دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر مولتی ویتامین تراپوتیک 

جمعه، 10 خرداد 1398
تراپوتیک (Therapeutic) از مولتی ویتامین‌هایی است که حاوی ویتامین‌های A, D, E, B1, B2, B6, B12, C است و در بيماران مبتلا به كمبود ويتامين‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراپوتیک در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد. در موارد نادر اسهال، یبوست و مشکلات گوارشی ممکن است ایجاد شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی از ضروری‌ترین مواد مورد نیاز برای سلامتی بدن هستند. در صورتیکه بدن با بیماری مواجه شده و قادر به تامین ویتامین‌های مورد نیاز به صورت طبیعی و از طریق مصرف مواد غذایی نباشد، باید به سراغ مصرف مولتی ویتامین‌های مکمل موجود در داروخانه‌ها رفت. مصرف مولتی ویتامین‌ها می‌تواند کمبود برخی از ویتامین‌ها را در بدن جبران کرده و به بهبود سلامت عمومی بدن کمک کند. یکی از مولتی ویتامین‌هایی که در این زمینه توسط پزشک تجویز می‌شود تراپوتیک نام دارد. این مولتی ویتامین تنها در صورتی باید مصرف شود که پزشک با بررسی شرایط بیمار مصرف آن را نیاز بدن بیمار بداند. در ادامه با این مولتی ویتامین بیشتر آشنا می‌شویم. 

تراپوتیک چیست؟

تراپوتیک در بيماران مبتلا به كمبود ويتامين‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این مکمل بیشتر در مواردی مثل اعتیاد به الكل، پركاری تیروئید، آسیب یا بیماری شدید یا در مواردی كه جذب، مصرف و دفع ویتامین‌ها غیرطبیعی است استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که تراپوتیک نباید به عنوان مكمل غذایی مصرف شود و مصرف آن تنها در شرایط خاص و در مواردی که نیاز حاد به مواد معدنی و ویتامین‌ها وجود داشته باشد تحت نظر پزشک بلامانع است.

مولتی ویتامین تراپوتیک دارای ویتامین‌های A, D, E, B1, B2, B6, B12, C ، فولیک اسید و... است. لازم به ذکر است که ویتامین‌های موجود در تراپیوتیک دوز بالاتری نسبت به دیگر انواع آن دارد؛ به طوریکه ویتامین A موجود در این مولتی ویتامین ۵ برابر برخی از مولتی ویتامین‌های دیگر است و از این رو رسیدن این میزان ویتامین به بدن ممکن است برای برخی افراد خطرناک باشد.

نحوه مصرف مولتی ویتامین تراپوتیک

این دارو معمولا روزانه یک نوبت و بصورت خوراکی مصرف میشود. راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید و دارو را طبق دستورات پزشک مصرف کنید. از این دارو بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک استفاده نکنید.

برای حصول نتایج بهتر دارو را بصورت منظم و روزانه در یک زمان معین و مشخص مصرف نمایید.

ترکیبات تشکیل دهنده مولتی ویتامین تراپوتیک

برخی از مواد بکار رفته در ترکیب مولتی ویتامین تراپوتیک:

  • ویتامین های A,C,D,E
  • ویتامین های B6, B12
  • تیامین
  • نیاسین
  • فولات
  • بیوتین
  • آهن
  • روی
  • مس
  • سلنیوم
  • منیزیم
  • و...

 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه