دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

مهم‌ترین اخبار امروز 3 آبان 1403 / واکنش تند مهمان برنامه شبکه صهیونیستی اینترنشنال به مجری برنامه 

پنجشنبه، 03 آبان 1403
کد خبر: 414746
ساعدنیوز: سرخط مهم ترین اخبار روز را در ساعدنیوز دنبال کنید.

صفحه اول روزنامه‌های کشور

3 آبان 1403، 9:33

روزنامه جمهوری اسلامی: دعوت از تئوریسین جنگ آب افغانستان به تهران،دهن کجی به ملت ایران و گل به خودی است

3 آبان 1403، 9:31

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

🔹فاروق اعظم، مشاور وزارت آب و انرژی طالبان که سابقه تحریف معاهده 1351، تحریف تاریخ معاصر، مواضع ضد صلح و ضد ایرانی را در کارنامه دارد، توسط کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران به عنوان دانشمند برگزیده جهان اسلام سخنران کلیدی نشست "آب برای صلح" انتخاب شده و قرار است در این نشست از وی تقدیر شود!

🔹در چنین شرایطی که وزارت آب انرژی طالبان به سرعت در حال تکمیل سد بخش‌آباد است، تقدیر از مشاور آب و انرژی طالبان در تهران، مصداق دهن کجی به ملت ایران و تایید اقدامات ضد حقوق بشری طالبان در زمینه آب و محیط زیست است.

واکنش تند میهمان برنامه تلویزیون اینترنشنال به وطن‌فروشی‌ مجری این شبکه/ شما نمی‌توانید جایگزینی برای جمهوری اسلامی باشید

3 آبان 1403، 9:29

روزنامه ایران نوشت:

🔹پس از آنکه کارشناس سلطنت‌طلب برنامه اینترنشنال به صراحت از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت «اسرائیل باید در راستای دفاع از خود به ایران حمله کند و این حمله، مشروع و حق مسلّم اسرائیل است»، میهمان برنامه در واکنش به او گفت: شما و رضا پهلوی از حمله نظامی به ایران حمایت می‌کنید در صورتی که اسرائیل و نتانیاهو برای شما هیچ کاری نخواهند کرد؛ شما نمی‌توانید جایگزینی برای جمهوری اسلامی باشید چون توانایی این کار را ندارید و مردم هم شماها را قبول ندارند.

🔹او همچنین تأکید کرد که حمله نظامی اسرائیل و امریکا به ایران، نه تنها عواقب خوبی برای کشور ندارد که حضور نیروهای اشغالگر در ایران، می‌تواند منجر به فروپاشی ایران شود.

حل مسئله FATF در دولت چهاردهم می تواند معیار کارآمدی شعار وفاق ملی باشد

3 آبان 1403، 9:29

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

🔹روی کار آمدن دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی، این امید و انتظار را در حوزه اقتصادی و کارشناسی کشور ایجاد کرده که پس از سال‌های متمادی،FATF با نگرش مثبت نهادهای سیاستگذار از بن‌بست خارج شود و با تصویب لوایح دوگانه باقی‌مانده با ملاحظه منافع و مصالح کشور، زمینه خروج ایران از لیست سیاه گروه اقدام مالی و تسهیل روندهای نقل و انتقال پول در مناسبات پولی و تجاری بین‌المللی فراهم شود. FATF یکی از چند مساله‌ای است که می‌تواند معیار کارآیی شعار وفاق ملی دولت چهاردهم و همراهی و همیاری دیگر ارکان قدرت در کشور باشد.

70 درصد گاز کشور را خانه ها مصرف می کنند؛ در خرید بخاری گازی دقت کنید/ قیمت ارزان‌ترین بخاری گازی چقدر است؟

3 آبان 1403، 9:29

همشهری نوشت:

🔹 در دوره سرد سال، 70 درصد گاز کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود. در سال‌های اخیر به‌تدریج مصرف گاز آنقدر شدت گرفته که در مقاطع بسیار سرد شاهد قطع گاز هم بوده‌ایم.

🔹بخاری‌ها انواع مختلفی از لحاظ استاندارد مصرف دارند که قیمت مدل‌های کم‌مصرف آنها بین 10 تا 14 میلیون تومان است. به‌طور مثال، اگر قصد دارید یک بخاری تهیه کنید که انرژی کمتری مصرف کند و قبض گاز کمتری پرداخت کنید، باید بخاری‌هایی بخرید که در دامنه مصرف A قرار دارند.‌ ‌ بخاری‌های گازی با مصرف متوسط در حدود قیمت 7 تا 9 میلیون تومان در دسترس خریداران هستند.

دولت گزارشی از نگرانی نهادهای موافق فیلترینگ به مردم بدهد/ دولت پزشکیان می‌تواند در این زمینه مسیر جدیدی باز کند

3 آبان 1403، 9:27

روزنامه آرمان ملی نوشت:

🔹فیلترینگ در اختیار وزارت ارتباطات است که وزیر آن را رئیس‌جمهور انتخاب می‌کند. این انتظار معقولی است که دولت به مردم گزارش بدهد و با صراحت بگوید که چرا هنوز مشکل برطرف نشده است. مثلا اگر برخی نهادها نسبت به موضوع حساسیت و نگرانی دارند، دولت همین را مطرح کند که نگرانی‌ها از کجا شکل گرفته است.

🔹 نیازی به تقابل نیست و اگر دولت بتواند با صراحت به مردم گزارش بدهد، مردم هم می‌پذیرند. بخشی از نارضایتی‌ها به این دلیل است که تاکنون دولت‌ها در مواردی چنان رفتار کرده‌اند که گویی علاقه‌ای به طرح موضوع با مردم ندارند. دولت آقای پزشکیان می‌تواند در این زمینه مسیر جدیدی باز کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس: نرخ فقر 30/1 درصدی در 1401 / یک سوم ایرانیان نمی‌توانند نیازهای اساسی خود را برطرف کنند

3 آبان 1403، 9:26

دنیای اقتصاد نوشت:

🔹گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که نرخ فقر در سال 1402 با افزایش 0/4 واحد درصدی نسبت به سال 1401 به 30/1 درصد رسیده است.

🔹این به معنای آن است که در سال گذشته یک سوم از ایرانیان توانایی برآورده کردن نیازهای اساسی خود را نداشتند. نکته قابل توجه آن است که در 5 سال گذشته نرخ فقر 30 درصدی تثبیت شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال 1403 نیز در همین سطح باقی بماند.

🔹شکاف فقر نیز در این سال به عدد 0/28 رسیده است. به عبارت دیگر با وجود آنکه رشد اقتصادی یکی از اصلی‌ترین‌ پادزهرهای رشد فقر در یک اقتصاد است، نرخ فقر در ایران در حالی افزایش یافته که اقتصاد کشور در سال 1402 رشد 4/5 درصدی را تجربه کرده است.

🔹 افزایش نرخ فقر نشان می دهد که سیاست‌های حمایتی دولت در سال‌های گذشته موفق نبوده و هزینه عمل به تعهدات یارانه‌ای تنها به بار بزرگی بر روی دوش بودجه تبدیل شده است.

اوضاع بورس با خبردرمانی نه تنها روبه راه نمی شود، بدتر هم می شود/ بازار سرمایه وضعیتی بحرانی دارد

3 آبان 1403، 9:26

روزنامه اعتماد نوشت:

🔹بازار سرمایه آخرین روز معاملاتی هفته را با افت شدید شاخص‌ها، خروج سرمایه و سقوط ارزش دلاری به اتمام رساند.

🔹بازار سرمایه به اعتقاد اغلب کارشناسان وضعیتی بحرانی دارد و نیازمند شوک‌درمانی و تزریق نقدینگی و جمع شدن صف‌های فروش توسط حقوقی‌هاست و کلیت 94 درصدی تابلوی معاملات نشان می‌دهد کار با خبردرمانی پیش که نمی‌رود هیچ حتی بدتر هم می‌شود.

جدال بر سر بازگشت خودرو به بورس

3 آبان 1403، 9:25

هم میهن نوشت:

🔹چند روز پیش گزینه عرضه خودرو در بورس کالا بار دیگر روی میز قرار گرفت. با وجود اینکه دو سال از وعده عرضه خودرو در بورس می‌گذرد اما هنوز خودروسازان مجوز عرضه محصولات خود را در این بستر دریافت نکرده‌اند. بنا بر گفت‌وگویی که خبرنگار هم‌میهن با سخنگوی شورای رقابت داشته، به نظر می‌رسد که قرار هم نیست به این زودی، این مجوز صادر شود

🔹 اما بر اساس اظهارات مسئولان به نظر می‌رسد قیمت دیگری به جز قیمت خودروی کارخانه‌ای و بازار آزاد به وجود بیاید. قیمتی رقابتی‌تر بین قیمت دستوری و بازار آزاد که در شرایط فعلی احتمالا بتواند دو طرف فروشنده و خریدار را راضی نگاه دارد

🔹با وجود اینکه تجربه قرعه‌کشی برای خودرو، بدیع ایران نیست و سیاست‌گذار مبدع این روش نبوده اما به نظر نمی‌رسد که قرار باشد خودرو در بورس کالا عرضه شود

🔹شورای رقابت در دی ماه 1401دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری را ابلاغ کرد که طبق آن، عرضه خودرو به سامانه یکپارچه محدود شد؛ بنابراین خودروسازان دیگر امکان عرضه محصولات سواری خود به بورس کالا را نداشتند

مهاجرانی: مطالبه داوطلبان کنکور شنیده شد

3 آبان 1403، 9:24

سخنگوی دولت:

🔹مطالبه داوطلبان کنکور شنیده شد.

🔹به دستگاه‌ها اعلام شد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره محدودیت ثبت‌نام دوره‌های روزانه، از سال آینده اجرا خواهد شد.

🔹بنابراین داوطلبان بدون نگرانی می‌توانند ثبت‌نام کنند.

هاشمی طبا: راه تامین معیشت مردم، توسعه است/ رئیس جمهور بجای حرفهای پوپولیستی راه توسعه را باز کند

3 آبان 1403، 9:23

هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت:

🔹جناب آقای رئیس‌جمهور! توسعه را در بند خیالات خود محبوس نکنید و به دنبال شعارهای پوپولیستی نروید. به ایرانی فکر کنید که باید 90 میلیون جمعیت آن زندگی بهتر داشته باشند و ثروت آنها با اندیشه‌های خام به هدر نرود. به ایرانی بیندیشید که به قول قرآن «صمد» باشد و نه بادکنکی که متورم است و به سوزنی فرومی‌افتد. موانع فعالیت بخش خصوصی را نمی‌توانید رفع کنید، مگر آنکه به توسعه بیندیشید؛ توسعه پایدار و منطبق با آفرینش خداوندی.

قیمت خودرو امروز 3 آبان 1403/ تخلیه هیجانات دلاری در بازار خودرو

3 آبان 1403، 9:22

اطلاعات: درد نارسایی و نقص آموزشی در مدارس!

3 آبان 1403، 9:20

نویسنده روزنامه اطلاعات نوشت:

🔹در مکتوب مورخ ‌پنجم مهرماه عجله کردم و بر اساس آمار آن روز نوشتم: هفتصد و نود‌ هزار کودک و نوجوان واجب‌التعلیم از ثبت‌نام در مدرسه جا مانده‌اند.

🔹امروز به عدد دو میلیون نفر رسیدم!

🔹در بسیاری از کشورها، اعم از پیشرفته و غیرپیشرفته، به اقامتگران و مهاجران قانونیِ دارای فرزند در سنین مدرسه، اگر فررندشان غایب از مدرسه باشد،‌ برگه‌ی اخطار می‌رسد و سرپرست خانوار را ملزم به ثبت‌نام فرزندش در مدرسه می‌کنند. راستی ما را چه شده است که ساکنان خانه‌ی پدری، فرزندشان از حضور در مدرسه وامانده و برگ از برگ نمی‌جنبد؟!

🔹وزیر محترم آموزش‌وپرورش در دولت وفاق، آن زمان -که اولویت برنامه‌شان را برپایی و اجبار نماز در مدارس اعلام کردند- آیا خبر و آماری از جاماندگان صندلی مدارس داشتند؟ آیا اصلاً از کمبود صندلی‌ها خبری از دستیارانشان استعلام کرده‌بودند؟ از میزان بیش از صدوپنجاه‌هزار کمبود معلم آگاه شده بودند؟ …و البته جناب ایشان اولویت‌هایی دیگر را هم به‌مرور برشمردند که در هیچ‌کدامشان دغدغه‌ای از کمبودهای سه‌گانه‌ی فوق استشمام نمی‌شد.

🔹درد نارسایی و نقص آموزشی در مدارس آن‌قدر شدید است که از درد گذشته و به کما و بی‌هوشی سرکشیده؛ از همین روست که این آمارهای فاجعه‌بار کمترین ناله‌ای را برنمی‌آورَد؛ از بس که درد، پردرد است!

🔹باید حق داد! تشخیص اولویت‌ها، هوش و حواسی را‌ می‌طلبد که فعلاً غایب است. دعواهای جناحی روزمرّه بر سر اموری که ارّه بر اعصاب شهروندان می‌کشد، درد را از موضع اصلی به مواضع دیگر سوق داده؛ زین سبب، هر صبح منتظریم تا ببینیم آیا طرح دعوایی حاشیه‌ای علیه دولت وفاق مطرح می‌شود؟ البته دولت وفاق تا کنون بیشتر بر وفق تمایلات مخالفانش عمل کرده؛ باشد که وفاقی هم سرریز این سو شود؛ لااقل این تراز برخوردار از تراضی باشد!

🔹آیا در این اولویت‌ناشناسی‌ها مجالی برای ارسال اخطاریه‌ی ثبت‌نام به درِ خانه‌ی جاماندگان باقی می‌مانَد؟!

نتانیاهو: از ماکرون ناامید شدم

3 آبان 1403، 9:20

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

🔹من با رئیس‌جمهور ماکرون صحبت کردم و بسیار از او ناامید شدم.

🔹در شروع جنگ، از کمک‌ها و حمایت‌های رئیس‌جمهور ماکرون به اسرائیل قدردانی می‌کردم اما بعدا متوجه شدم که او موضعش را به تدریج تغییر می‌دهد و با منافع مشترک ما در تضاد است.

🔹ماکرون توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل را خواستار شد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
مهران مدیری: به هزارتا دکتر بگم یه شب دیگه بیاید، خواهر زنم میخواد بیاد؟ حالا خواهرت میترکه یه شب دیگه بیاد؟ / جرو بحث مدیری و همسرش وسط عمل بزرگ در سریال "در حاشیه" +ویدئو
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت