دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر آمپول سینورا 

جمعه، 14 مرداد 1401
آمپول سینورا یک داروی ضد التهابی است که برای بیماری های التهابی مانند کولیت اولسراتیو، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، پسوریازیس پلاک و بیماری پوستی بنام هیدرادنیت استفاده شود.سینورا برای درمان بیماری کرون، آرتریت ایدیوپاتیک نیز استفاده می شود.

سینورا برای کاهش علائم و نشانه های بیماری آرتریت روماتوئید و همچنین جلوگیری از پیشرفت تخریب ساختاری و بهبود عملکرد جسمی و فیزیکی در بیماران بزرگسالی که به آرتریت روماتوئید متوسط تا شدید فعال مبتلا هستند و پاسخ مناسبی به یک یا چند نوع از داروهای تعدیل کننده بیماری های روماتیسمی نداده اند تجویز می گردد. سینورا یک منوکلونال آنتی بادی است که به تنهایی یا همراه با متوتروکسات و یا دیگر داروها در درمان آرتریت روماتوئید مصرف می شود. از دیگر موارد مصرف این دارو میتوان به بیماری های آرتریت ایدیوپاتیک جوانان، آرتریت پسوریاتیک، اسپوندیلیت آنکیلوزان، بیماری کرون در بالغین و کودکان، کولیت اولسراتیو، پلاک پسوریازیس، بیماری پوستی هیدرادنیتیس سوپراتیوا در بالغین و اطفال (با سن بیشتر از 12 سال) و بیماری های چشمی یووئیت غیرعفونی بالغین و اطفال اشاره کرد.

سینورا چیست؟

سینورا یک داروی ضد مولکول TNF است. در برخی بیماری ها همانند آرتریت روماتوئید این مولکول در بدن به میزان زیاد تولید شده و باعث ایجاد التهاب، درد و آسیب می شود. داروی سینورا از فعالیت مولکول TNF در بدن جلوگیری می کند و التهاب را کاهش می دهد.

آمپول سینورا برای پسوریازیس

آمپول سنیورا ممکن است با توجه به تشخیص پزشک معالج شما برای درمان پسوریازیس پلاک متوسط تا شدید در بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد. این آمپول زمانی برای افراد مبتلا به پسوریازیس پلاک تجویز می شود تجویز می شود که سایر روش های درمانی جوابگو نبوده است.

نحوه تزریق آمپول سینورا

آمپول سینورا به صورت زیر پوستی یا همان زیر جلدی تزریق می شود و افراد نیز می توانند با توجه به آموزشی که پزشک به آنها می دهد در خانه نیز تزریق کنند. با این حال برخی افراد ممکن است لازم باشد برای تزریق به مطب پزشک مراجعه کنند. عوارض جانبی شایع آمپول سینورا شامل سردرد، سرماخوردگی، اسهال، حالت تهوع، بیماری های عفونی، تب، لرز می باشد که در بیشتر موارد خفیف می باشد و از بین می رود.

آمپول سینورا را چگونه باید استفاده کنیم؟

  1. آمپول سینورا را می بایست دقیقا مطابق دستور العمل پزشک مصرف کنید و مقدار دوز مصرفی این دارو متغیر است و به شرایط تحت درمان بستگی دارد.
  2. آمپول سینورا تزریق زیر پوستی است و تزریق آن توسط پزشک یا به شما آموزش می دهند که چگونه آن را به درستی استفاده کنید.
  3. توجه داشته باشید که در زمان مصرف آمپول سینورا بر روی نقاط کبودی قرمی یا سفت پوست نباید تزریق کنید. همچنین از قرار گرفتن در مجاورت افراد بیمار یا عفونت خودداری کنید.
  4. اگر از آمپول سینورا استفاده می کنید از واکسن های زنده که حاوی ویروس خفیف شده است دریافت نکنید. واکسن ممکن است در این مدت به خوبی کار نکند و شما را در برابر بیماری کاملا محافظت نکند.

موارد مصرف آمپول سینورا

سینورا یک داروی کاهش دهنده درد و علائم آرتریت روماتوئید ، پسوریازیس، اسپوندیلیت، آنکیلوزان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای درمان برخی اختلالات پوستی مانند پسوریازیس پلاک استفاده می شود. این دارو با جلوگیری از پروتئین موجود در سیستم ایمنی بدن که باعث تورم مفصل و آسیب در آرتروز و آسیب در آرتروز و همچنین لکه های پوسته پوسته قرمز در پسوریازیس می شود عمل می کند. آمپول سینورا برای درمان بیماری های روده مانند کرون، کولیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مکانیسم اثر آمپول سینورا

Adalimumab یک مونوکلونال آنتی بادی نوترکیب است که به فاکتور نکروز توموری آلفا (TNF-alpha) متصل شده و در نتیجه مانع از اتصال آن به رسپتور TNF-alpha می شود و پروسه های التهابی سایتوکاینی را مهار می نماید. افزایش سطح TNF در مایع سینوویال در درد پاتولوژیک و آسیب مفصلی در آرتریت اثر دارد. Adalimumab علائم و نشانه های آرتریت پسوریاتیک، روماتوئید آرتریت و اسپاندیلیت انکیلوزان را کاهش می دهد. مانع از پیشرفت آسیب ساختاری آرتریت روماتوئید و پسوریاتیک می شود. علائم و نشانه های بیماری Crohn و کولیت اولسراتیو را کم می کند؛ از افزایش ضخامت اپیدرم و اینفیلتراسیون سلولی در پسوریازیس جلوگیری می کند.

فارماکوکینتیک آمپول سینورا

در دوزهای معمول فارماکوکینتیک خطی دارد. 3 تا 8 روز پس از تزریق زیر جلدی به حداکثر نقطه اثر خود می رسد و نیمه عمر نهایی آن حدود دو هفته است.

نکات مهم درباره آمپول سینورا

آمپول سینورا بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و می تواند توانایی سیستم ایمنی بدن را در برابر مبارزه با عفونت ها کاهش دهد و افرادی که از این دارو استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر عفونت باشند. این عفونت ها شامل ویروس ها، قارچ یا باکتری ها است. اگر در زمان استفاده از آمپول سینورا دچار تب، لرز، درد، خستگی یا سرفه و همچنین سوزش در هنگام دفع ادرار داشتید سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی