دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

مهم‌ترین عاملی که ما را در نگاه دیگران جذاب می‌کند 

چهارشنبه، 23 آبان 1397
ساعد نیوز: چه عاملی باعث می‌شود دیگران در نگاه ما جذاب جلوه کنند. خیلی جالب است بدانید که این عامل جذابیت فیزیکی نیست.

آدم‌هایی اطراف ما وجود دارند که چهره‌‌شان براساس معیارها و استانداردهای زیبایی‌شناسی جامعه زیبا به حساب نمی‌آید، آدم‌هایی که دنباله‌رو مد نیستند و خیلی هم دوست ندارند از این نظرها عالی و منحصربه‌فرد باشند. اما این آدم‌ها به نوعی دارای رمز و رازی‌اند که آن‌ها را در نگاه دیگران جذاب می‌کند و در نتیجه اطرافیان جذب آن‌ها می‌شوند.
 
ما در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم دلیل این موضوع را بررسی کنیم و بر این اساس به پژوهش‌های علمی جالب توجهی که توسط مجله TIME انجام شده رسیدیم که در آن عنوان می‌شود که چه عاملی باعث می‌شود دیگران در نگاه ما جذاب جلوه کنند. خیلی جالب است بدانید که این عامل جذابیت فیزیکی نیست.
 
پاسخ این پرسش بسیار سرراست است: مهم‌ترین چیزی که شما را در چشم دیگران جذاب می‌کند احساسات و عواطف شماست. شاید در نگاه اول این عامل بدیهی به نظر برسد اما این ماجرا آن‌قدرها هم ساده نیست. فقط بیان کردن احساسات کافی نیست؛ احساسات و عواطف شما باید صادقانه و از آن مهم‌تر، ساده باشد. ما به افرادی جذب می‌شویم که بتوانیم احساسات و عواطف آن‌ها را به‌سادگی درک کنیم و در این‌جا چهره و ظاهر خیلی مهم نیست.

 
 

  
ما به صورت ناخودآگاه به دنبال جفتی هستیم که بروز عینی مشابه‌ای از افکار و اخلاق‌های ما باشند و وقتی چنین فردی را پیدا می‌کنیم، ناخودآگاه شروع می‌کنیم به جذب شدن به آن آدم. این نتایج و دستاوردها حاصل آزمایش‌ها و مطالعاتی است که توسط سیلک آندرز، پروفسور علوم اعصاب عاطفی و اجتماعی در دانشگاه لوبک در آلمان انجام شده است. او افراد داوطلبی را برای یافتن عامل جذابیت مورد آزمایش قرار داد. او به این افراد ویدئوهایی را از زنان نشان داد که در آن با چهره خود ترس‌ها و غم‌های‌شان را بیان می‌کردند.
 
پس از تماشای ویدئوها، از افراد حاضر در این پژوهش خواسته شد به تصاویری که دیدند امتیاز دهند. او به این نتیجه رسید که هر چه شرکت‌کنندگان بیش‌تر و بهتر احساسات و عواطف زنان داخل تصویر را درک کرده بودند، از نظر آن‌ها، بدون توجه به زیبایی ظاهری آن‌ها، جذاب‌تر بودند.
 
محققان همچنین فعالیت مغز شرکت‌کنندگان را در طول پژوهش اندازه‌گیری کردند. نتایج این آزمایش نشان داد که هر چه شرکت‌کنندگان به بیش‌ترین حد اطمینان خود درباره احساسات زنی که در تصویر بود می‌رسیدند، فعالیت آن بخش از مغز آن‌ها که به جذب شدن به دیگران ربط داشت، بیش‌تر می‌شد. به عبارت دیگر، توانایی ما در فهمیدن و پذیرش احساسات دیگران باعث می‌شود به آن‌ها اعتماد کنیم. ما احساس می‌کنیم که می‌توانیم با آن‌ها به یک زبان مشترک برسیم و به همین دلیل به صورت ناخودآگاه به نظرمان این افراد جذاب می‌رسند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان