حد آن ها می شوند. طبیعتا کودک در این شرایط قادر به تکلم نبوده و شروع به گریه و بی قراری خواهد کرد.جوراب های تولید شده از الیاف پلی استر یا پلاستیک رنگبندی و طرح های زیبایی دارند اما باعث افزایش تعریق پا و در نتیجه گرم شدن بیش از حد پای نوزاد می شوند. در تابستان استفاده از جوراب های نخی به خنک ماندن پای نوزاد کمک می کند و از تابش مستقیم نور خورشید به پوست لطیف و حساس نوزاد جلوگیری می کند. خنک نگه داشتن پای نوزاد در تابستان از گرمازدگی و اگزما پیشگیری می کند.

انواع جوراب های کودکانه

هنگامی که می خواهید جوراب نوزاد بخرید، یعنی گزینه های مختلفی از مدل های کودکانه و زیبا پیش روی شماست که این جوراب ها انواع مختلفی دارند اعم از:

  1. جوراب های مچی برای کفش های کتانی که ساق بلندتری دارند و همچنین چکمه ها مناسب است. سایز این جوراب دقیقا تا مچ پا است و بیشتر جنبه ی محافظتی دارد و از آسیب دیدگی و تاول زدن پیشگیری می کند.
  2. جوراب های بالای زانو که بیشتر برای دخترها استفاده می شود و دارای تنوع رنگی بالایی می باشد. این نوع جوراب بیشتر برای فصل زمستان کاربردی است.
  3. جوراب های مچ دار پرطرفدار هستند زیرا پا های کودک را به خوبی در برابر سرما، گرم نگه می دارد.
  4. جوراب های بچه گانه بابی که از قسمت ساق؛ دولا می شود.
  5. جوراب های دخترانه ی بابی که به صورت توردار موجود است.
  6. جوراب شلواری که کل پاها را به صورت کامل پوشش می دهد.
  7. پاپوش نوعی جوراب بدون ساق است که برای دخترها همراه دامن و برای پسرها همراه شلوارک پوشیده می شود. در انتخاب این جوراب ها باید دقت کرد زیرا بعضی از آن ها غیر استاندارد بوده و به راحتی حین راه رفتن از پای کودک درمی آید.

جوراب نوزاد

امیدوارم از مطالب ارائه شده در مورد انتخاب صحیح جوراب برای نوزاد و همچنین اهمیت سایز و جنس را برای شما عزیزان گردآوری کردیم امیدواریم با توجه به توصیه های این محتوا بهترین انتخاب را انجام دهید. همچنین برای مشاهده ی دیگر مطالب دانستنی در مورد لباس کودکان میتوانید به بخش دنیای مد و زیبایی (لباس کودک) ساعد نیوز مراجعه نمایید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (674 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (203 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (155 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان