دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص دیلتیازم 

دوشنبه، 29 بهمن 1397
قرص دیلتیازم به منظور كاهش فشارخون در پرفشاری خون و همچنین تسکین درد قلب تجویز می‌شود. سردرد و اختلالات گوارشی از عوارض این دارو است.

قرص دیلتیازم به منظور كاهش فشارخون در پرفشاری خون و همچنین تسکین درد قلب تجویز می‌شود. سردرد و اختلالات گوارشی از عوارض این دارو است.
فشار خون و مشکلات قلبی به خصوص در سنین بالا شایع است اما می توان این مشکلات را به وسیله داروهای کنترل کننده تا حدود زیاید حل کرد. قرص دیلتیازم از داروهای کاهنده فشار خون بوده که علاوه بر این موارد مصرف دیگری هم دارد. با مجله دلگرم همراه شوید تا درباره این دارو و عوارض آن بیشتر بدانید.
داروی دیلتیازم با نام اختصاری و تجاری Slozem, Dizem, Calcicard, Adizem در بازار و داروخانه ها در دسترس استفاده کننده ها قرار دارد. داروی دیلتیازم جزو دسته دارویی ضدآنژین طبقه بندی می شود . بد نیست بدانید که میزان خطر مصرف بیش از دوز مجاز دارو نسبتا زیاد است و همچنین میزان وابستگی و اعتیاد به دارو کم می باشد. برای استفاده از داروی دیلتیازم نیاز به نسخه پزشک است و در صورت تجویز پزشک استفاده از داروی دیلتیازم برای عموم آزاد است.

موارد مصرف قرص دیلتیازم

قرص دیلتیازم به منظور كاهش فشارخون در پرفشاری خون؛ تسكین درد قلبی در قفسه سینه (آنژین صدری )؛ و ضریان قلب نامنظم و لرزش دست مصرف می‌گردد. این دارو از طریق مسدودكردن ورود كلسیم به داخل سلول‌ها عمل می‌كند؛ این خاصیت مسدودكنندگی باعث می‌شود تا مقدار كلسیم در سلول‌های قلبی و رگ‌های خونی كاهش یابد كه موجب كاهش ضربان قلب و گشادی عروق (رگ‌ها) می‌شود. بنابراین فشار خون پایین آمده، جریان خون افزایش یافته و بار كاری قلب كاهش پیدا می‌كند.
توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌كند. بلكه آن را كنترل می‌نماید، از این رو مصرف آن ممكن است تا آخر عمر ضروری باشد.

فارماکوکینتیک و مکانسیم اثر دیلتیازم


دارای اثرات گشادکنندگی عروق کرونر و محیطی بوده‌، موجب کاهش فشارخون می‌شود. از راه خوراکی در درمان آنژین صدری و فشارخون و از راه وریدی در درمان فیبریلاسیون دهلیزی‌، فلوتر و تاکیکاردی حمله‌ای فوق‌ بطنی بکار می‌رود. فرم خوراکی : شروع اثر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه – اوج غـلظت پـلاسمایی‌: ٣-‌٢ ساعت نیمه عمر: ۵ ساعت درکبد متابولیزه شده‌، دفع‌: از ادرار

اثرات این دارو ظرف ۲ تا ۳ ساعت پس از شروع درمان با دارو، ظاهر می شوند. ضمنا این اثرات مدت ۶ تا ۸ ساعت پس از قطع مصرف هر دوز دارو، در بدن دوام خواهند داشت.

 

نحوه مصرف قرص دیلتیازم

دیلتیازم را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. ممکن است دکتر شما هر از گاهی تغییراتی را در میزان دوز مصرفیتان ایجاد نماید. از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.

نباید به صورت ناگهانی مصرف داروی دیلتیازم را متوقف کنید. زیرا قطع مصرف ناگهانی این دارو ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت شما گردد. اگر شما تحت درمان برای بهبود فشار خون بالای خود هستید، حتی در زمانی که احساس بهبودی داشتید نیز به مصرف این دارو ادامه دهید. فشار خون بالا اغلب هیچ علامت خاصی ندارد. ممکن است لازم باشد تا آخر عمر خود از داروهای فشار خون استفاده نمائید.

لازم است تا میزان فشار خون شما به صورت دوره‌ای بررسی شود. همچنین شاید لازم باشد تا به صورت دوره‌ای، آژمایش خون نیز بدهید.

قرص یا کپسول دیلتیازم را نجوید، نشکنید، تکه تکه نکنید. بلکه آن را به طور کامل قورت دهید.

برای اینکه داروی مورد نظر تاثیر بهتری بر روی شما داشته باشد، آن را به صورت منظم مصرف کنید.

همچنین قبل از اتمام داروی خود، نزد دکتر بروید تا نسخه‌ی مجدد برای شما بنویسد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری