دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول فروفورت گاین 

پنجشنبه، 13 دی 1397
کپسول فروفورت گاین (Ferro Fort Gyn) از داروهای برطرف‌کننده کم خونی است که مصرف آن علاوه بر خونسازی باعث ایجاد انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، سوزش سردل یا استفراغ برخی از عوارض مصرف کپسول فروفورت گاین است.

کم خونی از مشکلات جدی است که بیشتر افراد جامعه مخصوصا کودکان و زنان با آن مواجه هستند. این عارضه انرژی را کاهش داده و موجب بی‌حالی و بی‌حوصلگی می‌شود. اگرچه با داشتن یک تغذیه اصولی و غنی از آهن می‌توان احتمال بروز کم خونی را کاهش داد، اما در برخی موارد فرد نمی‌تواند تنها به مصرف مواد غذایی حاوی آهن روی آورد و ناگزیر است از داروهایی که در این زمینه تحت عنوان قرص آهن یا قرص کم خونی عرضه می‌شود، تحت نظر پزشک استفاده کند. کپسول فروفورت گاین یکی از مکمل‌های مناسب برای درمان کم خونی است که در ادامه قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

شایع‌ترین انواع كم خونی تغذیه‌ای در كشور ما به دلیل كمبود آهن، پروتئین و كمبود اسید فولیک در دوران بارداری رخ می‌دهد كه با اصلاح شیوه تغذیه می‌توان آن را درمان كرد. شاید به ظاهر این بیماری چندان خطرناک نباشد اما این تصور اشتباه است؛ چرا که خون اصلی‌ترین مایع حیاتی بدن است و در صورتیکه بدن با کمبود آن مواجه شود، در کار سایر اعضای بدن اختلال ایجاد می‌شود. فرد کم خون دچار پوستی رنگ پریده و لب‌هایی بی‌رنگ است. خستگی، بی‌اشتهایی، سردرد، تنگی نفس، افسردگی، یبوست و سرد بودن دائمی دست و پا از علائم کم خونی است. البته ممکن است فردی به این بیماری مبتلا بوده ولی همه این علائم را نداشته باشد. بنابراین بهترین کار برای مشخص شدن کم خونی انجام آزمایش خون است.

 
 

کپسول فروفورت گاین چیست؟

کپسول فروفورت گاین برای درمان کم خونی مناسب است. مصرف آن علاوه بر خونسازی در ایجاد انرژی و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. فروفورت گاین، حاوی "آهن" و "اسیدفولیک" بوده و مصرف آن می‌تواند کمبود آهن را تا حدی در بدن جبران کند. کمبود آهن در کودکان و بزرگسالان با احساس خستگی، اختلال در تمرکز و ضعف عمومی مشخص می‌شود. اسید فولیک نیز یکی از ویتامین‌های ضروری است که بدن قادر به ساخت آن نیست و نیاز به آن در افراد مسن، ورزشکاران و خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی، افزایش می‌یابد. اسید فولیک برای جلوگیری از نقص‌های جنینی، ضروری است.

مقدار و نحوه مصرف کپسول فروفورت گاین

مقدار دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول برای بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سالیک کپسول در روز مصرف می‌شود. در موارد کمبود شدید آهن در بزرگسالان و نوجوانان بالاتر از ۱۵ سال و یا با وزن بیشتر از ۵۰ کیلوگرم، مقدار مصرف ممکن است ۲ یا ۳ کپسول در شروع درمان باشد. کپسول فروفورت گاین باید به صورت ناشتا و یا با معده خالی در هنگام صبح (حدود یک ساعت قبل از صبحانه) و یا در فاصله زمانی مناسب، حدود ۲ ساعت قبل و یا بعد از غذا مصرف شود. دوره درمان بر اساس شدت کم خونی و نیاز فردی معمولا ۳ تا ۶ ماه است که ممکن است در برخی موارد طولانی‌تر نیز گردد.

راهنمایی های عمومی :

این فرآورده برای بیماری  فعلی شما تجویز شده است لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه مصرف آن به دیگران خودداری نمایید. قبل از مصرف این فرآورده موارد زیر را به اطلاع پزشک یا داروساز برسانید:

  • وجود هرگونه حساسیت 
  • بارداری یا شیردهی  
  • استفاده از سایر داروها  
  • ابتلا به بیماریهای دیگر 
  • اختلال حافظه و یا عدم توانایی خواندن مطالب

منبع: سایت ستاره 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس