دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر ژل آکدین 

چهارشنبه، 14 فروردین 1398
ژل آکدین یکی از داروهای ضد آکنه و حاوی اسانس درخت چای است. خشکی پوست، سوزش و خارش، برخی از عوارض مصرف این ژل ضد جوش است.

جوش صورت یا همان آکنه از مشکلات شایعی است که بیشتر در نوجوانان و جوانان بروز می‌کند. آکنه‌های پوستی می‌توانند به صورت دانه‌های قرمز رنگ و یا جوش سر سفید و جوش سر سیاه بر روی پوست ظاهر شوند. برای رفع این عارضه، باید علت آن را پیدا کنید. در بسیاری از موارد با تغییر رژیم غذایی، مشکل برطرف می‌شود. اما گاه لازم است از داروهای کمکی برای رفع آکنه استفاده کنید. یک روش موثر درمانی، شستشوی مرتب پوست با شوینده‌های ملایم و استفاده از کرم و یا ژل‌هایی است که پزشک با توجه به نوع و میزان ضعف و شدت آکنه، تجویز می‌کند. ژل آکدین یکی از این داروهاست که در ادامه قصد داریم با چگونگی مصرف آن آشنا شویم.


ژل آکدین چیست؟

ژل آکدین یک داروی ضد آکنه است که آکنه‌های خفیف تا متوسط را کاهش می‌دهد. این ژل، حاوی اسانس درخت چای است. استفاده طولانی مدت از این داروی ضد آکنه، به مرور باعث بهبود آکنه‌های پوستی شده و از بروز آکنه جدید پیشگیری می‌کند. اسانس درخت چای مؤثرترین ماده آنتی باکتریال گیاهی تایید شده بوده و بر طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌های ایجادکننده عفونت‌های سطحی پوست اعم از باکتری‌ها، قارچ‌ها و مخمرها موثر است. ژل آکدین حاوی ۵ درصد اسانس درخت چای و ۱ درصد مترونیدازول است.

 
 

مقدار و نحوه مصرف ژل آکدین

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک و با توجه به میزان شدت و ضعف آکنه، تعیین گردد. ابتدا پوست را شستشو داده و خشک کنید، سپس می‌توانید حداکثر تا ۹ هفته روزی ۲ بار مقدار کافی از این ژل را بر روی موضع مورد نظر، استعمال کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله