دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

مایک پامپئو: دادگاه کیفری بین المللی قانون شکنی می کند! 

شنبه، 29 شهریور 1399
کد خبر: 102012
مایک پامپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در یادداشتی اختصاصی برای فاکس نیوز به نقد شدید دادگاه کیفری بین المللی ICC پرداخته است. آقای پامپئو معتقد است که پیگیری جنایات دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی و اسرائیلی کاری فراقانونی است و ربطی به دادگاه کیفری بین المللی ندارد!!

به گزارش ساعد نیوز به نقل از فاکس نیوز آمریکا، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یادداشتی اختصاصی به نقد دادگاه کیفری بین المللی پرداخته است. او نوشته که ICC در سال 1998 به منظور تکمیل فرایند رسیدگی های کیفری کشورها افتتاح شده است و هدف از آن تسهیل فرایندهای قضائی کیفری در چارچوب قوانین اساسی کشورها است. پامپئو می نویسد که از ابتدای پیوستن آمریکا به پیمان نامه دادگاه کیفری بین المللی، بسیاری از سیاستمداران آمریکایی به فرایندهای آن، مظنون و مشکوک بودند و بسیاری از کنوانسیون های مربوط به این دادگاه توسط رؤسای جمهوری پیشین و فعلی آمریکا مورد قبول قرار نگرفته است. پامپئو معتقد است که پیگیری رفتار سربازان آمریکایی و سرویس اطلاعاتی این کشور در افغانستان یک مسأله بین المللی نبوده و البته دولت آمریکا برای اصلاح آن اقدامات قانونی را شکل داده است و ورود ICC به این مسائل یک خلط مبحث و خارج از حیطه وظایف این نهاد قانونی است. آقای پامپئو به اقدام اخیر یک وکیل اشاره کرده که در دفاع از ملت فلسطین در دادگاه بین المللی پرونده ای را بر علیه پامپئو، نتانیاهو و ترامپ و نیز دامادش کوشنر طرح کرده است مبنی بر اقدام توطئه آمیز در راستای جنایات جنگی. پامپئو از این مسأله بسیار خشمگین است. به اعتقاد او دادگاه بین المللی به دلیل عدم رعایت سیاست های آمریکا یک نهاد بی مصرف است!! این اولین باری نیست که نهادهای بین المللی مورد تمسخر سران آمریکا یا اسرائیل قرار می گیرند. استقلال دادگاه کیفری بین المللی برای نظام سلطه غیرقابل تحمل است.

به گزارش ساعد نیوز، حرکت های ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری خواب نظام سلطه را آشفته کرده است. به نظر می رسد که این حرکت ها می تواند زمینه خوبی برای احیای حقوق کشورهایی باشد که توسط نظام سلطه مورد ظلم سیستماتیک قرار می گیرند. تحریم های غیرانسانی آمریکا بر علیه ایران یکی از نمونه های تروریسم دولتی است که مردم ایران را هدف قرار گرفته است. این نوع جنایات نیز باید در مجامع و محاکم بین المللی قابلیت طرح داشته باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب