دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر دینه برن 

یکشنبه، 14 بهمن 1397
دینه برن (Dineh Bran) از داروهای گیاهی به صورت پودر است که از پوسته خارجی گندم تهیه شده و برای درمان یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در صورت مصرف صحیح و به اندازه، عارضه جانبی خاصی ندارد.

معمولا زمانی که از مواد غذایی نامناسب استفاده کنیم؛ در کار روده‌ها اختلال ایجاد شده و دچار یبوست و سختی در دفع می‌شویم. این عارضه می‌تواند به دنبال خود مشکلات گوارشی همچون سنگینی، نفخ شکم و درد معده ایجاد کند. خوشبختانه برای درمان یبوست، طب سنتی درمان‌های طبیعی و گیاهی زیادی معرفی کرده است. ساخت داروهای گیاهی یکی از دستاوردهای این طب است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک‌کننده بوده است. یکی از این داروهای گیاهی پودر دینه برن است که به منظور رفع یبوست تولید و روانه بازار شده است. در ادامه با این دارو بیشتر آشنا می‌شویم.


پودر دینه برن چیست؟

پودر دینه برن از داروهای گیاهی است که برای درمان یبوست مورد استفاد قرار می‌گیرد. این داروی گیاهی علاوه بر ملین بودن، به عنوان یک کمک غذا در رژیم‌های لاغری مصرف می‌شود. این پودر گیاهی سرشار از فیبر خوراکی غیر قابل جذب بوده که در درمان و پیشگیری بی‌نظمی‌های مختلف عمل دستگاه گوارش مانند یبوست، بیماری‌های دیورتیکول روده بزرگ و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) استفاده می‌شود.

مصرف دینه برن احساس گرنگی را در فرد کاهش می‌دهد. اگر به منظور کاهش وزن از دینه برن استفاده می‌کنید؛ بهتر است ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی را در فعالیت‌های روزانه خود، داشته باشید.

پودر دینه برن پوسته خارجی گندم است که نرم و استریل شده و هیچ نوع افزودنی ندارد.

مقدار و نحوه مصرف پودر دینه برن

بهتر است میزان دقیق مصرف این دارو، توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، دو تا سه قاشق غذاخوری پودر دینه برن همراه با شیر یا آب میوه (جهت صبحانه) و یا با دوغ، ماست، سالاد (جهت نهار یا شام) میل می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو باید با مقدار فراوان مایعات، مصرف شود.

اثرات درمانی و درماکولوژی


دینه برن ملین گیاهی موثر و بی ضرر ، سرشار از فیبر خوراکی غیر قابل جذب می باشد که در درمان و پیشگیری بی نظمی های مختلف عمل دستگاه گوارش مانند یبوست ، بیماریهای دیورتیکول روده بزرگ و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مورد استفاده قرار می گیرد . دینه برن بعلت دارا بودن درصد بالای فیبر خوراکی غیر قابل جذب و کالری بسیار کمی که ایجاد میکند ، با کاهش احساس گرسنگی ، می تواند در رژیم های لاغری همراه با ورزش های مناسب، نتایج مطلوب ظاهر نماید. دینه برن علاوه بر جذب و نگهداری آب و افزایش حجم در روده، سموم را جذب نموده و با افزایش فعالیت فیزیولوژیک روده ، دفع مواد را تسهیل مینماید .

اجزاء و مواد موثره


دینه برن ، پوسته خارجی گندم است که نرم و استریل شده و هیچ نوع افزودنی ندارد . پوسته گندم حاوی ترکیبی از سلولز ، همی سلولز، پروتئین ، مواد معدنی و ویتامین ها می باشد .


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
هزینه چاپ یک کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله